ponedeljak, 20.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:22

Kineske firme gradiće auto-put Čačak–Požega

Potpisan ugovor za izgradnju dela Koridora 11, protokol o izvozu goveđeg mesa u Kinu, ugovor o izgradnji toplovoda Obrenovac–Beograd i sporazum za završetak fabrike za prečišćavanje otpadnih voda
Autor: Marijana Avakumovićponedeljak, 27.11.2017. u 13:16
(Фото А. Васиљевић)

Budimpešta – Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Čačka do Požege na Koridoru 11, vredan 450 miliona evra, potpisan je juče u Budimpešti na samitu Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope.

Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, i Sun Ziu, potpredsednik kineske „Čajna komunikejšns konstrakšn kompani”, potpisali su ugovor za projektovanje i građenje 30,9 kilometra auto-puta od Preljine do Požege.

Taj auto-put trebalo bi da poveže Srbiju i region, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd–Sarajevo. Od Požege preostaje izgradnja još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Novi auto-put biće veliki izazov za kineske i srpske graditelje, koji će takođe učestvovati u ovom projektu, jer će skoro trećinu trase činiti mostovi i tuneli. Ova kompanija, koja spada u jednu od najvećih kineskih korporacija, već je prisutna na srpskom tržištu. Njena kćerka firma „Čajna roud end bridž” sagradila je Pupinov most, u blizini koga će sagraditi i industrijski park, u kome će biti otvoreno 10.000 radnih mesta. Ona gradi i na Koridoru 11, a biće angažovana i na pruzi Beograd–Budimpešta.

Auto-put će se prostirati od Preljine do Prijevora, duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave. Od Prijevora do Lučana trebalo bi asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova. Projektovan je i tunel „Laz”. Od Lučana do Požege protezaće se trasa na sedam kilometara, na kojoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Ta deonica, čija izgradnja počinje sledeće godine, predstavlja nastavak izgradnje auto-puta Beograd – Južni Jadran, ukupne dužine 258 kilometara.

Na Koridoru 11 u saobraćaj je 2016. pušteno 40 kilometara auto-puta Ljig–Preljina, a sredinom naredne godine trebalo bi da bude završen i ceo potes od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 kilometra.

Na toj trasi je deonica Ub–Lajkovac, koju su pre dve godine izgradili domaći izvođači, ali će morati ponovo da se radi zbog pucanja asfalta.

Kineska kompanija „Šandong haj spid” trenutno gradi delove između Obrenovca i Uba i Lajkovca i Ljiga. Urađeno je oko 75 odsto posla. Premda je trebalo da sve bude završeno ovog meseca, do odlaganja je došlo zbog propusta u projektnoj dokumentaciji, geoloških istraživanja i naknadne eksproprijacije. Tako će u saobraćaj biti puštena u julu sledeće godine. Ove deonice finansiraju se iz kineskog kredita od 334 miliona dolara.

Kineska kompanija „Čajna roud end bridž” gradi i auto-put od Surčina do Obrenovca, koji će biti završen 2019. Za njega je dobijen kineski kredit u iznosu od 198 miliona dolara.

Srbija i Kina imaju zajedničke projekte u vrednosti od oko šest milijardi dolara.

Realizacija jednog počinje upravo danas – obnova pruge Beograd–Budimpešta, na delu između srpske prestonice i Stare Pazove. Radiće kineske kompanije, a vrednost ugovora je 350 miliona dolara.

Projekat modernizacije pruge Beograd–Budimpešta prvi je prekogranični u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina. Ukupna vrednost radova u Srbiji je oko dve milijarde dolara. Vozovi bi na ovoj trasi trebalo da se kreću brzinom do 120 kilometara na sat, a na pojedinim delovima i do 200 kilometara na sat, tako da bi od Beograda do Budimpešte trebalo da se stiže za oko tri sata. Deo ove pruge između Stare Pazove i Novog Sada finansiran je iz ruskog kredita i poveren je „Ruskim železnicama”.

Na Samitu je juče potpisan i protokol o izvozu goveđeg mesa u Kinu. Srpski izvoznici, inače, već imaju dozvolu za izvoz jagnjećeg mesa.


Komentari9
3fb14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Гага
@Миња, разумео сам јако добро на шта циља Радош својом малом дозом сарказма. Гужве у саобраћају су у великим градовима нормална појава, па тако и у Београду. Стални прилив становништва у Београд, повећани број возила, радови на обнови улица, понегде и лошија сигнализација, а такође, зашто не рећи, несналажење и непознавање града од стране многих возача, су све чиниоци из којих произилазе свакодневне гужве, а са тиме и повећано време одласка од тачке А до тачке Б. Изградњом нових и обновом постојећих саобраћајница се полако стање доводи у ред.
Саша Јовановић
Ако сам добро разумео то су "кинеске домаће фирме". Важно је да мислимо на нашу грађевинску оперативу.
branko
od banata prema sremu!
Jovan Markovic
Pa zar ne treba da se koridor 11 spusta u Boljare? A ne da ide ka Pozegi.
Sotir Gardačić
Da li ce Banat i Istocna Srbija da dobiju auto-put u 21. veku?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja