Pešaci na Slaviji ovih dana koncentrisani su na to kako da što jednostavnije pređu preko nedovršenih trotoara. Malo ko obraća pažnju na plato kod Narodne banke, na kome je znatno više majstora nego na trotoarima. Sugrađani koji i bace pogled na plato dok skakuću po nedovršenom pločniku, eventualno promrmljaju: „Nema šanse da ovo bude skoro, pa plato je skroz raskopan”.
Ali, prema najavama gradskog menadžera Gorana Vesića, ova površina oivičena Nemanjinom, Kralja Milutina, Kralja Milana i Slavijom biće završena već 4. decembra. Umesto kioska sa brzom hranom i tezgama sa knjigama, što su godinama bila obeležja platoa, njega će ubuduće krasiti zelenilo, moderni mobilijar, a tu će biti smeštena i bista Dimitrija Tucovića.
Vesić je ocenio i da je saobraćaj na kružnom toku Slavija, koji je za vozila otvoren prošle nedelje, bolji i prohodniji, kao i da se vozila kreću bez zastoja jer ima više traka.
– Vozači se polako prilagođavaju novoj horizontalnoj signalizaciji. Postoje dve žute trake, jedna za tramvaje i druga za trolejbuse i autobuse. Vozači sada moraju da se naviknu da kada uđu u svoju traku moraju da se kreću njom do izlaska iz kružnog toka, ali očekujem da će se brzo navići – kazao je Vesić za RTS naglasivši da posebno vozači javnog prevoza moraju da poštuju žute trake kako bi se smanjile gužve.
Gradnja garaže u Kneza Miloša ponovo je pomerena – umesto na proleće 2018, ona bi prema najnovijim najavama trebalo da počne tek 2019.
Gradski menadžer podsetio je i da će sledeće godine biti potpuno obnovljene ulice Džordža Vašingtona, Kraljice Marije i Cara Dušana. Ipak, u oči pada da će ozbiljni radovi u Kneza Miloša biti preseljeni u 2019. Majstori će naredne godine, istakao je Vesić, biti u ovoj ulici, ali radiće samo trotoare, a tek 2019. gradiće se podzemna garaža sa oko 450 mesta – glavna novina u planovima za rekonstrukciju Kneza Miloša.
Preuređenje ove ulice, koje uključuje i gradnju garaže, najavljivano je za ovu godinu, ali je odloženo za sledeću zbog propalog prošlogodišnjeg tendera za Slaviju i Bulevar oslobođenja.
Prošle godine kada je i prvi put obznanjen plan za ovu garažu očekivanja su bila da će građevinska dozvola biti izdata do avgusta 2016. Dozvola za izgradnju garaže, koja će se prostirati od Višegradske do Nemanjine, izdata je tek početkom avgusta. Tada je ukazano da će gradnja garaže početi na proleće 2018. i da će vredeti oko sedam miliona evra.
Savremeno podzemno parkiralište prostiraće se na 12.100 kvadrata i prema idejnom rešenju „Parking servisa” imaće dvostruko više mesta nego što ih je sada nad zemljom u ulici koja nije zonirana. Polovina od ukupnog broja mesta u garaži trebalo bi da bude namenjena stanarima okolnih zgrada po povlašćenim cenama, a dvadesetak će biti rezervisano i za osobe sa invaliditetom. Sama ulica, koja sada ima pet kolovoznih traka, posle obnove dobiće još jednu što bi trebalo da utiče na bolju protočnost vozila kroz nju, a plan je i da se ispod Kneza Miloša uradi i kolektor odnosno „soba” u kojoj će biti smeštene sve instalacije. Zamisao nadležnih u gradu je da ubuduće Kneza Miloša bude savremen bulevar, nalik avenijama u Barseloni sa gustim drvoredima, biciklističkim stazama, razdelnim ostrvom sa zelenilom, prostranim trotoarima.
Za dve godine gradnja tunela kod sadašnje Autobuske stanice
Do 2019. trebalo bi da uveliko počnu obnove Trga republike, kao i četiri podzemne garaže – u Kosovskoj, na Trgu republike, Studentskom trgu i Kosančićevom vencu.
– Počećemo da radimo most na Savi, umesto sadašnjeg tramvajskog, gde će biti četiri saobraćajne trake i prostor za tramvaje. Kada to završimo, 2019. počinje i gradnja tunela na mestu sadašnje Autobuske stanice koji će izlaziti gotovo kod Pančevačkog mosta što će omogućiti da se za 14 odsto smanji broj vozila u centru grada – rekao je Vesić dodavši da će se naredne godine raspisati tender za tunel ispod Topčiderskog brda.
Pitanje je koliko će biti ispoštovana najavljena dinamika i šta će od svega ovoga biti urađeno ako se zna da su, osim najnovijeg pomeranja radova u Kneza Miloša, već pomereni i neki ranije najavljeni infrastrukturni projekti. Gradonačelnik je lani za ovu godinu najavljivao početak rekonstrukcije Starog savskog mosta pa je naknadno odlučeno da se taj posao pomeri, ali da se promene i ideje. Umesto dugo najavljivane rekonstrukcije tog mosta, koja je podrazumevala savremenu saobraćajnicu na dva nivoa i sa starim lukom, ove godine odlučeno je da se radi potpuno novi most, a da stari luk dobije novu adresu.
Isto tako, i ozbiljni radovi na novoj autobuskoj stanici u Bloku 42 najavljeni za kraj ove godine po svemu sudeći neće početi pre proleća 2018. Kako je početak gradnje pomeren, pitanje je da li će ona biti gotova, kako je letos najavljeno, do leta 2019. Ako se probije rok, to znači da će se i stara BAS-ova stanica na novu adresu preseliti kasnije. Zato to i dovodi u pitanje poslednje najave za početak radova na tunelu koji će povezati Savsku i Dunavsku padinu.