nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 23.11.2017. u 19:48 Dejan Aleksić

„Španci” tutnje Bulevarom oslobođenja

Najsavremenija šinska vozila u voznom parku GSP-a voze ka Voždovcu
„Шпанац” на једној од трамвајских линија (Фото Д. Алексић)

Na tri centralne saobraćajnice – u Ruzveltovoj, na Slaviji i u Bulevaru oslobođenja – privode se kraju radovi zaostali posle svečanog otvaranja njihovih kolovoza prošle sedmice. Na sva tri ova čvorišta i pešaci i vozači navikavaju se na određene novine, ali najviše, čini se, na one uvedene na Bulevaru oslobođenja. Saobraćajnica koja je značajna veza centra grada i Voždovca, Banjice, Rakovice dugo je važila za usko grlo, ali sada je na njoj kolovoz proširen.

Dok vozačima nije bilo nimalo teško da se već u prvim danima otkako je Bulevar oslobođenja „prodisao”, naviknu na ovo, nešto je drugačija priča sa pešacima. Oni i dalje nikako da prihvate pešački prelaz koji je sa raskrsnice sa kružnim tokom izmešten nešto dublje u sam bulevar. Kako kažu, novi pešački prvih dana nisu ni primećivali jer je bio iscrtan samo po sredini kolovoza, ali ne i na mestima gde prolaze tramvajske šine. Sada je to promenjeno, ali pretrčavanje preko kolovoza na mestu starog pešačkog i dalje je nepromenjena navika.

A upravo na tramvajskim šinama u Bulevaru oslobođenja putnike u javnom prevozu dočekalo je svojevrsno iznenađenje. Tim šinama konačno su protutnjali španski tramvaji, najsavremenija šinska vozila koja postoje u voznom parku GSP-a. Iako već nekoliko dana „španci” prolaze kroz Vojvode Stepe i Bulevar oslobođenja, putnici i dalje ne znaju da li treba da uđu u njih.

– Sine, ja treba da odem do Bulevara kralja Aleksandra, al’ ne znam da li ovo čudo ide tamo? Vidim da piše 14, ali dosad sam se na toj liniji stalno vozila nekom krntijom – vidno zbunjena upitala je starija sugrađanka mladića.

– Uđite, bako, ne brinite, to je vaš tramvaj. Samo su ubacili nova vozila – objasnio je dečkić.

Nije bakica bila jedini zbunjeni Beograđanin ovih dana. I drugi su na stajalištu na Bulevaru oslobođenja sumnjičavo ulazili u vozilo koje do sada nije prolazilo ovom saobraćajnicom. „Špance” su viđali, ali samo u drugim delovima grada. Ipak, sada i putnici koji su upućeni na Bulevar oslobođenja i Vojvode Stepe treba da se naviknu na njih jer će ubuduće i na tim saobraćajnicama ovi tramvaji biti svakodnevica. Oni donedavno nisu mogli da idu ka Banjici zbog stanja šina i kolovoza na delu te trase. U toku obnove ova saobraćajna boljka je uklonjena.

Uzaludno čekanje prevoza

Nešto niže od Bulevara oslobođenja, u Nemanjinoj, ovih dana sugrađani koji koriste tramvaj i nisu baš tako zadovoljni. U njoj je i dalje privremeno ukinuto stajalište za linije 2, 3 i 9. O tome na stajalištu, u oba smera, postoji i čitko obaveštenje, ali putnici uporno čekaju. Neki od njih nezadovoljno viču i psuju kada pored ovog stajališta prođe tramvaj i ne zaustavi se, iako jasno piše da je ono privremeno ukinuto. Na obaveštenju nije naznačeno do kada će izmena važiti pa su putnici verovatno pomislili – kraj radova znači i kraj izmena.

 

Komеntari6
c8516
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бранислав Станојловић
Шта се подразумева под појмом "ослобођење"? По одласку немачких национал-социјалиста, Срби робоваше још пола века под другом врстом социјалиста.
Popić Milenko
Ove tramvaje, italijanskog dizajna, u koje /iako na ponekom sjedištu primjetim tragove fast fuj hrane/volim da sjednem, ja s razlogom, jer još nisu otplaćeni, zovem španskim tramvajima. Ovakve, kao i lijepe švajcarske vozove, /koji su nekoliko godina ležali u depou/ uzete iz inokredita kredita, mogao je, bez napora da proizvodi Goša. Da mu neki od organizatora i obaveznih učesnika/uskoro će, evo, novi/ "Srpskog Davosa", koji još, u ime terora bijelih kragni, pametuju mlakoj i ravnodušnoj javnosti, nisu pripremili parastos.
natalija
Bg je lep a prevoz "tutnji" samo kad se slika iz daljine i na medijima u relamama....ako morate da idete na posao i vodite život tako što morate da koristite GSP pa i tranvaje odmah se razuverite....grad je bez inrastrukture ulica koje su sposobne da propuste potreban broj vozila GSP za koninuiran prevoz. Bez te stalnosti u prevozu nije moguće obavljati poslove bez trzavice, stresa, kašnjenja. Svaki čas se na trasama tih linija dogodi nešto što napravi zastoj: pokida se pantograf, desi se sudar, vozači u velikim raskrsnicam koriste trase tranvaja i čine njihov saobraćaj bitno usporenim....putnici GSP ne mogu planirati svoje kretanje sa tako NEPOUZDANIM kretanjem vozila GSP. Širi krug dvojke (stari deo grada) kroz koji prolaze sve linije ne može fizički da propušta tolika vozila. Grad nije evoluirao tako da taj centralni deo bude samo turistička desninacija u koji građani ne moraju da dolaze da obavljaju sve vrste poslova...
Jovanka Voždovčanka
I meni će da bude prvi put da uđem u taj tramvaj, pošto to nisam htela sve dok nije krenuo i na Voždovac.
darko011
"– Сине, ја треба да одем до Булевара краља Александра, ал’ не знам да ли ово чудо иде тамо? Видим да пише 14, али досад сам се на тој линији стално возила неком крнтијом – видно збуњена упитала је старија суграђанка младића. – Уђите, бако, не брините, то је ваш трамвај. Само су убацили нова возила – објаснио је дечкић." Kakav fantastican clanak...autor je sigurno bio na stanici u vreme te konverzacije...lmao S postovanjem Misic
Немања
И ја сам се одушевио овим дијалогом, мислим да је аутор написао још неколико ових прича из града, ситуација са превозом... Да не живим у овом граду, и не користим градски превоз, помислио би да су људи у Београду тако уљудни, фини, стрпљиви, васпитани, нажалост то виђам у траговима у Бахатограду...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja