Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja uveliko priprema uvođenje novina u gimnazijsko obrazovanje, koje će, kako potvrđuju prosvetni činovnici, biti uvedene od početka naredne školske godine. Đaci koji već pohađaju gimnazije završiće razrede prema važećem nastavnom planu i programu. Radna grupa Ministarstva zadužena za promene usaglasila je nastavni plan za opšti, društveno-jezički i prirodno-matematički smer gimnazija. Sada je na Zavodu za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja da na osnovu nastavnog plana izradi nastavne programe za prvi razred gimnazije.
Novine koje će potom stići u gimnazijske klupe jesu uvođenje vežbi kod jednog broja obaveznih nastavnih predmeta, kao što su strani jezik, biologija, hemija, ali i novih izbornih programa, pored postojećeg drugog stranog jezika, građanskog vaspitanja ili verske nastave.
Novi izborni predmeti zvaće se jezik, mediji i kultura; pojedinac, grupa i društvo; zdravlje i sport; obrazovanje za održivi razvoj; umetnost i dizajn, kao i primenjene nauke. Ovaj predmet u trećem i četvrtom razredu deliće se na pravce koji usmeravaju učenike ka medicinskim i tehničkim naukama. Tu nije kraj izbornih programa, već će oni obuhvatiti i osnove geopolitike; ekonomiju i biznis; religije i civilizacije; metodologiju naučnog istraživanja, ali i savremene tehnologije.
Izmene su, kako navode u ministarstvu, urađene u skladu sa pravcima iz Strategije razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine i akcijama iz Akcionog plana.
Redefinisani nastavni programi zasnovani su na rezultatima učenja, naglasili su u Ministarstvu prosvete, a novine se uvode zbog kvalitetnijeg i efikasnijeg opšteg srednjeg obrazovanja, razvijanja kompetencija učenika i pripreme za život u 21. veku, ispunjen čestim i brzim promenama.
Principi kojima se radna grupa rukovodila pri izradi smernica bili su postepeno uvođenje novina i priprema škola, nastavnika i učenika za njih, ali i davanje mogućnosti izbora kroz veću ponudu izbornih programa radi boljeg spremanja učenika za nastavak školovanja i olakšavanje odluke o budućim zanimanjima. Plan je i da se ovim postigne veće zadovoljstvo učenika obrazovanjem, ali i interdisciplinarnost, odnosno prevazilaženje predmetnih granica povezivanjem različitih disciplina, što bi trebalo da razvije funkcionalnija znanja i stručnost učenika.