petak, 22.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:57

Sledećeg leta počinje uređenje Karađorđeve ulice

Karađorđeva decenijama bila ruglo Beograda, počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade. Sada hoćemo da sredimo kolovoz koji je pun rupa. Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine, kaže Milutin Folić
četvrtak, 16.11.2017. u 10:59
Трамвајске шине у Карађорђевој улици (Фото Драган Јевремовић)

Uređenje Karađorđeve ulice počeće sledećeg leta, rekonstrukcija će imati dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana, najavio je za „Novosti” glavni urbanista Milutin Folić.

Centar Beograda sa pešačkom zonom konačno se spušta na dve velike reke. Jedan koridor ide od Kalemegdana preko nove pasarele kod Beton hale. Drugi prilaz biće od Sava promenade preko rekonstruisane Karađorđeve ulice, naglasio je Folić.

Glavni urbanista je podsetio da je Karađorđeva decenijama bila ruglo Beograda.

Počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade. Sada hoćemo da sredimo kolovoz koji je pun rupa. Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje - precizirao je Folić, prenosi Beoinfo.

Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana dobiće novo, jače javno osvetljenje. Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica.

Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni.

Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama, a grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.

Folić je podsetio na turistički značaj uređenja Karađorđeve jer svi strani turisti koji kruzerima dođu u Beograd, prvi utisak o našem gradu stiču u kvartu oko pristaništa. Prilikom rekonstrukcije vodiće se računa da turistički autobusi imaju svoj kutak. Oni će imati rezervisana parking mesta uz ulicu.

Šetalište uz Savu biće oslobođeno saobraćaja. Proširiće se kapaciteti za dvotočkaše. Povezaćemo postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Postavićemo nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, u pravcu silaza sa velikih stepenica na reku, zaključio je Folić.

U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta „Beograd na vodi”, desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru.

Uz rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa isred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem. Funkcionalan izgled kvarta koji se graniči sa Pristaništem, Kalemegdanom, Kosančićevim vencem i Beogradom na vodi osmislio je poznati arhitekta Boris Podreka. (Tanjug)


Komentari10
93b34
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Baki
Vreme je da se neko pozabavi i mostom preo Ade. Pojavile su se na mostu dve velike rupe kada se vozi iz pravca Novog Beograda. Ne mogu da verujem da je kvalitet gradnje puteva i mostova u Srbiji "nerešiv problem". Treba samo videti visoki kvalitet gradnje puteva i mostova u našem okruženju, pa se zapitati u čemu je "štos". Zašto Srbija ne može tako.
Sotir Gardačić
Nadam se samo da ce gradski oci usloviti izvođaca da izvodi radove i nocu cime bi se duplo smanjio rok a i građani sacuvali nerve. Tako se radi u svetskim metropolama!
Dragan
i u Majamiju.
Preporučujem 0
Petar Amer
@Zorane, zaguglajte "Howard Stern Bill" i videcete da je odgovor u Nju Jorku!
Preporučujem 5
Prikaži još odgovora
Саша
Не измештајте пругу, нико паметан то не би урадио. То је готова (постоји траса, неколико денивелисаних прелаза, пруга) и ПОТРЕБНА саобраћајница. Уклонити ту пругу је бацање готовог новца у ветар.
Саша Бг
Наравно да не треба да том пругом иду вагони с опасним теретом, још мање неком другом пругом кроз град. Та пруга има потенцијал у превозу грађана, а може да има и туристички потенцијал. Као градска железница којом се може брзо и удобно - уместо кроз центар преко гребена загушеним градским улицама са семафорима - стићи од Панчевачког моста све до Сајма, а с мало улагања и до Аде Циганлије. Не треба метро. Огромна уштеда у односу на метро, а служи као једна линија метроа. Кроз БнВ може да се плитко укопа у земљу, то није велики трошак за тако корисну ствар.
Preporučujem 17
Дарко
Нико паметан не би пругу којом иду теретни вагони са опасним материјама оставио скоро у центру града, ово је требало склонити много раније.
Preporučujem 13
Ljubomir Sindzirevic
Iza ledja "Ribara" (spomenika na pristanistu) nalaze se neke od najstarijih fasada u Beogradu, ukljucujuci i najstariju zgradu u gradu! O tome nista ne govori gradski arhitekta i gradska vlada... Tu je ziveo ujak moje mame, koji je bio loc (specijalna vrsta kapetana na recnim brodovima) u Becu. Kod njega smo videli prvi put televizor, u drvenom ormaricu, sa nogicama, skoro okruglim ekranom. I prvi tranzistor - Blaupunkt! U zgradu se ulazilo kroz desetak metara dugi "tunel", koji vodi u tipicno tursko dvoriste, sa doksatom na spratu, odakle se ulazilo u sobe, pretvorene u stanove. Drvene stepanice i podovi su stanari prali vodom i sapunom, jos pamtim miris vlaznih dasaka... Ta kuca je sada potpuno ruinirana, sve drveno je istrulilo i plafoni i podovi su se urusili (stanje od pre 4-5 godina). Bila je pored i, za mene, najbolja, staaara pekara... Miris hleba i testa jos uvek osetim kada prodjem, bez zaustavljanja, tom ulicom. Posle ljudi, i grad tu nestaje, umire i bespovratno se urusava.
Драган П.
Нека ме неко исправи ако грешим, али зар најстарија зграда у Београду није она у Душановој 10? У њој се такође налази пекара...
Preporučujem 9

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja