nedelja, 17.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:04

Auto-putem od Obrenovca do Čačka tek dogodine

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture sumnjaju da je šteta na deonici Ub–Lajkovac mnogo veća i da je sve izvesnije da će morati iznova da se radi svih 12,5 kilometara
Autor: Ivana Albunovićčetvrtak, 09.11.2017. u 22:00

Otvaranje auto-puta od Obrenovca do Ljiga, dužine oko 60 kilometra, koji je trebalo da bude pušten u saobraćaj do kraja novembra – kasniće oko godinu dana. Do odlaganja će doći zbog afere oko ugrađivanja gline u asfalt na parčetu puta od Uba do Lajkovca, procenjuju u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Situaciju dodatno komplikuje i to što je već izvesno da do kraja novembra neće biti završene ni deonice Obrenovac–Ub i Lajkovac–Ljig.

Kako saznajemo, radovi na ove dve lokacije na kojima su angažovani Kinezi su pri kraju, ali je već izvesno da neće biti gotovi u predviđenom roku, odnosno do kraja novembra.

– Radi se punim tempom i ako ih posluži vreme mogli bi da završe do kraja godine. To čak i nije sporno, ali je problem što će „ispravljanje” grešaka na delu puta od Uba do Lajkovca moći realno da počne tek na proleće. Tako ćemo, praktično, imati završene dve velike deonice ali kompletan put, od Obrenovca do Ljiga, neće moći da bude „pušten” u saobraćaj – kažu u ministarstvu.

Ministarka Zorana Mihajlović je pre dva dana rekla da se i na „kineskim deonicama” dešavalo da se ugradi neadekvatan materijal, ali se odmah reagovalo i rušeni su nasipi na tim deonicama. „Država će na svaku novu deonicu obezbediti dodatnu vrstu nadzora da nam se slučajno u budućnosti slične stvari ne bi desile”, poručila je Mihajlovićeva.

Podsećamo, oko 4,5 kilometara deonica auto-puta na Koridoru 11 od Uba do Lajkovca, čija je ukupna dužina 12,5 kilometara, moraće ponovo da se radi, što će državni budžet koštati po sadašnjim procenama najmanje 1,07 milijardi dinara. Saobraćajni institut CIP je nedavno na osnovu izveštaja „Puteva Srbije” uradio analizu dela te deonice koja je pokazala da je u osnovu auto-puta umesto čvrstog materijala ugrađivana glina. Ministarstvo saobraćaja zbog toga je podnelo krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih osoba. Među njima su odgovorni iz tadašnjeg ministarstva saobraćaja između ostalih i bivši ministar Milutin Mrkonjić kao i direktori preduzeća PZP „Beograd”, „Planum” i „Putevi Užice”, sa kojima je zaključen ugovor o gradnji. Krivične prijave su podnete i protiv organa nadzora iz Instituta za puteve, „Koridora Srbije” i Saobraćajnog instituta CIP.

U elaboratu CIP-a predloženo je da se skinu delovi kolovoza. Međutim, nadležni strahuju da je šteta mnogo veća i da je sve izvesnije da će morati iznova da se radi svih 12,5 kilometara na ovoj deonici. Prema nezvaničnim informacijama, verovatno će biti rađena i nova analiza stvarnog stanja na toj deonici, ali ovoga puta će konačan izveštaj sačiniti neka nezavisna firma.

– Problem je što je put pukao bez ikakvog pritiska, na njemu nema saobraćaja. Ako je CIP, koji je bio nadležan da se sve to spreči, izašao sa takvom analizom, strahujemo da je realno stanje još gore. Sumnjamo da će morati kompletno da se radi ceo taj potez – navodi sagovornik „Politike” iz Ministarstva saobraćaja.

 Podsetimo, ova deonica nikada i nije puštena u saobraćaj budući da ide iz njive u njivu. Da bi se koristila neophodno je da bude završen deo Koridora 11 između Obrenovca i Uba i između Lajkovca i Ljiga. Ona je prva sagrađena zato što je na tom delu trase bila većim delom završena eksproprijacija.

Oko ovog slučaja svakodnevno isplivavaju nove informacije. Najnovija je da su čak tri državne ustanove nadzirale radove na deonici Ub–Lajkovac ali nijedna nije registrovala propuste. Kontrola je najpre bila poverena Institutu za puteve i CIP-u. Vrednost ugovora za nadzor bila je 91,94 miliona dinara.

Po isteku ugovora taj posao preuzimaju „Koridori Srbije”. Za stručni nadzor ova firma bila je angažovana od 31. 3. 2013. do 30. 11. 2015. Međutim, na gradilištu tokom prva tri meseca 2013. nije bilo nikakve kontrole. U krivičnoj prijavi navodi se da se Milutin Mrkonjić tereti za zloupotrebu službenog položaja jer u budžetu nije obezbeđen novac za angažovanje firme koja bi radila stručni nadzor. Prema nezvaničnim informacijama, nadležni sumnjaju da je upravo u tom periodu, spregom izvođača radova i ovlašćene laboratorije, glina ugrađena u asfalt.

Ministarka Mihajlović je izjavila da, posle svega, neko mora da snosi odgovornost za javašluk i to što će sada ogroman novac biti utrošen za popravku ove deonice auto-puta čija je izgradnja koštala oko 70 miliona evra. Milutina Mrkonjić već se izjasnio da nije odgovoran za eventualne propuste, da je kao ministar bio odgovoran za strateške odluke ali da „ministarstvo ne gradi, već nadzire, a grade preduzeća”.

Trebalo bi podsetiti da je upravo ministarstvo na čijem je čelu bio Mrkonjić i raspisalo tender i u ovom slučaju se pojavilo kao investitor.

Uostalom i ministarka Mihajlović je pre dva dana rekla da je potpisnik celog posla na deonici Ub–Lajkovac je bilo Ministarstvo građevine i bivši ministar Mrkonjić.


Komentari10
57506
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dane
Nadlezni, ako imate malo stida, stidite se. Verovatno vam se i vasa deca smeju...
Kojadinka
Deca ce da placaju dugove a ,,nadlezni,, se zabavljaju sa pevacicama.
Preporučujem 11
Deka Zvonce
Ово нису пропусти него саботажа!
Nikola Nesic
Priličan raskol kod naših građevinara, možda zato što se investicije koriste više za političke prilike, nego za ono čemu realno treba da služe. Slušamo o putevima godinama, a sever sa jugom zemlje ne možemo nikako da spojimo. Sa druge strane zeleni potez jedinstven u Beogradu od Zemunskog Keja do Ušća je zaposela mehanizacija, koja gradi silne asfaltne staze u širini auto-puta. Duž pomenute trase ruglo od splavova (verovatno bespravnih) gde neki na Savskoj strani dobijaju i treću etažu. Popločavanje Zemnsku pijace ulazi u drugu godinu, bez tragova završetka. Na Ušću, javnoj zelenoj površini posluje ekonomat sa tucetom pasa, guskama i ograđenim površinama. Kej sa igraonicama, ograđenim utvrdama. Potpuno građevinsko ludilo, koje katkad politički vrh aminuje presecanjem vrpce. Sem obećanja i lova na veštice, bi trebalo samo malo više razuma, pravde i poštovanja zakona, i manje politike.
Miki Beric
Halp, sta je sa garancijama vodje nam velikog? On ne laze, mi ne cujemo, Ne razumemo. Gluvi smo i slepi. Zato aplauz za velikog vodju. Ako nema puta, ima stranputice, zavrsena u roku. Idemo tuda.
Zivojin
Nasa nesposobnost da bilo sta sprovedemo u delo je kolosalna.
Dragan Dubonjac
Nije u pitanju NASA nesposobnost vec pohlepa tadasnjih odgovornih u Ministarstvu Gradjevinarstva uzeli su pare i zazmureli ma javasluk gradjevinara Graditi Autoput na glinenoj osnovi je isto kao graditi kucu na livadi i posle se cuditi zasto tone i propada... to je idiotizam koji sebi ravnog trazi!!!
Preporučujem 8
geras
naša ? mi samo plaćamo sve - poreze, takse, doprinose, penzijsko , zdravstveno, pdv, kazne...sve do struje po trobojnoj tarifi. odgovornost je ISKLJUČIVO njihova.
Preporučujem 42
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja