sreda, 29.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:15

Mihajlović: Gradnja autoputa mira počinje sledeće godine

Napravili smo 200 kilometara autoputeva i modernizovali više od 200 km pruga u protekle tri godine, kaže Zorana Mihajlović
sreda, 20.12.2017. u 14:45
Фото Драган Јевремовић

Srbija će u 2018. početi da gradi prvu deonicu autoput mira, od Niša do Pločnika u duži od 36 km, a vrednost posla je oko 212 miliona evra, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Ona je novinarima rekla da je to preliminarna vrednost projekta na prvoj deonici autoputa mira Niš-Priština-Drač, koja će se finansirati sa Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

Mihajlovićeva je podsetila da se projektna dokumentacija finansira iz evropskom Fonda za Zapadni Balkan.

„Ne postoji put koji nije važan za Srbiju. Ovaj put znači povezivanje sa regionom. Srbija nema more i zato su joj potrebne luke”, navela je Mihajlović.

Ministarka je rekla da će izlazak na albansku luku značiti siguran rast za srpsku privredu.

„Počinjemo tri važna projekta sledeće godine, autoput mira, za koji su obezbeđena i sredstva u budžetu za narednu godinu. Zatim modernizacija i elektrifiacija pružne obilaznice oko Niša i pruge Niš - Dimitrovgrad, čija je vrednost 250 miliona evra. Krajem januara potpusujemo ugovor sa EIB”, navela je Mihajlović.

Dodala je da je ove godine već rađena eksproprijacija zemljišta.

Treći važan projekat u 2018. je potpisivanje komercijalnog ugovora za prugu od Novog Sada do Subotice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Budimpešta.

Mihajlović je rekla da je važno i donošenje Zakona o katastru i reorganizacija katastra, kako bi na Duing biznis listi Svetske banke se Srbija u toj oblasti pomerila sa 62. mesta u prvih 20 zemalja u narednih godinu dana.

„To su četiri strateška pravca kuda ide Ministarstvo građevinarstva u 2018”, navela je Mihajlović. (Tanjug)

 

Mihajlović: Napravili smo 200 km autoputeva i modernizovali 200 km pruga

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva poručila je danas povodom obeležavanja tri godine rada tog ministarstva da će i u 2018. taj resor nastaviti da pravi rezultate za građane i „proizvodi” dobre vesti, pošto je u prethodne tri godine napravljeno blizu 200 km novih autoputeva i modernizovano više od 200 km pruga.

Takođe, Srbija je postala 10. na svetu po izdavanju građevinskih dozvola na Duing biznis listi Svetske banke, naglasila je Mihajlović na svečanosti u Jugoslovenskoj kinoteci.

„Treba da budemo prvi, 150 zemlja smo pobedili u ove prve tri godine, potrudićemo se da budemo među prvih pet u izdavanju građevinskih dozvola”.

Ona je podsetila da je Srbija bila na 186. mestu kada je reč o izgradnju građevinskih dozvola , dok se sada nalazi na 10. mestu.

„Nije dovoljna jedna godina da bi se videli rezultati u infrastrukturi, zato smo danas, posle tri godine sumirali sve što smo uradili”, rekla je ministarka. Kako je saopšteno, Srbija je dobila i oko 50 novih vozova, a Beograd je postao i sedište Transportne zajednice u regionu.

Mihajlović je podsetila da je sprovedena reforma srpskih železnica i navela da se sada realizuju železnički projekti vredni čak šest milijardi evra.

Prema njenim rečima, zatvoreno je i oko 1.100 km pruga koje se ne koriste.

Ona je naglasila, kada je reč o autoputevima da se na deonici Koridora 10 od Pirota do Dimitrovgrada nalazi deo koji je projektovan da bude pista za prinudno sletanje aviona.

„Tako da su novi autoputevi ne samo kao piste, već su i projektovani da budu piste”.

Mihajlović je rekla da je za Srbiju veoma važno da se povezuje sa regionom, jer „jak region znači i jaka Srbija”.

Kako je rekla, radnici su dosta doprineli uspehu u prethodne tri godine, ali bi direktori morali da budu malo vredniji.

„Nismo samoreklameri već smo vredni hoćemo da idemo napred”, poručila je Mihajlović, koja je na kraju obraćanja povodom obeležavanja Međunarodnog dana solidarnosti potpisala donorsku karticu.

Rekla je da svi treba da da budemo društveno dogovorni, da mislimo jedni na druge i pozvala ljude iz svog tima da, takođe, potpišu donorsku karticu.

Ona je svima poželela uspešnu 2018. godinu uz želju da budu još bolji prema svojoj porodici i drugima, kao i da brojimo još mnogo kilometara i lepih vesti. Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović je rekla da se taj resor prepoznaje kao jedan od najagilnijih u Vladi Srbije i podsetila da su ključne reforme ministarstva ostvarene uz podršku NALED-a.

Ona je naglasila da je jedna od najznačajnijih reformi sprovedena u oblasti izdavanja građevinskih dozvola odnosno uvođenjem elektronskih dozvola, kao i da su mnoge druge stvari Mihajlovićku kvalifikovali za reformatora godine i decenije.

Jovanović je naglasila da je sada u Srbiji potrebno manje od 10 dana za izdavanje elektronskih građevinskih dozvola, kao i da je u toj oblasti Srbija napredovala sa 186. mesta na 10. mesto.

Predsednica Saveta stranih investitora Jana Mihajlova je čestitala Mihajlovićki na ostvarenim rezultatima u prethodne tri godine i izrazila očekivanje da će to ministarstvo isto tako brzo nastaviti da menja stvari na bolje.

Ona je podsetila da je Savet stranih investitora FIC u Beloj knjizi, koja je predstavljena u novembru, registrovao veliki napredak u oblasti građevinarstva. Mihajlova je rekla da se mora u Srbiji više pažnje posvetiti vladavini prava,kao i primeni zakona.

Istakla je da bez razvoja infrastrukture nema investitora, što je prvi uslov za dobar biznis, niti razvoja ekonomije.

Mihajlova je naglasila da je veoma važno to što Srbija razvija putne koridore, aerodroma Nikola Tesla, železnicu, a posebno prugu Beograd - Budimpešta i drugo. „Mislimo da je važno da se nastavi istom brzinom, vizijom i entuzijamom”, poručila je Mihajlova, dodajući da će tako Srbija postati atraktivnije mesto koje će dopirneti boljem životu građana. (Tanjug)


Komentari10
f1bf8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Petar. Stanimirovic
Što pre treba da stignemo u Drač. Onda će i oni iz Drača brzo stići kod nas.
Karlo Polak
Железнице остале без великог дела радника, шинских возила и пруга. Отимачина железничких коридора градског, републичког и међународног коридора кроз центре градова са железничким станицама ради земљишта за приватне инвестиције, чиме Београд и Ниш губе статус регионалних центара. Преусмерење теретног превоза и опасних материја са 20км раздаљине Београд - Панчево на у теорији обилазак 200 километара, а у пракси на хиљаде камиона цистерни што је и неекономичније и небезбедније. Укидање приградских возова Београд-Панчево Војловица, и то након градње другог колосека! Градња аутопутева тамо где нема ни пола саобраћаја који би правдао градњу, док основна путна мрежа регионалних и локалних путева у никад горем стању. Ратурање оно мало железничке индустрије и железничких института, а наводно се иде на 200 на сат.
Petar. Stanimirovic
Ili smo poludeli,ili je kratka pamet naš usud.Pa mi smo tako već jednom,u nedavnoj istoriji,sa srcem na dlanu,demontirali naše fabrike /do poslednjeg šrafa / i selili ih u Albaniju. Gradili smo prugu Drač- Elbasan /valjda su to bili počeci Bratstva i jedinstva/, a onda su je Albanci digli u vazduh. Bilo je i žrtava. Neki su se vratili u sanducima.Posle im je došlo na red veliko prijateljstvo sa SSSR. Ko je u ovoj priči više bez karaktera? Da li onaj koji takve pokušaje prima,ili onaj, ,koji ih uporno nudi ?Da li je moguće da nas i danas na takve odnose neko tera, a mi to prihvatamo.Moramo pamtiti jednu ,istorijsku istinu : Što je ratom uzeto,može se samo ratom vratiti !Ostavite nas na miru sa vašim bajkama o maslinovoj grančici !
Dejan
Pa to je sve lepo samo sto nije napravljena pruga od Vranjske Banje do Hana? I sto imamo najgori put?
Borko
@Maja Medić, Da upravu si! Majo,Braćo Srbi, izgdranja ovog puta je prosto PARADOKS!!!!! Šta će tim auto putem morati hitno i brzo da pređe jednog dana???? pizdrav za Maju

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja