ponedeljak, 19.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:13

Mihajlović: Spremni da gradimo autoput bilo kojom trasom

četvrtak, 07.12.2017. u 17:11
Зорана Михајловић (Фото Бета)

Srbija je spremna da gradi autoput ka Sarajevu i poveže se sa BiH bilo kojom trasom koju odredi BiH, kada se dogovore između sebe, izjavila je danas Tanjugu potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Kaže da bi taj autoput mogao da se gradi kroz Srbiju preko Kotromana, ali i preko Sremske Mitrovice.

Ministarka je izrazila nadu da će se u prvoj polovini 2018. godine znati trasa kojom će taj autoput ići kroz BiH.

Mihajlović je podsetila da su razgovori o tom projektu započeti sa BiH još prošle godine na sastanku svih članica Zapadnog Balkana i EU.

„Ono što bi sada mogao da bude naš zaključak, jeste da je Srbija spremna da se poveže sa BiH, gde god to BiH bude rekla da je njena ruta. Mi smo za sada mislili da ide preko Kotromana i da kada završimo deonicu Koridora 11 Preljina - Požega završimo i 62 km do granice i da se tu povežemo sa BiH”, navela je Mihajlović.

Ministarka građevine je rekla Tanjugu je Srbija spremna i za gradnju našeg dela preko Sremske Mitrovice, ukoliko se BiH možda odluči za tu rutu.

„Mi smo spremni i za to, čak je ta trasa preko Sremske Mitrovice za oko 14 km kraća”.

Mihajlović ističe da Srbija za projekat gradnje autoputa Beograd - Sarajevo ima potrebne prostorne planove i da će već raditi i idejni projekat.

„Mi se nadamo da bi, ipak, negde u prvoj polovini sledeće godine trebalo da znamo kuda bi mogao taj autoput da ide, da bi mogli da krenemo sa projektno - tehničkom dokumentacijom, kao i da počnemo da razgovaramo o ugovoru o finansiranju”.

Mihajlović je rekla da su juče sa članovima Predsedništva BiH vođeni razgovori, na šta Srbija takođe čeka već duže vreme, o potpisivanju međudržavnih sporazima u Savetu ministara BiH za rekonstrukciji svih 11 mostova između Srbije i BiH.

Srbija je izdvojila šest miliona evra za tu namenu i potrebna dokumentacija sa naše strane je uglavnom gotova.

„Ali, mi ne možemo da počnemo da radimo dok Savet ministara BiH ne bude usvoji taj međudržavni sporazum”.

Mihajlović je rekla da je razgovrano juče i o mostu na Drini Ljubovija - Bratunac, koji je Srbija završila u predviđenom roku, ali da BiH treba da izgradi zajednički granični prelaz.

„Mi i tu čekamo sporazum u Savetu ministara BiH, koji će omogućiti da naprave jedan granični prelaz (kako bi most mogao da se koristi)”, dodala je Mihajlović. (Tanjug)


Komentari9
4bcd4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Istočna trasa
Trasi Požega-Višegrad-Sarajevo treba dati prednost, to je van svake sumnje. Dionica Sarajevo-Višegrad treba ići dolinom (ili po kanjonu) rijeke Prače, jer je najkraća, a tako se zaobilazi prevoj preko Romanije koji je poznat po zastojima tokom zimskog perioda.
Александар Поповић
Амбициозна г-ђа Михајловић би да гради ауто-пут онако како одговара БиХ. Исто важи и за “пут мира” до Тиране, од чега ће профотирати Албанија, да лакше “дође у Европу”, а успут да се Албанци сместе по Србији са јасним освајачким циљем. Стога, уместо што нас министарка “засипа” неупитним идејама, Влада би морала јасно и конкретно да увери јавност да су њени транспортни планови пре свега у интересу нас грађана Србије.
Trifun
Srbija treba insistirati na najlogicnijoj trasi autoputa Bg-Sa(via Visegrad),koju podrzava i Turska(koja hoce da pomogne izgradnju)..To je logicni,zapadni krak koridora 11(u izgradnji) koji ce doprineti vecoj iskoristenosti(isplativosti) tog koridora.Za Srbiju je znacajan,jer u sistem autoputeva ukljucuje "zapadnu Srbiju" radi boljeg iskoristenja komparativnih prednosti(od privrede do turizma)..Za Republiku Srpsku je to najbolja opcija,jer otvara prema svetu "istocni krak" RS(podrinje i istocnu Hercegovinu) sa svim potencijalima."Istocni krak" RS je mnogo manje razvijen od "severnog kraka",a i te kako ima strateski znacaj za R Srpsku(oslanja se na Srbiju)."Istocni krak" RS ima svoje neiskoristene i privredne i turisticke potencijale koje treba staviti u funkciju i zaustaviti praznjenje stanovnistva te regije.."Severni krak" RS je ekonomski mnogo jaci i ,perspektivno,vlastitim sredstvima RS(i Srbije) se moze izgraditi i taj autoput.Za "istocni krak"RS ovo je jedinstvena razvojna sansa..
dipl. agronom
Ide Zorka preko Romanije...!!! Samo da primeni iskustva sa pruge Samac-Sarajevo,u poglavlju do Pazove...!!!
Banja
Šta je to sa nama i putevima, pa gradimo kosmodrome. Putevi i čisti toaleti, te dve stvari i Srbija je prešla polaputa ka normalnoj državi.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja