Vreme pred nama biće njeno, a talenat koji ima prepoznat je u svetu, tvrde znalci. Ljubav domaće publike stekla je zahvaljujući koncertima i operi „Suton”, izvedenoj u „Madlenijanumu”, na prošlom Bemusu. Sopran Dušicu Bijelić britanski „Indipendent” pre tri sezone je uvrstio u osam najvećih mladih talenata na svetu. Mi ćemo je prvi put videti na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, kao Adinu, u celovečernjoj Donicetijevoj operi „Ljubavni napitak”, u subotu u 19.30 časova.
Otkad je pristupila Programu za mlade umetnike u Kraljevskoj operskoj kući u Londonu, Dušica Bijelić zaigrala je u „Nabuku”, „Don Karlosu”, „Parsifalu”, „Ženi bez senke” i „Figarovoj ženidbi”. Tumačila je i ulogu Blanše u operi „Razgovori Karmelićanki” u režiji Roberta Karsena, pod rukovodstvom dirigenta Sajmona Retla. Iza nje su i uloge Tatjane u „Evgeniju Onjeginu”, Lizete u „Lastavici”, Mikaele u operi „Karmen” i Margarete u „Faustu”.
Posle desetogodišnjeg inostranog usavršavanja, za stalni boravak Dušica Bijelić je izabrala Beograd, zbog najvažnije životne uloge – mame. Za sada se sklad poslovnog i privatnog kod naše umetnice odvija bez greške. U razgovoru za „Politiku” o beogradskom nastupu u subotu Dušica Bijelić kaže:
- U Srbiji sam nastupala uglavnom u koncertnim projektima, ali ne i u Narodnom pozorištu. Ulogu Adine sam do sada pevala samo u Trstu, u Teatru „Verdi”, a mlad pevač uvek želi da se dokaže prvo u svom gradu i svojoj nacionalnoj operi. Moja baza je sada u Beogradu, suprug Francuz, operski pevač, takođe se uklapa u našu sredinu. U Donicetijevom
„Ljubavnom napitku” biću gotovo dva sata na sceni. To nije lako. Sviđa mi se ovo Donicetijevo delo, zahteva mladalačku energiju. Ipak, koliko god da je komedija laka, svi znamo da je ljude teško nasmejati. Uživam, ali nije mi lako.
U proteklih godinu i po dana Dušica Bijelić je gostovala u Pekingu i Nanđingu gde je održala master klas sa svojim nekadašnjim saradnikom, pijanistom Dejvidom Goulandom koji je umetnički direktor „Jang artist” programa u Kovent gardenu.
– Ako ste jednom bili deo ovog programa uvek možete da se vratite i tamo besplatno spremite koncert ili ulogu, šta god vam zatreba. Koristim to koliko mogu, jednom ili dva puta godišnje. Sa Goulandom sam održala master klas i u Beogradu, u martu. Od aprila gostujem u opereti „Bajadera” u HNK u Osijeku, a Marko Mitanovski, naš modni kreator koji je radio sa Ledi Gagom i sa drugim velikim umetnicima, uradio je veličanstvene kostime za Osijek. U međuvremenu nastupala sam u Njujorku i u Toskani – čuli smo od umetnice.
O tome kakav repertoar je pogodan za nju, čije savete poštuje, ko su joj uzori, rekla je za naš list:
– Moja želja je da pevam glavne uloge, a da neke manje poslove ne moram da prihvatam samo zbog novca. Belkanto je repertoar u kom bih trebalo da rastem, to su Doniceti, Belini i Rosini. Volela bih da njihova dela prvo otpevam na domaćoj sceni. Svakodnevno vežbam i učim. Kad dođete na prvu probu morate biti već spremni. Od svakog može da se nauči o ovom poslu, od kolege ili horskog pevača. Uzor mi je moja profesorka Ljudmila Gros Popović, uvek maksimalno profesionalna i posvećena svojoj solo karijeri i pedagoškom radu, bez obzira na okolnosti. Drago mi je da sam sa njom bila od početka. U svetu me je puno pevača pozitivno iznenadilo, radila sam i sa Anđelom Georgiu. To je bila velika čast. Sa Domingom, takođe. Uzor mi je i Željko Lučić. Volela bih da ostavim pečat u vidu snimaka, naročito kad je reč o srpskoj solo pesmi. Reč je o kompozitorima počev od rodonačelnika srpske solo pesme Josifa Marinkovića do savremenih autora. Taj projekat će se dogoditi pod pokroviteljstvom SOKOJ-a, a učestvovaće uz mene i pijanista Dario Humenjuk.