petak, 26.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 23.11.2017. u 11:45 Dejan Aleksić

Slavija kompletna za deset dana

Novi plato ispred zdanja Narodne banke biće završen 4. decembra kada se posle šestomesečne obnove majstori povlače sa najprometnijeg saobraćajnog čvorišta
(Фото: Д. Јевремовић)

Pešaci na Slaviji ovih dana koncentrisani su na to kako da što jednostavnije pređu preko nedovršenih trotoara. Malo ko obraća pažnju na plato kod Narodne banke, na kome je znatno više majstora nego na trotoarima. Sugrađani koji i bace pogled na plato dok skakuću po nedovršenom pločniku, eventualno promrmljaju: „Nema šanse da ovo bude skoro, pa plato je skroz raskopan”.

Ali, prema najavama gradskog menadžera Gorana Vesića, ova površina oivičena Nemanjinom, Kralja Milutina, Kralja Milana i Slavijom biće završena već 4. decembra. Umesto kioska sa brzom hranom i tezgama sa knjigama, što su godinama bila obeležja platoa, njega će ubuduće krasiti zelenilo, moderni mobilijar, a tu će biti smeštena i bista Dimitrija Tucovića.

Vesić je ocenio i da je saobraćaj na kružnom toku Slavija, koji je za vozila otvoren prošle nedelje, bolji i prohodniji, kao i da se vozila kreću bez zastoja jer ima više traka.

– Vozači se polako prilagođavaju novoj horizontalnoj signalizaciji. Postoje dve žute trake, jedna za tramvaje i druga za trolejbuse i autobuse. Vozači sada moraju da se naviknu da kada uđu u svoju traku moraju da se kreću njom do izlaska iz kružnog toka, ali očekujem da će se brzo navići – kazao je Vesić za RTS naglasivši da posebno vozači javnog prevoza moraju da poštuju žute trake kako bi se smanjile gužve.

Gradnja garaže u Kneza Miloša ponovo je pomerena – umesto na proleće 2018, ona bi prema najnovijim najavama trebalo da počne tek 2019.

Gradski menadžer podsetio je i da će sledeće godine biti potpuno obnovljene ulice Džordža Vašingtona, Kraljice Marije i Cara Dušana. Ipak, u oči pada da će ozbiljni radovi u Kneza Miloša biti preseljeni u 2019. Majstori će naredne godine, istakao je Vesić, biti u ovoj ulici, ali radiće samo trotoare, a tek 2019. gradiće se podzemna garaža sa oko 450 mesta – glavna novina u planovima za rekonstrukciju Kneza Miloša.

Preuređenje ove ulice, koje uključuje i gradnju garaže, najavljivano je za ovu godinu, ali je odloženo za sledeću zbog propalog prošlogodišnjeg tendera za Slaviju i Bulevar oslobođenja.

Prošle godine kada je i prvi put obznanjen plan za ovu garažu očekivanja su bila da će građevinska dozvola biti izdata do avgusta 2016. Dozvola za izgradnju garaže, koja će se prostirati od Višegradske do Nemanjine, izdata je tek početkom avgusta. Tada je ukazano da će gradnja garaže početi na proleće 2018. i da će vredeti oko sedam miliona evra.

Savremeno podzemno parkiralište prostiraće se na 12.100 kvadrata i prema idejnom rešenju „Parking servisa” imaće dvostruko više mesta nego što ih je sada nad zemljom u ulici koja nije zonirana. Polovina od ukupnog broja mesta u garaži trebalo bi da bude namenjena stanarima okolnih zgrada po povlašćenim cenama, a dvadesetak će biti rezervisano i za osobe sa invaliditetom. Sama ulica, koja sada ima pet kolovoznih traka, posle obnove dobiće još jednu što bi trebalo da utiče na bolju protočnost vozila kroz nju, a plan je i da se ispod Kneza Miloša uradi i kolektor odnosno „soba” u kojoj će biti smeštene sve instalacije. Zamisao nadležnih u gradu je da ubuduće Kneza Miloša bude savremen bulevar, nalik avenijama u Barseloni sa gustim drvoredima, biciklističkim stazama, razdelnim ostrvom sa zelenilom, prostranim trotoarima.

Za dve godine gradnja tunela kod sadašnje Autobuske stanice

Do 2019. trebalo bi da uveliko počnu obnove Trga republike, kao i četiri podzemne garaže – u Kosovskoj, na Trgu republike, Studentskom trgu i Kosančićevom vencu.

– Počećemo da radimo most na Savi, umesto sadašnjeg tramvajskog, gde će biti četiri saobraćajne trake i prostor za tramvaje. Kada to završimo, 2019. počinje i gradnja tunela na mestu sadašnje Autobuske stanice koji će izlaziti gotovo kod Pančevačkog mosta što će omogućiti da se za 14 odsto smanji broj vozila u centru grada – rekao je Vesić dodavši da će se naredne godine raspisati tender za tunel ispod Topčiderskog brda.
Pitanje je koliko će biti ispoštovana najavljena dinamika i šta će od svega ovoga biti urađeno ako se zna da su, osim najnovijeg pomeranja radova u Kneza Miloša, već pomereni i neki ranije najavljeni infrastrukturni projekti. Gradonačelnik je lani za ovu godinu najavljivao početak rekonstrukcije Starog savskog mosta pa je naknadno odlučeno da se taj posao pomeri, ali da se promene i ideje. Umesto dugo najavljivane rekonstrukcije tog mosta, koja je podrazumevala savremenu saobraćajnicu na dva nivoa i sa starim lukom, ove godine odlučeno je da se radi potpuno novi most, a da stari luk dobije novu adresu.

Isto tako, i ozbiljni radovi na novoj autobuskoj stanici u Bloku 42 najavljeni za kraj ove godine po svemu sudeći neće početi pre proleća 2018. Kako je početak gradnje pomeren, pitanje je da li će ona biti gotova, kako je letos najavljeno, do leta 2019. Ako se probije rok, to znači da će se i stara BAS-ova stanica na novu adresu preseliti kasnije. Zato to i dovodi u pitanje poslednje najave za početak radova na tunelu koji će povezati Savsku i Dunavsku padinu. 

Komеntari3
e3cd1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Popić Milenko
Predlažem Gradonačelniku /ne gradskom menadžeru, jer on mora, u ime datih obećanja, da bude"gonič robova"/ da 11. put /tvrdi na tv, ja mu vjerujem, da je 10 puta bio sa radnicima i da neke od njih zato poznaje/ na dan okončanja radova, posjeti tranzicione ostatke bivše radničke klase i počasti ih pivom i, ne pecivom iz Trpkovićeve pekare prekoputa, već, pečenim, jagnjetom sa Kosmaja.
Marko
Sve ce to biti zavrseno za dve godine.Nista ih ne kosta da slazu, makete postoje tako da je alibi tu za krsenje rokova.
Бранислав Станојловић
Све је то лепо и красно, али зашто се не сруши она страћара на почетку Макензијеве, па да се та улица прошири и направи трака за скретање у Београдску? Не би ништа шкодило да се скреше Митићев плац и да се омогући скретање у Краља Милана! Послушајте некога ко је рођен у Крунској, одрастао у Смиљанићевој и има 55 година возачког стажа!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja