četvrtak, 24.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 10.10.2017. u 22:00 Jelica Antelj / Ivana Albunović

Zastoj u plaćanju preko „Pej-pala”

Kupci koji naručuju robu sa „I-beja” i drugih sajtova već nekoliko dana ne mogu da plate račune preko „pej-pal” naloga, već samo debitnim i kreditnim karticama
(Фото Пиксабеј)

Roba naručena iz Srbije preko „I-beja“ ili nekih drugih sajtova već nekoliko dana ne može da se plati preko „Pej-pala“, a kupcima se kao mogućnost nudi plaćanje kreditnom ili debitnom karticom. Sistem u drugom pravcu za sada funkcioniše, dakle svi oni koji u Srbiji prodaju robu na nekim od ovih sajtova uredno primaju uplate na svoje „pej-pal” naloge. Problem je nastao pre desetak dana, a prema nezvaničnim informacijama i podacima do kojih su došli korisnici ovih usluga, plaćanje robe preko ovog sistema je ukinuto navodno zbog problema sa rokovima isporuke pošiljaka u Srbiju. Zašto?

Sajtovi poput „I-beja“ u okviru svoje politike zaštite i kupaca i prodavaca postavlja rokove u kojima pošiljka mora biti isporučena kupcu. Ukoliko se to ne dogodi kupac, koji je robu uredno platio, a njegov novac stigao na „Pej-pal“ ima pravo da traži refundaciju uplate čim istekne ovaj rok.

– Zastoj je kod nas. Naručio sam robu iz Nemačke i preko treking ili broja preko  koga mogu da pratim pošiljku u svakom trenutku, video sam da je ona iz Nemačke izašla već četvrtog dana, a da na našoj carini stoji već tri nedelje. Raspitivao sam se i rekli su mi da je velika gužva i da budem strpljiv. Kada carina završi svoj deo posla, pošiljka ide u poštu koja odgovara za nju do isporuke – priča naš sagovornik i dodaje da on neće tražiti da mu se novac vrati čak i ako rok isporuke bude probijen, ali da ima pravo na to.

Prema podacima do kojih je došao „Potrošač”, upravo to je razlog što je došlo do blokade prema Srbiji. Navodno, povećan je broj zahteva za povraćaj novca zbog toga što pošiljke prema Srbiji jednostavno ne mogu da stignu na vreme. Kupci iz Srbije to očigledno koriste i često dobijaju i novac i pošiljku koja stigne sa zakašnjenjem. 

Kupci se žale na mogućnost plaćanja karticama koje im je ponuđeno umesto „Pej-pala“.

– Trenutno može da se plaća samo kreditnim ili debitnim karticama, a to podrazumeva da se unose podaci računa, kao i druge informacije o kupcu. U tom slučaju, nema nikakvih garancija „Pej-pala”, zato što jednostavno uplata ne ide preko njih, pa se u tom slučaju ne može tražiti ni povraćaj novca, ukoliko pošiljka ne stigne u predviđenom roku od 30 do 45 dana – kaže naš sagovornik koji trguje preko interneta i koristi ove servise plaćanja već nekoliko godina. 

Na „Fejsbuku”, u grupi „Pej-pal“ Srbija, i juče se polemisalo o tome kako je najlakše plaćati robu koja se kupuje preko ovih sajtova. Jedna od korisnica je objavila prepisku sa predstavnicom „Pej-pala”, koja je, u odgovoru na pitanje zašto sistem plaćanja iz Srbije ne funkcioniše, rekla da ona ne vidi probleme sa nalogom ove korisnice. Objasnila je da takođe ne postoje ni pokušaji plaćanja od 3. oktobra i uputila je na „I-bej“, odnosno na sajt preko koga je naručila robu, tvrdeći da je možda reč o problemima na njihovom sajtu. Redakcija „Potrošača” je takođe poslala pitanja ovom servisu, ali do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovor na pitanje zašto korisnici iz Srbije ne mogu da plate robu koristeći svoj „pej-pal” nalog.

 

NBS: Nemamo saznanja da sistem ne funkcioniše

U Narodnoj banci Srbije kažu da nemaju nikakva saznanja o problemima u funkcionisanju „Pej-pal” servisa.

– Podsećamo da je Narodna banka Srbije stvorila regulatorne uslove za poslovanje ove kompanije još u 2012. godini na osnovu izmena i dopuna Zakona o deviznom poslovanju. Na osnovu toga, kompanija „Pej-pal” je u Srbiji 2015. godine uvela opciju prijema novca za rezidente Srbije kod prekograničnih plaćanja, pored ranije uvedene mogućnosti slanja novca – kažu u NBS za „Politiku”. Prema njihovim rečima, „Pej-pal” se nalazi na listi stranih institucija elektronskog novca, koju objavljuje NBS, a osim ove, još pet takvih kompanija je obavestilo Narodnu banku Srbije o tome da će pružiti uslugu obavljanja platnog prometa sa inostranstvom rezidentima Srbije i za sada nismo obavešteni ni o kakvim problemima u njihovom poslovanju s rezidentima Srbije.

Vreme carinjenja od pet do sedam dana

Od carinske ispostave „Pošta Beograd” dobili smo informaciju da, što se carinjenja poštanskih pošiljaka tiče, nema apsolutno nikakvih zastoja, kažu za „Politiku” u Upravi carina. 

Od uvođenja „Pej-pal” servisa za plaćanje putem interneta, broj pošiljaka iz inostranstva raste iz godine u godinu. Tako je u 2012. godini bilo 7168, a u 2016 114.716 pošiljaka. 

Kako kažu u Upravi carina, od početka 2017. godine do sada obrađeno je gotovo 73.000 pošiljaka i naplaćeno oko 80 miliona dinara dažbina koje su se slile u državni budžet.

– Uprkos stalnom porastu broja pošiljaka, prosečno vreme carinjenja traje između pet i sedam dana, a ukoliko pošiljka ne podleže carinjenju biva isporučena najkasnije sledećeg dana, kažu naši sagovornici. 

Komentari10
b2510
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Suzana Sevic
Nama je Ebay taj trenutak blokirao opciju za placanje Pay Pall-om, verovatno zbog velikih potrazivanja refunda putem PayPalla, da nebi izgubili svoj "rating" na tom platnom procesoru. Iako je pravi probem nastao upravo kod carine, robu pratimo trakingom iz Kine do nase granice gde iz nepoznatih razloga dolazi do zastoja. (Cekam jednu isporuku vec tri meseca, iako sam prethono dobivala robu na kucnu adresu u roku od 15 dana, a posle te narudzbe.) Ebay svakako i dalje garantuje za povrat novca ukoliko roba nije isporucena ali se refund dogovara direktno sa prodavcem, osim ukoliko to nije moguce trazi se posredovanje Ebay-a. Znaci, kao kupci smo zasticeni na tom sajtu bez obzira na nacin placanja. U svakom slucaju, trebalo bi ustanoviti gde to nestaje ili zastaje roba koja dodje na nasu carinu.
Željko Joksimović
Krupnim koracima unazad
Зоран Кукољ
Није истина за дајнерс, у Грчкој у 98% радњи стоји плакат дајнерс не примамо.
Јоле
Царина бато и ДХЛ! Из Шангаја ми прелетела пошиљка пола Планете, слетела у Немачку па дошла у Мађарску, све за два или три дана ако се добро сећам...е онда је ауто део пошиљка - дошао у руке наше царине...... Тражена документа а има их гомила, сам обезбедио за 15 мин, и три дана сам молио и МОЛИО, да одраде свој посао на истом и да платим даџбине и порез држави и ДХЛ-у. Молим државу да јој платим!! Онда ме ухвати викенд - 5. дан ми се смиловали и 6 дан ми је стигао део.Укупно 9 дана или 10 дана. Још смо ми у филму Три карте за Холивуд. Али није свет у том филму.
Vesa D
..Diners je jedino propao u Serbia u ostalih dvesta zemalja neposustaje ..šanse za pay pala dal do zore ili belog dana neizumre biće čuda samo za džudže..

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja