sreda, 02.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 25.09.2017. u 09:27

Vesić: Ugovor o partnerstvu za deponiju Vinča do kraja meseca

Депонија у Винчи (Фото Д. Јевремовић)

Predlog ugovora između Grada Beograda i francusko-japanskog konzorcijuma koji je pobedio na tenderu za deponiju u Vinči je najvažnija tačka koja će se naći na dnevnom redu sutrašnje sednice Skupštine grada, rekao je gradski menadžer Goran Vesić gostujući na TV Pink.

On je dodao da će ukoliko ovaj predlog bude usvojen, ugovor biti potpisan do kraja meseca.

„Reč je o najvećem javno-privatnom partnerstvu koje se ikada dogodilo u Srbiji, u vrednosti od 300 miliona evra. Tu se od sedamdesetih godina deponuje otpad koji se sada već nalazi na dubini od 70 metara, skupljaju se gasovi zbog čega često dolazi do požara. Ovo je jedna od najneuređenijih divljih deponija u ovom delu Evrope. Strani partner će prvo sanirati deponiju, što je ogroman posao”, rekao je Vesić.

On je naglasio da se u ovom konzorcijumu našla i jedna domaća kompanija - „Energoprojekt”.

Prema njegovim rečima, posle saniranja krenuće se sa izgradnjom čitavog niza postrojenja za preradu otpada.

„Na ovu deponiju neće stizati otpad koji može da se reciklira, jer će za recikliranje otpada grad u narednih nekoliko godina na svakoj opštini uraditi po jedno reciklažno dvorište. Ovde će se iz tog otpada proizvoditi struja, gas i u toj industriji koja će nići na deponiji biće nekoliko stotina novih radnih mesta, uglavnom za žitelje Grocke”, rekao je Vesić.

On je dodao da se očekuje da će do kraja sledeće godine početi posao na sanaciji deponije, a grad je svoj deo obaveza završio, a to je rešavanje imovinskih pitanja i priprema svega što je potrebno da se realizuje ova investicija od 300 miliona evra.

Govoreći o javnom partnerstvu u izgradnji podzemnih garaža, gradski menadžer je najavio da će na sutrašnjoj sednici biti doneta odluka o pokretanju tog procesa.

„Pozvaćemo zainteresovane kompanije da grade garaže, reč je o četiri, na Trgu republike, Studentskom trgu, Kosančićevom vencu i u Kosovskoj ulici. Te garaže su nam važne jer se nalaze u samom centru grada, gde nedostaje oko pet hiljada garažnih mesta. Svaka moderna prestonica ima pešačku zonu, pa će tako i Beograd očistiti centar od automobila”, rekao je gradski menadžer.

Govoreći o radovima, Vesić je istakao da grad mora da se uredi jer to nije rađeno decenijama, a kada se rade veliki radovi, oni traju.

„Naš je cilj da oni traju što kraće, da budu urađeni na vreme i da budu kvalitetni. Na predstojećoj sednici će zato biti i predlog master-plana razvoja saobraćajne infrastrukture u Beogradu. Kada govorim o ovoj infrastrukturi, govorim o obilaznici, unutrašnjem magistralnom prstenu, novom mostu kod Ade Huje, o mostu koji će se nalaziti na mestu starog Železničkog mosta na Savi, i tim planom ponudićemo viziju Beograđanima kako će izgledati saobraćaj u narednim decenijama”, rekao je Vesić.

On je naglasio da ova gradska vlast u poslednje tri godine rešava problem po problem i ima jasnu viziju kako grad treba da izgleda.

Govoreći o predstojećim gradskim izborima, on je istakao da će ova vlast na izbore izaći sa svojim rezultatima koji su više nego impresivni.

„Podsećam da smo zatekli pre tri i po godine dug od 1,2 milijarde evra, što znači da je svaki građanin Beograda bio zadužen za hiljadu evra. Taj dug je smanjen za 500 miliona evra. Tim sredstvima smo mogli da izgradimo 250 obdaništa, isto toliko i škola, obnovimo sve ulice prvog prioriteta, odnosno hiljadu i po kilometara ulica, pet hiljada fasada, 40 javnih garaža, pet fabrika za preradu otpada, svu nedostajuću kanalizaciju”,naveo je on, prenosi Beoinfo.

Zatečen je dug prema trudnicama i porodiljama u iznosu od oko 500 miliona dinara, a danas ništa ne dugujemo, zatekli smo oko 40 gradilišta, a danas ih ima preko hiljadu, rekao je Vesić. (Tanjug)

Komentari2
94304
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mihailo Vuković
Dokle će da se protura neistina da u Beogradu ,, decenijama ništa nije rađeno ''. Pa kada su naprevljeni mostovi na Adi , i Pupinov most . Rekonstruisan bulevar , Požeška , Nemanjina , Vojvođanska i stotine manjih ulica . Zaduživanje je neophodno i jačim ekonomijama , ali one mnogo racionalnije investiraju .
Sinisin Mali
"Ово је једна од најнеуређенијих дивљих депонија у овом делу Европе..." i ni manje ni vise nego u Vinci. Jos od sedamdesetih godina... E divnih li godina za napredak Srbije...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja