nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 23.11.2017. u 18:37 D.A.

Beograd traži pelcer za javni prevoz od Buenos Ajresa

Čelnici Beograda obišli Odeljenje za saobraćaj u argentinskom glavnom gradu
Челници Београда обишли Одељење за саобраћај у аргентинском главном граду (Фото Беоинфо)

Čelnici Beograda ovih dana traže dobar pelcer za javni prevoz, ni manje ni više nego u latinoameričkoj prestonici „dobrog vazduha”. Delegacija je obišla Odeljenje za saobraćaj u Buenos Ajresu i sa predstavnicima zaduženim za javni prevoz razgovarala o načinu njegovog funkcionisanja, kao i o rešenjima koja bi bila primenjiva kod nas.

– Buenos Ajres je višemilionski grad u kojem su integrisane sve vrste saobraćaja. Osim podzemne železnice, u Buenos Ajresu postoji i metrobus. On podrazumeva autobuse koji se kroz uži centar grada i kroz gusto naseljeno jezgro kreću zaštićenim i posebnim trakama, bez zadržavanja i ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja. Time se umnogome poboljšava protok gradskog prevoza kroz najuže delove grada – istakao je Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine Beograda, jedan od modela prevoza koji se dopao našim čelnicima.

On je dodao da upravo javni prevoz pruža brojne mogućnosti za saradnju Beograda i Buenos Ajresa.

– Imali smo prilike da vidimo kako u istorijskom, urbanom jezgru Buenos Ajresa, koje je staro više stotina godina, danas izvode radove kako bi zadržali to staro jezgro, ali i omogućili brzi protok saobraćaja. To nam je veoma interesantno jer je u Beogradu veoma teško širiti saobraćajnice u užem delu grada – kazao je Nikodijević.
Pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević je kao dobar model argentinske prestonice prepoznao i način validiranja karata.

– U Buenos Ajresu svaki putnik koji koristi autobus mora da uđe na prednja vrata gde se pored vozača nalazi validator. Autobusi ne kreću dok se svi putnici ne validiraju, čime se obezbeđuje stoprocentnost naplate prevoza. Ukoliko želimo da imamo efikasniji javni prevoz, praksa u Beogradu mora da se promeni i da svi koji ga koriste moraju i da ga plaćaju – naveo je Milosavljević.

Valja podsetiti da ovakav način ulaska u vozila i validiranja nije novost za Beograd. Nešto slično u našem javnom prevozu postojalo je i u vreme vlasti Dragana Đilasa, ali je zbog otpora sugrađana brzo ukinuto.

Sistem naplate parkiranja bolji u srpskoj prestonici

I Beograd, prema navodima naših gradskih čelnika, ima čime da se podiči. Naša prestonica, kako su istakli, u prednosti je u odnosu na Buenos Ajres kada je reč o sistemu naplate i organizovanja parkiranja. U argentinskoj prestonici se i dalje koristi sistem plaćanja posredstvom automata, pa su zvaničnike Buenos Ajresa posebno interesovala naša iskustva u toj oblasti.

 

Komеntari8
f0df6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
За време Св. првенства у ногомету сам боравио 3 недеље у Буенос Аиресу, касније десетак година само био још једном ,недељу дана. Постоји SUBTE, подземна железница, Metrovias са 5 или 6 линија, настарија у Јужној Америци. Постоје аутобуске линије, COLECTIVOS, свака компанија вози за свој грош и никоме није одговорна, али функционише одлично, већина линија вози 24 сата. И постоји још приградска и градска железница, наравно и такси услуга. Чуди ме да они отишли даље, него само до веома лепог града, можда најлепшег града Јужне Америке. После тога шопинг и " кратки излет " је завршен. Летели су бизнис класом, свако може да нађе цену на интернету колико хиљада долара је коштала карта, а трошкови за хотел , храну и остало рачунајте са најмање 1.000 $ дневно.
Сале Земунац
Не рекоше да ли и у Аргентини једна фирма вози, а друга наплаћује?
Nenad
Dovoljno je bilo da obidju Prag ili ako bas mora malo dalje, Stokholm. Tamo javni saobracaj funkcionise savrseno, a i jeftiniji put. Samo to jeftino je izgleda problem...
aleksa
METRO nama treba.
deda Bane
Mudro, mudro. Nakon ovoga gradski oci i kumovi mogu da nastave na Dominikanu da pokupe pelcer za uredjenje Savskog jezera i Lida. O nasem trosku, naravno, oni to rade za nase dobro :)

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja