Vozilo čiji povratak na šine mnogi godinama sentimentalno priželjkuju, tramvaj broj jedan, konačno je, iako samo privremeno, ponovo protutnjao prestonicom. Žitelji glavnog grada bili su u prilici da nakratko osete duh Beograda s kraja 19. veka jer je od Tašmajdana do Vukovog spomenika prošao tramvaj na konjsku vuču – replika prvog vozila, koje je pre 125 godina upravo u oktobru prolaskom od Slavije do Kalemegdana označio početak funkcionisanja beogradskog javnog prevoza.
Ponositi predvodnici revijalne vožnje od Taša do Ruzveltove bili su konji Soko i Cezar. Ovaj dvojac je, kao da je to njihovo stalno, a ne privremeno zaduženje, manevrisao Bulevarom kralja Aleksandra kao da su iza njih brojni pređeni kilometri na čelu tramvaja. Sivkastobeli lepotani dobili su i zaslužene nagrade – kocke šećera, šargarepu i druge poslastice, a ovekovečeni su i kamerama brojnih sugrađana.
– Istorija razvoja GSP-a predstavlja i deo istorije našeg grada. Te 1892. godine Beograd i GSP bili su lideri u tramvajskom saobraćaju. Prošle godine, kada smo nabavili pet električnih autobusa, bili smo prvi grad sa linijom kojom saobraćaju vozila na elektropogon. To je potez kojim otvaramo novu stranicu u istoriji našeg grada – istakao je gradonačelnik Siniša Mali posle revijalne vožnje, na svečanom prijemu u Starom dvoru.
Mali je podsetio i da se trenutno sređuje GSP-ov pogon „Kosmaj”, da je već sređen pogon „Centrala”, ali da su od svega najvažniji ljudi koji rade u GSP-u.
– GSP je žila kucavica našeg grada i naša je obaveza da zaposlenima omogućimo što bolje uslove za rad, kao i da Beograđani dobiju što kvalitetniji javni prevoz jer je on slika i prilika prestonice – ukazao je Mali.
Pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević rekao je da će GSP u sledećoj godini biti prioritet u javnom sektoru.
– Zadatak nam je da GSP ubacimo u liniju pozitivnog poslovanja i da na taj način napravimo istorijski uspeh, a to je da sva javna preduzeća u Beogradu pozitivno posluju – kazao je Milosavljević.