subota, 17.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:54

Za najtežih osam kilometara još pola godine

Zoran Babić, direktor „Koridora Srbije”, juče nije hteo da se izjašnjava o tome zbog čega su on i predsednik Srbije vikali jedan na drugog, rekavši da je Aleksandar Vučić već sve objasnio
Autor: Marijana Avakumovićutorak, 19.12.2017. u 08:45
Пробијање тунела Манајле (Фото Танјуг)

Rok za završetak Koridora 10 još jednom je odložen. Ovog puta – za 2018. godinu. To nije prvi put, ali je verovatno poslednji, budući da je veći deo auto-puta, koji povezuje Srbiju sa Makedonijom a i Bugarskom, već završen.

Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, obećao je pre dva dana da će Koridor 10 biti završen naredne godine.

On očekuje da će radovi na najkomplikovanijoj deonici kroz Grdeličku klisuru biti završeni do juna 2018. godine.

Obilazeći za vikend deonicu u Grdeličkoj klisuri, izrazio je nezadovoljstvo što radovi kasne.

„Kasnimo, nisam srećan i zato sam vikao na (direktora preduzeća ’Putevi Srbije’ Zorana) Babića i on na mene, ali radnici zaista vredno rade i verujem da će do kraja maja, početka juna, biti završeno sve, osim jedne cevi kroz tunel ’Manajle’”, rekao je Vučić i dodao da bi druga cev kroz tunel trebala da bude gotova do novembra 2018. godine.

Zoran Babić, direktor „Koridora Srbije” juče nije hteo da govori o tome zbog čega su on i predsednik Srbije vikali jedan na drugog rekavši da je Aleksandar Vučić sve objasnio.

Da Koridor 10 neće biti završen do kraja ove godine, kao što je planirano, nagovestila je u martu Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

„Rok bi mogao biti produžen za obilaznicu oko Dimitrovgrada i u Grdeličkoj klisuri”, prognozirala je ona.

Deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare je veliki tehnički izazov za izgradnju, mada je više od 90 odsto deonice već završeno.– Na početku ove građevinske sezone, i stručni nadzor i banke kreditori, bili su pesimisti po pitanju asfaltiranja u 2017, ali se kroz intenziviranje radova došlo u situaciju da u ovom momentu imamo asfaltiranih 12,5 km auto-puta – navode u „Koridorima Srbije”.

Most Vrla u Vladičinom Hanu je najduži most na južnom kraku Koridora 10. Izmeštena je trasa regionalnog puta kao i međunarodna železnička pruga Beograd–Niš–Preševo. Probijena je desna cev tunela „Manajle” 1. avgusta ove godine čime je probijen i poslednji  tunel na Koridoru 10, navode u „Koridorima Srbije”.

– Odstupanje stvarne geološke sredine od projektima predviđene, uzrokovalo je velike dopunske istražne geološke radove i posledično velike izmene i prilagođavanje projektno-tehničke dokumentacije – navode u „Koridorima”.

Do kompletiranja južnog kraka deli nas još osam kilometara, koji su trebali da budu finansirani iz grčkog Helenik plana. Deonica od Srpske kuće do Levosoja prebačena je na budžetsko finansiranje i dodeljena domaćim firmama da ih završe do kraja 2016. godine, ali taj deo auto-puta još nije završen.

Na istočnom kraku je najproblematičnija bila obilaznica oko Dimitrovgrada. Ova deonica duga je 8,67 kilometara i veći deo je pušten u saobraćaj polovinom septembra. Preostali radovi, 750 metara leve trake i oko 900 metara desne, kod kosine Gradinje su u završnoj fazi, pa majstori ovih dana izlivaju asfalt na poslednjem kilometru puta. To je jedna od „najsporijih” deonica na srpskim koridorima, jer se osam kilometara puta gradi sedam godina. „Alpina” je radove započela 14. aprila 2010. godine i obavezala se da ih završi za 720 dana, a 24. novembra iste godine da će dve deonice od Pirota do Dimitrovgrada sagraditi za 540 dana. Ona je kasnila pravdajući se lošim projektima i nepredviđenim radovima. Ispostavila je i odštetni zahtev, ali je u međuvremenu bankrotirala. Potom je posao dodeljen bugarskom „Trejsu”, sa kojim je potom raskinut ugovor. Ni grčki „Aktor” nije uspeo da završi posao u roku koji je ugovorio. Planirano je da se radovi okončaju 21. marta, ali zbog finansijskih problema, sa kojima se suočila grčka kompanija, čiji računi su bili u blokadi godinu i po dana, rok je ponovo probijen.

Krajem ove ili početkom sledeće godine, biće puštena poddeonice Staničenje – Pirot istok u dužini od 5,5 km. Drugi deo ove poddeonice, kroz tunele „Sopot” i „Sarlah” dužine 4,2 km, biće završen u prvoj polovini 2018. navode u „Koridorima Srbije”. Takođe, ubrzani su radovi i na deonici Bancarevo – Crvena Reka koja će biti gotova sledeće godine

Radovi na završetku Koridora 10 nekoliko puta su svečano počinjali, u septembru 1997, u septembru 2000, pa 2004., ali je gradnja sporo ili nikako odmicala.

Nova graditeljska ofanziva, koju je Milutin Mrkonjić, tadašnji ministar za infrastrukturu, najavio kao „početak završetka” krenula je kod Preševa 14. jula 2008, na gotovo istom mestu gde je 1997. godine radove otvorio tadašnji predsednik vlade Mirko Marjanović. Mrkonjić je obećao da će svi radovi biti okončani do 2011. godine, nudeći ostavku ako mu ne dozvole da radi i ako ne ispuni zacrtano. Ruke su mu bile odrešene ali umesto 300 kilometara, sagrađeno je 47,5 kilometara auto-puta, a kraj 2012. godine, i početak 2013. godine, označen je kao novi realan rok za završetak Koridora 10. Dmitar Đurović, direktor „Koridora Srbije”, obećao je 2013. godine da će Koridor 10 biti završen najkasnije do početka 2016. godine. Ali, svake godine završetak je odlagan zbog loših projekata, nezavršene eksproprijacije, neažurnih izvođača, naknadnih radova...


Komentari5
2382d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

boban
Kakva drama! Pa ovoga nigde nema. Svajcarska, Austrija, Italija, Francuska izbuseni stotinama kilometara tunela na autopitevima, pa niko ne pravi takav show za ono sto se smatra rutinskom izgradnjom.
Goran
Otkad koridor 10 ide kroz Grdelicku Klisuru? Zar ne ide preko Ploca.
Dejan
Mala dopuna na prethodni komentar koji objašnjava trasu Koridora 10. Famozni "Koridor 11" ne postoji u planovima pan-evropskih koridora. Taj koridor je izmišljotina kabineta Velimira Ilića, dok je još bio ministar. Termin "Koridor 11" je poznat samo u okvirima Srbije. U javnosti to je pravac Temišvar - Beograd - Požega - Boljare - Podgorica - Bar. Razliku u praksi je lako prepoznati: evropske banke ne kreditiraju izgradnju izmišljenog "Koridora 11".
Preporučujem 6
Dejan
Glavni pravac Koridora 10 ide kroz Grdeličku klisuru. To je pravac: Salcburg - Ljubljana - Zagreb - Beograd - Niš - Skoplje - Solun. Koridor 10 ima i četiri sporedna kraka od kojih dva prolaze kroz Srbiju. To su krak B: Budimpešta - Novi Sad - Beograd, poznatiji u Srbiji kao sjeverni krak Koridora 10. Pored toga i krak C: Niš - Sofija, poznatiji u Srbiji kao istočni krak Koridora 10.
Preporučujem 14
СЕНОВИЋ
Хихихихихи, хехехехехе. Шојићи , бре. Бренд !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja