subota, 27.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 13.10.2017. u 18:44 D. Aleksić

Tramvaj „jedan” protutnjao gradom

Реплика је по нацртима оригиналног трамваја рађена од марта до јуна када су приређене пробне вожње (Фото: Д. Алексић)

Vozilo čiji povratak na šine mnogi godinama sentimentalno priželjkuju, tramvaj broj jedan, konačno je, iako samo privremeno, ponovo protutnjao prestonicom. Žitelji glavnog grada bili su u prilici da nakratko osete duh Beograda s kraja 19. veka jer je od Tašmajdana do Vukovog spomenika prošao tramvaj na konjsku vuču – replika prvog vozila, koje je pre 125 godina upravo u oktobru prolaskom od Slavije do Kalemegdana označio početak funkcionisanja beogradskog javnog prevoza.

Ponositi predvodnici revijalne vožnje od Taša do Ruzveltove bili su konji Soko i Cezar. Ovaj dvojac je, kao da je to njihovo stalno, a ne privremeno zaduženje, manevrisao Bulevarom kralja Aleksandra kao da su iza njih brojni pređeni kilometri na čelu tramvaja. Sivkastobeli lepotani dobili su i zaslužene nagrade – kocke šećera, šargarepu i druge poslastice, a ovekovečeni su i kamerama brojnih sugrađana.

– Istorija razvoja GSP-a predstavlja i deo istorije našeg grada. Te 1892. godine Beograd i GSP bili su lideri u tramvajskom saobraćaju. Prošle godine, kada smo nabavili pet električnih autobusa, bili smo prvi grad sa linijom kojom saobraćaju vozila na elektropogon. To je potez kojim otvaramo novu stranicu u istoriji našeg grada – istakao je gradonačelnik Siniša Mali posle revijalne vožnje, na svečanom prijemu u Starom dvoru.
Mali je podsetio i da se trenutno sređuje GSP-ov pogon „Kosmaj”, da je već sređen pogon „Centrala”, ali da su od svega najvažniji ljudi koji rade u GSP-u.

– GSP je žila kucavica našeg grada i naša je obaveza da zaposlenima omogućimo što bolje uslove za rad, kao i da Beograđani dobiju što kvalitetniji javni prevoz jer je on slika i prilika prestonice – ukazao je Mali.

Pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević rekao je da će GSP u sledećoj godini biti prioritet u javnom sektoru.

– Zadatak nam je da GSP ubacimo u liniju pozitivnog poslovanja i da na taj način napravimo istorijski uspeh, a to je da sva javna preduzeća u Beogradu pozitivno posluju – kazao je Milosavljević.

Komеntari4
84ebc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nedjo
Mogli bi tzv. Beogradjani da se prisete kako je taj grad nekada bio cist i umiven.
Валтер
@mikula И они се подразумевају, него написах Динара мислећи на динарце уопште.
mikula
@Walter - Ma vise sa Durmitora i Lovcena, nego sa Dinare.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja