četvrtak, 13.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 29.12.2017. u 11:22 M. Avakumović

Putarina poskupljuje tri odsto

Uvođenje vinjeta bi značilo i naplatu korišćenja magistralnih puteva
(Фото А. Васиљевић)

Putarina će dogodine poskupeti, bar za stopu inflacije, što je oko tri odsto. Ovo je navedeno u Memorandumu sa Međunarodnim monetarnim fondom, koji je posle osme revizije aranžmana Srbija potpisala sa tom finansijskom institucijom.

U „Putevima Srbije” nisu odgovorili na „Politikino” pitanje da li je njihovim planom poslovanja za 2018. godinu planirano povećanje putarina i za koliko. Mada je u Memorandumu sa MMF-om jasno navedeno da će od februara naredne godine, zajedno sa Svetskom bankom, biti analiziran stepen naplate, te da će putarine poskupeti najmanje za stopu inflacije.

Početkom ove godine korišćenje auto-puteva je poskupelo za deset procenata. Tako, posle osam godina, vožnja auto-putem od Niša do Subotice umesto 1.020 dinara košta 1.100 dinara.

Na pitanje zašto Srbija ne uvodi vinjete za naplatu korišćenja puteva, kao što to na primer čini Mađarska, ministarka Zorana Mihajlović je nedavno objasnila da se u Mađarskoj, kroz vinjete, putarina ne naplaćuje samo na auto-putevima, nego i na svim regionalnim putevima.

„Zamislite da naplaćujemo Ibarsku magistralu, to ne bi bilo u redu. Koncentrišemo se na auto-puteve. Još ne možemo da naplatimo ni dinar za regionalne puteve, zbog toga imamo zatvoren sistem naplate putarine. Ne bi bilo korektno prema građanima da naplaćujemo regionalne puteve”, rekla je ministarka Mihajlović.

Ipak, sistem naplate korišćenja auto-puteva sa vremenskim ograničenjem pokazao se, za vozače, kao najisplativiji. U Austriji desetodnevna vinjeta košta 8,90 evra, u Češkoj 12 evra, a u Slovačkoj 10 evra. Dok u Sloveniji sedam dana korišćenja auto-puteva vozači automobila plaćaju 15 evra.

Kada je u pitanju dilema uvesti vinjete ili ne, nadležni u Srbiji imaju argument da je uvođenje takozvanih vinjeta isplativo samo u zemljama koje imaju izgrađenu dobru mrežu auto-puteva. Kod nas bi to značilo da bi nekom stanovniku, koji živi daleko od auto-puta, na primer u Boru, i koji ga koristi samo jednom u više meseci, naplatili vinjetu čija cena u takvim slučajevima ne bi bila realna.

Da bi se naplata putem vinjeta isplatila, potrebno je imati izgrađenu dobru mrežu auto-puteva. Putarinu bi trebalo naplaćivati u što je moguće dužem vremenskom periodu.

Inače, „Putevi Srbije” prihoduju oko 140 miliona evra od naplate putarine, što je nedovoljno za održavanje puteva.

Komentari3
93991
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nesa
Vinjete nisu pravedan sistem naplate....Austrija naplacuje odrzavanje puteva kroz cenu goriva, registraciju vozila i vece poreze....plus Austrija ima manje auto puteva u odnosu na Srbiju. U Svajcarskoj ne postoji putarina....Srbija je tranzitna zemlja i treba da naplacuje putarine po predjenom kilometru i da od toga puni budzet za jedno milijardu evra godisnje. To vam je zarada oko 600 evra da se isplati svakom penzioneru na goisnjem nivou! Vinjete nisu resenje za Srbiju i sve analize su to dokazale i ne znam zasto se stalno otvara to pitanje!
Zivorad Josic
Pogresno ste obavesteni. I bez poskupljenja, putarina od Nisa do Subotice vec kosta 800 + 560 = 1360 dinara.
Marina
Ono sto je najisplativije za korisnika obicno je u korelaciji sa interesima drzave i njenog mentora MMFa.U drzavama koje imaju vinjete znacajno su veca izdvajanja iz cene goriva kao i mreza autoputeva.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja