- Ni modernizacija pruge ne pomaže kad udari grom
ponedeljak, 20.08.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:33
BLOKADA BEOGRADSKOG ŽELEZNIČKOG ČVORA

Ni modernizacija pruge ne pomaže kad udari grom

Putnici koji koriste voz preksinoć su bili neprijatno iznenađeni jer je zbog posledica nevremena bio blokiran prilaz Glavnoj železničkoj stanici i izlazak iz nje. – Dizel vuča jedino rešenje pri havarijama na kontaktnoj mreži
Autor: D. Aleksićutorak, 12.09.2017. u 22:00
Струч­ња­ци „Ин­фра­струк­ту­ре же­ле­зни­це” од­мах су по­че­ли да са­ни­ра­ју оште­ће­ње (Фото А. Васиљевић)

Taman kada su putnici predahnuli posle letošnjeg krivljenja železničkih šina, koje je izazivalo povremene poremećaje u saobraćaju na srpskim prugama, vremenske neprilike ponovo su beogradskim putnicima poremetile planove. Pre dve večeri oko 19.30 časova zbog jakog nevremena i udara groma u drvo, koje je palo na postrojenja kontaktne mreže kod rasputnice „Savski most” došlo je do oštećenja zbog čega je u potpunosti prekinuto napajanje u celom Beogradskom železničkom čvoru. Lokalni vozovi iz Novog Sada i Šida saobraćali su do stanice „Zemun”.

Kompozicije iz Niša i sa barske pruge do Rakovice, odnosno Resnika. Međunarodni voz iz Bara zbog ove havarije stajao je na ulazu u stanicu „Topčider”, voz iz Beča u stanici „Zemun”, a onaj iz Sofije u stanici „Rakovica”. Džabe je putnicima bilo što se većina njih vozi u modernim, klimatizovanim vagonima.

Jer zbog havarije cela stanica „Beograd glavna” nije mogla normalno da se koristi sve do uspostavljanja napona u 22 sata.

Stručnjaci „Infrastrukture železnice Srbije” jesu odmah počeli da saniraju oštećenje, ali je kompletni prestonički železnički čvor osposobljen tek juče u poslepodnevnim časovima.

– Već posle sat vremena otkako je mreža oštećena, u 80 odsto Beogradskog čvora uspostavljeno je redovno naponsko stanje. Ali, na potesu od oko dva kilometra, od stanice „Beograd glavna” do Novog Beograda, radovi su bili kompleksni i trajali su sve do 14.15 sati juče kada je ponovo uspostavljena elektrovuča – objašnjavaju u „Infrastrukturi”.

Delu putnika muke je olakšalo to što su u pomoć priskočile dizel lokomotive koje su dovukle putničke kompozicije, pre svih međunarodne, čija je početna i krajnja stanica upravo „Beograd glavna”.

– Ne postoji drugačiji način da se reši problem kada nastane ovakva havarija osim korišćenja dizel vuče. Ona u vanrednim situacijama, odnosno pri havarijama na kontaktnoj mreži, služi za prevlačenje vozova, kako ne bi dolazilo do velikih zastoja pre nego što se otklone i saniraju oštećenja. Moramo da napomenemo i da se prilikom vanrednih situacija koriste svi infrastrukturni kapaciteti, odnosno svi alternativni prevozni pravci, što je učinjeno i ovom prilikom – naglašavaju u „Infrastrukturi”.

Prema rečima stručnjaka, ovakav način rešavanja problema do kojih dovode vremenske neprilike, odnosno korišćenje dizel lokomotiva umesto elektro, praksa je i u zemljama u kojima je železnička infrastruktura znatno modernija. To znači i da, kada naša infrastruktura bude dodatno modernizovana, dizel lokomotive neće otići u staro gvožđe – upravo zbog mogućih havarija kontaktne mreže.

U protekle tri godine, inače, kako podsećaju u „Infrastrukturi železnice Srbije”, nije zabeležen nijedan slučaj sličan preksinoćnom u Beogradskom železničkom čvoru. Koliko god ovakve situacije bile neprijatne za putnike, one se, kako naglašavaju u „Infrastrukturi”, ne mogu ipak predvideti jer su prouzrokovane vremenskim neprilikama i na sreću ne dešavaju se često.

– Bilo kakvom modernizacijom železničke infrastrukture nemoguće je preduprediti ovakve situacije jer apsolutna zaštita od vremenskih uticaja ne postoji – ističu u „Infrastrukturi”.

I kada, dakle, stare šine budu zamenjene novim, kada sve kompozicije budu savremene, udobne i klimatizovane, a glavna stanica bude moderan „Beograd centar”, ovakve scene mogle bi opet da se dese. Vremenske neprilike mogle bi da zakomplikuju stvari i vozu koji bi, kako je najavljeno, u ne tako dalekoj budućnosti, savremenom srpskom prugom od Novog Sada do Beograda trebalo da stigne za pola sata umesto sadašnja dva. Jer, ako opali grom i padne neko novo drvo na kontaktnu mrežu, moglo bi da se desi da taj voz manje vremena potroši od „srpske Atine” do prestonice nego između dve stanice u glavnom gradu.


Komentari5
a4d9a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Мирослав
Treba smeniti direktora.
Митрашиновић Угљеша
Кривљење пруга...као да су од маслаца.
Dragoslavic
Eh, da je Tesla ziv pa da izmisli gromobran!
Nikola Vidic
@doc Tesla je izmislio gromobran, covece. Jos u Smiljanu, a Bendzamin Frenklin mu je ukrao izum kada je otisao u SAD. Pa zar niste nikada o tome citali?
Preporučujem 0
doc
Gromobran je izmislio neko drugi dok Tesla nije bio ni rodjen.
Preporučujem 7

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja