četvrtak, 13.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:01

​Mlad pevač želi prvo da se dokaže u svom gradu

Sopran Dušica Bijelić, u svetu već prepoznata kao veliki talenat, nastupa prvi put u Narodnom pozorištu u subotu uveče kao Adina u Donicetijevom „Ljubavnom napitku”
Autor: Biljana Lijeskićčetvrtak, 12.10.2017. u 22:00
Душица Бијелић (Фото: лична архива))

Vreme pred nama biće njeno, a talenat koji ima prepoznat je u svetu, tvrde znalci. Ljubav domaće publike stekla je zahvaljujući koncertima i operi „Suton”, izvedenoj u „Madlenijanumu”, na prošlom Bemusu. Sopran Dušicu Bijelić britanski „Indipendent” pre tri sezone je uvrstio u osam najvećih mladih talenata na svetu. Mi ćemo je prvi put videti na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, kao Adinu, u celovečernjoj Donicetijevoj operi „Ljubavni napitak”, u subotu u 19.30 časova.

Otkad je pristupila Programu za mlade umetnike u Kraljevskoj operskoj kući u Londonu, Dušica Bijelić zaigrala je u „Nabuku”, „Don Karlosu”, „Parsifalu”, „Ženi bez senke” i „Figarovoj ženidbi”. Tumačila je i ulogu Blanše u operi „Razgovori Karmelićanki” u režiji Roberta Karsena, pod rukovodstvom dirigenta Sajmona Retla. Iza nje su i uloge Tatjane u „Evgeniju Onjeginu”, Lizete u „Lastavici”, Mikaele u operi „Karmen” i Margarete u „Faustu”.

Posle desetogodišnjeg inostranog usavršavanja, za stalni boravak Dušica Bijelić je izabrala Beograd, zbog najvažnije životne uloge – mame. Za sada se sklad poslovnog i privatnog kod naše umetnice odvija bez greške. U razgovoru za „Politiku” o beogradskom nastupu u subotu Dušica Bijelić kaže:

- U Srbiji sam nastupala uglavnom u koncertnim projektima, ali ne i u Narodnom pozorištu. Ulogu Adine sam do sada pevala samo u Trstu, u Teatru „Verdi”, a mlad pevač uvek želi da se dokaže prvo u svom gradu i svojoj nacionalnoj operi. Moja baza je sada u Beogradu, suprug Francuz, operski pevač, takođe se uklapa u našu sredinu. U Donicetijevom

„Ljubavni napitak” ponovo u Beogradu
Posle dve i po godine pauze na sceni Narodnog pozorišta biće izvedena Donicetijeva komična opera „Ljubavni napitak”. Pored gošće, soprana Dušice Bijelić koja debituje rolom Adine, nastupiće tenor Dejan Maksimović u ulozi Nemorina, Vladimir Andrić, bariton, kao narednik Belkore, bas Mihajlo Šljivić kao dr Dulkamara, a sopran Tatjana Mitić kao Đaneta. Dirigent je Đorđe Stanković. Režiju potpisuje Plamen Kartalov. Scenograf je Boris Maksimović, kostimografkinja Ljiljana Orlić, koreograf Vladimir Logunov, dok je asistentkinja reditelja Ivana Dragutinović Maričić.

„Ljubavnom napitku” biću gotovo dva sata na sceni. To nije lako. Sviđa mi se ovo Donicetijevo delo, zahteva mladalačku energiju. Ipak, koliko god da je komedija laka, svi znamo da je ljude teško nasmejati. Uživam, ali nije mi lako.

U proteklih godinu i po dana Dušica Bijelić je gostovala u Pekingu i Nanđingu gde je održala master klas sa svojim nekadašnjim saradnikom, pijanistom Dejvidom Goulandom koji je umetnički direktor „Jang artist” programa u Kovent gardenu.

– Ako ste jednom bili deo ovog programa uvek možete da se vratite i tamo besplatno spremite koncert ili ulogu, šta god vam zatreba. Koristim to koliko mogu, jednom ili dva puta godišnje. Sa Goulandom sam održala master klas i u Beogradu, u martu. Od aprila gostujem u opereti „Bajadera” u HNK u Osijeku, a Marko Mitanovski, naš modni kreator koji je radio sa Ledi Gagom i sa drugim velikim umetnicima, uradio je veličanstvene kostime za Osijek. U međuvremenu nastupala sam u Njujorku i u Toskani – čuli smo od umetnice.

O tome kakav repertoar je pogodan za nju, čije savete poštuje, ko su joj uzori, rekla je za naš list:

– Moja želja je da pevam glavne uloge, a da neke manje poslove ne moram da prihvatam samo zbog novca. Belkanto je repertoar u kom bih trebalo da rastem, to su Doniceti, Belini i Rosini. Volela bih da njihova dela prvo otpevam na domaćoj sceni. Svakodnevno vežbam i učim. Kad dođete na prvu probu morate biti već spremni. Od svakog može da se nauči o ovom poslu, od kolege ili horskog pevača. Uzor mi je moja profesorka Ljudmila Gros Popović, uvek maksimalno profesionalna i posvećena svojoj solo karijeri i pedagoškom radu, bez obzira na okolnosti. Drago mi je da sam sa njom bila od početka. U svetu me je puno pevača pozitivno iznenadilo, radila sam i sa Anđelom Georgiu. To je bila velika čast. Sa Domingom, takođe. Uzor mi je i Željko Lučić. Volela bih da ostavim pečat u vidu snimaka, naročito kad je reč o srpskoj solo pesmi. Reč je o kompozitorima počev od rodonačelnika srpske solo pesme Josifa Marinkovića do savremenih autora. Taj projekat će se dogoditi pod pokroviteljstvom SOKOJ-a, a učestvovaće uz mene i pijanista Dario Humenjuk.


Komentari6
f3620
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Emigrant X
Brava, Dusice!!! Ne obaziri se na lokalne zavidljive tipove. Cela poenta ovog clanka je da se najavi predstava, pa se nadam da je poseta bila dobra. Komentari nisu vazni, vazno je da se cuje tvoj divan glas!
Miloš Bulatović
Gosp. Srbo, i Vi ste dosta stvari napisali tačno. Moj odgovor Vama nije prepirka, već razmena mišljenja. Prvo ćemo se složiti sa latinskom izrekom:"De gustibus non est disputandum". Gosp. Bijelić sam i gledao i slušao. Par puta na TV, a jednom i na proslavi Kolarčeve zadužbine. S obzirom da se pomalo razumem u pevanje, njeno pevanje bih ocenio kao "korektnu konfekciju", i ništa više od toga. Razumem da se svako bori za svoje "parče kolača", ali sva medijska lobiranja i ovaj članak, nemaju nikakvo umetničko realno pokriće. Moje pisanje o izvikanoj primadoni je bilo paradigma o providnosti medijskih manipulacija, a ne da bih potcenio gosp. Bijelić, ali onome ko je kvalitetan, nisu potrebni čak ni ovakvi providni članci. Bijelić je nežan lirski sopran, a na zapadu se plaća i ceni samo "teška kategorija", znači: Tosca, Aida, Norma, Violetta, Amelia, Odabella, Lady Macbeth, Leonora, Turandot...te uloge Bijelić nikad neće pevati, pa zato i nije čudno da živi na adresi na kojoj joj kuva mama.
Срба
Наравно да о укусима не вреди расправљати. Мећутим, и даље износите гомилу стереотипних генерализација. Обзиром на репертоар и улоге које помињете, стичем утисак да је ваше знање о опери и оперско искуство грађено искључиво на београдској опери и, можда још понекој бивше југословенској оперској кући, где се управо и врти тај извикани и испрани вердијанско-пучинијевски репертоар за који многи (ако не и сви) у београдској опери мисле да могу и треба да певају. Госпођа Бијелић јесте лирски сопран, али изузетно технички коректан лирски сопран веома пријатног тембра који зна како да води сопствени глас и каријеру (за разлику од извиканих и неспособних београдских примадона које у најбољем случају отпевају по једну представу месечно и при том парају уши публици фалширањем или тремолом у распону од две октаве. Супротно вашем мишљењу, напољу се изузетно плаћају СВИ који својим квалитетима докажу своје способности- јер ту су и Моцарт и Доницети и Белини и Росини и гомила барокних композитора-
Preporučujem 3
Miloš Bulatović
Pre par godina, jedna naša mlada pijanistkinja, pred svoj naduvano medijski reklamiran solistički koncert, izjavila je po meni istorijsku rečenicu, koja glasi:"Ako me nema stalno u medijima, ja sam umetnički mrtva". Fascinantna izjava te devojke, najrealnije odslikava razmišljanja i relativno nerealne, pa čak i patološke ambicije ogromnog broja onih koji se bave muzikom, a gordost i sujeta su kod takvih fiksne kategorije. Koliko znam, pevači tu prednjače. Tako čitamo hvalisanje jedne pevačice o njenim "fenomenalnim nastupima po inostranstvu". Priča ona o Kenedi centru, objašnjava koliki je broj fotelja u nekoj maloj sali Karnegi hola, a sve se svodi na par koncerata za osoblje naših ambasada i desetak ljudi iz dijaspore. Prati je pijanista koji na koncertima više svira harmoniku od klavira, a ona se od kastanjeta i daira ne odvaja. Tamo je sve skupo i neizvesno, pa je adresa mnogih koji se tako hvale, ona na kojoj im u Beogradu kuva mama. Zato je sociološki, ovaj članak veoma tužan.
Срба
Пуно тога што сте написали је веома тачно, али- само из разлога што је у извођачким уметностима конкуренција огромна и тешко се долази до сталних ангажмана. Напољу једино квалитет и издржљивост пресуђују. Уколико стално нисте у жижи јавности, заиста је као и да не постојите. А, у ово глобализовано време, уз доброг агента и везе преко којих добијате аудиције и ангажмане, можете живети и у Србији и путовати кад затреба. Не знам да ли сте г-ђу Бијелић икада чули/гледали, али, ако ово упућујете директно њој- нисте у праву. Због свог доказаног талента и квалитета она НИ У КОМ случају не може бити стрпана у исти кош са том извиканом, самозваном примадоном са кастањетама и хармоникашком пратњом која од себе прави медијски циркус већ годинама. Као што ни не може бити стрпана у исти кош са оним вокалним шкартом у опери НП-а у Београду где већина “певачица” или има озбиљне вокално-техничке фелере, или пада у несвест кад не може да пева, или јури прилике за богату удају и бесомучно експонирање.
Preporučujem 3
Sasa Trajkovic
Kompliment mladoj operskoj divi ali i Politici što prati i afirmiše kulturu i umetnost u Srbiji. Nadam se da će osim svetske imati i svoju karijeru u Beogradu, nebo NE zna za granice.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja