utorak, 26.03.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:03

Ivanov podržava izgradnju kanala Dunav-Morava-Vardar

utorak, 26.12.2017. u 19:37
Ђорђе Иванов (Фото Н. Неговановић)

SKOPLjE – Makedonski predsednik Đorđe Ivanov pozdravio je danas konstruktivnost u pogledu mera za izgradnju poverenja sa Srbijom i istovremeno pozvao na obogaćivanje tih odnosa novim sadržajem.

„Nema bolje mere izgradnje poverenja u regionu od izgradnje Balkanskog kanala Dunav-Morava-Vardar. Taj kanal će zauvek promeniti naš region i poboljšati život naših građana. Podržavam tu ideju i već sam o tome razgovarao sa srpskim predsednikom (Aleksandrom Vučićem) i grčkim premijerom (Aleksisom Ciprasom)”, rekao je Ivanov.

Prema njegovim rečima, on je već pozvao vladu u Skoplju da osnuje tim eksperata i da počne da radi sa srpskim i grčkim zvaničnicima na realizaciji tog projekta.

Ivanov je rekao da Makedonija još čeka dokaze od zvaničnog Beograda o, kako je rekao, navodnim ofanzivnim akcijama obaveštajnih službi protiv srpskih diplomata.

„U našim odnosima sa Srbijom imali smo prevaru obaveštajnih službi”, rekao je on podnoseći godišnji izveštaj poslanicima u Sobranju, prenosi MIA.

Sa druge strane, kosovska vlada je odlučila da dodeli finansijsku pomoć akterima angažovanim za nasilna i teroristička dela u Gošinju i Kumanovu, rekao je Ivanov i zapitao se da li je to možda način na koji kosovska vlada želi da izrazi zahvalnost za prihvat više od 350.000 izbeglica sa Kosova 1999. godine ili priznavanje nezavisnosti Kosova.

„Lideri regiona moraju da nauče lekciju iz svega ovoga. Neophodno je paziti na svaku izgovorenu reč, izbegavati oštru retoriku posebno u predstojećem periodu, kada mnoge zemlje u regionu ulaze u novi izborni ciklus. Populistička gledišta mogu uzrokovati politički zemljotres u celim regionu”, rekao je Ivanov.

On je ocenio i da živimo u vremenu lažnih medijskih realnosti, kao i da u Makedoniji postoji rat korišćenjem lažnih vesti, gde su internet i emitovanje poruka namenjenih određenoj publici novi instrument koji se koristi za oblikovanje javnog mišljenja i uticaja na izborne rezultate.

„Lažne vesti, glasine i planirano curenje informacija razjeda naše institucije, U poslednje tri godine, više od 30 odsto identiteta naših obaveštajnih agenata je otkriveno, što je izazvalo štetne posledice u smislu neuspelih poslova u zemlji i inostranstvu, ugrožavanja života i uništavanja agencijske mreže za prikupljanje podataka”, rekao je Ivanov. (Tanjug)


Komentari16
ca5cc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Pope Darko
Ideja stara 1oo gidina, nije losa, u pitanju su ogromne pare i pitanje, dali investicija bice rentabilna, a ne kao pruga Beograd-Bar "korpa bez dna". Pre izgradnju kanala, treba kao prioritet, poboljsati pratece objekte kroz koridor 10 (izgradnju WCa,kioska,kafebarova,motela) dabi putnici mogli da se zaustave bar par sati, a ne da "profuraju" za Grcku. Za sada trebalo bi izgraditi zeleznicu duplog koloseka da se moze skratiti putovanje, i umesto dva dana putovanja Beograd-Solun da bude 5-6 sati.
Marko
Пројекат генерално јесте добар у смислу повезивања које би и Србији и Македонији и Грчкој донело бољи и несметанији проток робе и добара, али поставља се питање да ли је канал Дунав-Морава-Вардар технички изводљив, посебно узимајући у обзир пловност Вардара ? Морава је у доста повољнијем положају, али исто знамо да суше током лета (а оне ће у будућности нажалост бити све израженије) доносе низак водостај Великој и Западној Морави. Градити пројекат вредан милијарде евра колико би сигурно све ово коштало, а не размислити добро колику ће тачно корист све то донети, по мени није паметна солуција. По мом мишљењу, боље је ојачати путну и железичку инфраструктуру у правцу Србија-Македонија-Грчка, а не баш тако издашно водено благо које поседује Морава искористити за наводњавање огромног пољопривредног потенцијала у Поморављу које би нам доносило милијарде евра на годишњем нивоу. На исти начин Македонија треба да искористи Вардар.
Aleksandar Mihailović
Ovo je jako ozbiljan projekat koji bi kada bude u funkciji doprineo da čitav region bude jedna od najatraktivnijih turističkih i ekonomskih destinacija na svetu. Čitava maršruta bi morala biti pokrivena posebnim turističkim tačkama koje će oslikavati krajeve i njihovu privredu, kulturu i običaje i sigurno je da bi na tom kanalu i duž njega našlo posao bar 200.000 ljudi, sa onima koji će da proizvode za sve još toliko. Svi oblici turizma bi imali svoje mesto na ovoj trasi, a obale bi bile ogledalo država kroz koje kanal prolazi. Ipak, za ovo treba imati mnogo para, a dok ne racionalizujemo državu i ne sprečimo odlivanje i krađe od milijarde evra mesečno, te još toliko zbog poplava, požara, suša i grada, zaduživanja bi bila pogubna. Prvo rešiti navedena pitanja, počev od pravosuđa, pa napaviti projekte za obe obale na čitavoj trasi, ponuditi dijaspori da tu ulaže, a za ono što ne bude pokriveno dati koncesije ili angažovati strane investitore. Strateški su to Rusija, Kina, Turska.
Stari Znanac
Molim vas prestanite s ovom negatovnom propagandom. Projekat kanala je izvrstan i cenzurisanje pozitivnih misljenja samo govori o vama u "Politici".
Padja
Pametnije I daleko jevtinije bi bilo da see ova dijagonala poveze brzom zeleznicom I 2 ili 3 koloseka obnovljene teretne zeleznice...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja