ponedeljak, 25.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 25.10.2017. u 16:22 Dejan Aleksić
OBNOVA BRANKOVOG MOSTA

Realan rok za završetak radova – proleće

Najveći deo obnove biće završeni u prvoj polovini decembra, ali će krajnja desna traka iz pravca Novog Beograda biti zatvorena do kraja marta. – Početkom avgusta zagubljena upotrebna dozvola starog mosta usporila je radove, a polovinom istog meseca optimistično najavljivan kraj posla za poslednje dane oktobra
Мајстори су озбиљно почели да раде крајем лета (Фото Д. Жарковић)

Ako svi veliki infrastrukturni radovi na saobraćajnicama u centru zaista i budu gotovi na vreme, jedna obnova ipak će ući u 2018. godinu. Sve do proleća izvodiće se radovi na Brankovom mostu. Većina njih, kako je najavio gradski menadžer Goran Vesić, biće završeni u prvoj polovini decembra, ali će krajnja desna traka iz pravca Novog Beograda biti zatvorena za saobraćaj do proleća kako bi nju mogle da koriste građevinske mašine. To znači da će tek tada biti stavljena tačka na obnovu staze na kojoj su ozbiljnija oštećenja počela da se pojavljuju još leta 2013. Ozbiljni radovi na mostu počeli su tek ovog leta i već tada se znalo da je optimalni period za okončanje posla proleće, jer je u tenderskoj dokumentaciji kao rok za izvođenje svih radova bilo navedeno – 260 dana. Ali, zabuni sa rokom za završetak ovog obimnog posla doprinele su optimistične najave nadležnih. Samo u prethodna tri, četiri meseca više puta licitiralo se sa rokovima.

Polovina oktobra 2016.

Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je tender za obnovu biciklističko-pešačke staze i delova konstrukcije ispod nje. Upravo tada je navedeno da će izabrani ponuđač posle uvođenje u posao imati 260 kalendarskih dana da obnovu završi. Projekat je predvideo zamenu 432 metra staze sa ogradom, kao i ivičnjaka između pešačke staze i kolovoza. Majstori će, kako je stajalo u dokumentaciji, izgraditi potpuno novu stazu sa konzolama i ivičnjakom, dok će ograda biti demontirana, sanirana i ponovo ugrađena.

Početak novembra 2016.

Objavljeno je da je za obnovu mosta zainteresovana samo „Mostogradnja”. Ova firma je ponudila da posao obavi za nešto više od 175 miliona dinara, a ponovljeno je da će za to imati 260 kalendarskih dana od dana uvođenja u posao.

Kraj februara 2017.

Direkcija za građevinsko zemljište je sa „Mostogradnjom” zaključila ugovor vredan 210 miliona dinara. Najava je bila da će radovi početi na leto i da će trajati oko devet meseci od dana uvođenja u posao. Tada je ukazano da je pre tri godine urađena detaljna analiza stanja pešačke staze i da je konstatovano da su oštećenja čelične konstrukcije i betonskih ploča velika i da se ona ne mogu popraviti uobičajenom održavanjem.

Polovina juna 2017.

Uoči zvaničnog početka leta gradonačelnik Siniša Mali, najavio je da će tih dana početi pripremni radovi za obnovu Brankovog mosta. Tada se prvi put kao rok za okončanje radova više ne navodi devet, već šest meseci ili 180 kalendarskih dana. Optimistično se najavljuje da će već za pola godine pešaci i biciklisti posle nekoliko godina moći da koriste stazu.

Polovina jula

Optimizam nadležnih nastavio je da raste i u julu. Polovinom tog meseca gradonačelnik opet najavljuje novi skraćeni rok – umesto od zime, pešaci i biciklisti obnovljenom stazom ponovo će moći da se kreću već od jeseni. Mali je ukazao da je od izvođača dobio obećanje da će radovi biti okončani i ranije – u oktobru ili novembru, ali i da će biti uveden noćni rad i tri smene.

Polovina avgusta

Nadležni su samo mesec ranije najavljivali tri smene na mostu, ali početkom avgusta sugrađanima je bilo jasno da se na ovoj rečnoj saobraćajnici malo šta dešava. Ubrzo je gradonačelnik izašao sa informacijom da će radovi biti nastavljeni za nekoliko dana, a da ih je usporila zagubljena upotrebna dozvola starog mosta. I zaista, polovinom tog meseca radovi su se zahuktali. Zatvoren je deo traka na mostu i promenjen je režim saobraćaja. Tada je gradski menadžer naglasio da je plan da se posao završi krajem godine, ali samo nekoliko dana kasnije gradonačelnik je ostao pri tome da će radovi biti gotovi za dva, dva i po meseca.

Kraj oktobra

Prvi mesec kada se nije mnogo licitiralo rokovima bio je septembar. Majstori su kao i prethodnih meseci marljivo radili, što su i pešaci i vozači mogli da primete. Ali uprkos zalaganju građevinara, već u septembru bilo je jasno da novembar, pa čak i decembar nisu realni rokovi za okončanje radova. Tek pre dva dana i gradski menadžer je potvrdio – pet traka će vozači moći da koriste već od polovine decembra, do kada će biti završen veći deo posla, ali majstori će na njemu ostati do proleća. Tako se posle mnogobrojnih licitiranja i nerealnih želja došlo na ono što je i bilo predviđeno tenderom – najmanje devet meseci marljivog rada.

 

Komеntari0
b20c0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja