sreda, 13.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:18

Raskid ugovora sa operaterom košta

Kada klijent zaključi ugovor na dve godine, a želi da ga raskine posle dva meseca, operater zahteva da plati i preostalih 18 meseci iako mu uslugu nije isporučio, tvrde u „Efektivi”
Autor: J. Antelj, I. Albunovićsreda, 03.01.2018. u 09:11

Potrošačka organizacija „Efektiva” upozorila je da bi u narednoj godini nadležni trebalo ozbiljnije da se pozabave ugovorima koje operateri mobilne telefonije zaključuju sa klijentima. Najveći broj žalbi ovoj organizaciji u 2017. godini odnosilo se upravo na ove usluge zbog čega je „Efektiva” izdvojila nekoliko najčešćih primera kršenja propisa prilikom ugovaranja ovih usluga.

Kao primer navode slučaj kada potrošač koji je zaključio ugovor na dve godine, zbog neodgovarajućeg kvaliteta usluge želi da ga raskine posle šest meseci. Operater, međutim, po raskidu ugovora traži, pod pretnjom prinudne naplate, da mu potrošač plati za preostalih 18 meseci – kao da ugovor nikada nije raskinut i kao da se usluga i dalje pruža. To jest, očekuje da dobije od potrošača sve ono što bi dobio da je ugovor ostao na snazi.

– Primenom zabranjene ugovorne kazne za novčana potraživanja po Zakonu o obligacionim odnosima, operater pokušava da rizik svoga poslovanja svede na nulu, to jest da uvek bude na dobitku, čak i onda kad nikakvu uslugu ne pruža. Ovakvim ponašanjem on krši i načelo srazmere ugovornih davanja iz istog zakona – kaže za Potrošač Dejan Gavrilović, predsednik ovog udruženja.

On tvrdi da se obmana potrošača ogleda i tome što se postavljaju minimalni rokovi u kojima se usluga mora koristiti kod jednog operatera (recimo tri meseca) da bi potrošač ostvario pravo prebacivanja broja kod drugog operatera. Navedeni rok, kaže, ne postoji ni u Zakonu o zaštiti potrošača niti u Zakonu o elektronskim komunikacijama.

Možda i najčešći razlog zbog čega su se građani obraćali ovoj potrošačkoj organizaciji je što operateri uglavnom ne ispostavljaju informacije o realnom stanju potrošnje minuta, poruka i interneta.

– Korisnici nemaju uvid u realno trenutno stanje potrošnje, pa se tako dovode u neku vrstu zablude. Kada dobiju informaciju o potrošnji, građani računaju na preostali broj minuta ili poruka, a zapravo je to stanje od prethodnog dana, te se dodatnim telefoniranjem ili korišćenjem interneta premašuje plaćeni paket, što se dodatno tarifira – objašnjava naš sagovornik. Recimo, proverom stanja potrošač je utvrdio da mu je do kraja isteka paketa preostalo još pet minuta. Korišćenjem tih 5 minuta, za koje veruje da su stvarni ostatak paketa, on zapravo premašuje limit, jer je dobio očitano stanje sa određenim kašnjenjem, kaže Gavrilović. Potrošače zanima i to da li je zaokruživanje poziva na 60 sekundi pravično. I u ovom sektoru, potrošači će za minut i jednu sekundu razgovora platiti dva minuta, što je inače praksa i prilikom naplate drugih usluga kao što je parking, korišćenje prostora u dečijim igraonicama itd.

Potrošaču se naplaćuje usluga koju on nije koristio, a Zakon o zaštiti potrošača propisuje upravo suprotno – plaćanje računa u skladu sa utrošenim.


Komentari9
623a7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Петар Ј акшић
Чудимо се што су нам фасаде неуређене,а наплаћује се порез и на куће старе преко сто година.Ако случајно заостанете у исплати пореза камата иде педесет посто на главницу дуга.Никакви трошкови одржавања кућа се не уважавају да би се евентуално умањио износ пореза за износ суме утрошене у одржавање старијих грађевинских објеката.Стање је горе него за време апсолутисте Књаза Милоша Обреновића.Нешто се мора предузети против Томе Вучића Маришића.
Ivan
Prevaranti. Uzeo sam sledeći paket - TV, internet i telefon. Šest meseci mi televizor nije radio kako treba, tj. slika je štucala non-stop. Provajder je naveo da paket sadrži 20Mbit internet + 6Mbit za TV. U realnosti je 20Mbit Internet - 6Mbit TV (minus 6Mbit za svaki dodatni TV). Još mi je internet radio na 4Mbit, a slika na TV-u se sa vremena na vreme zamrzne. Tehnička podrška je totalno beskorisna. Čeka se 2 sata na odgovor operatera a onda te preusmeravaju sa jednog operatera na drugog. I onda tehnička služba dođe posle nedelju dana. Ugovor nikako nije mogao da se raskine bez obzira što sam pisao žalbe i zahteve za raskid ugovora. Kada je istekao ugovor, oni su još uvek slali račune iako sam vratio opremu i predao svu potrebnu dokumentaciju. Jedva sam izašao na kraj sa njima i više u moju kuću neće da ulaze. Nikad. Usluge koje pružaju su više nego jadne. Televizor ne gledam već par godina, jer je npr. nemoguće pogledati film gde na svakih 10 minuta puštaju reklame od 20 minuta
Милан
То је, на жалост, доказ да држава не ради свој посао. Штету ће платити сви грађани Србије из буџета, пре или касније.
Djuka A.
Potroščka organizacija „Ефектива”, kao i sve ostale organizacije za zaštitu potrošača morali su, a još više moraju u budućnosti da se pozabave ovakvim anomalijama i postojanjem zaista nehumanih regulativa, propisa, a ponajviše zakonima koji sve ovo omogućavaju. Nije, nažalost, samo problem u ovome o čemu je ovde reč, već je spektar kreatora klasične pljačke mnogo širi. Oni su se toliko izveštili u pronalaženju modela, načina, rupa u propisima, igrom reči, sakrivanjem bitne suštine u tekstovima sa sitnim slovima i na druge vrlo jedostavne načine matiraju svoje konzumente. Posebno su na udaru slabo obrazovane i starije osobe koje su, po pravilu, njihove mušterije i žrtve. Ako se jednom zajedničkom i sveobuhvatnom akcijom ne stane na put ovoj vrsti mafije nije daleko dan kada će nam i kožu guliti a da nećemo moći da im se odupremo. Razmislite o ovome.
Svetlana
Ефектива да се избори,смешно... Тај Гавриловић је преварио кога год је стигао,не зна се да ли више узима из буџета или од наивних људи!
Preporučujem 7
Čika-Dragan
Sasvim ste u pravu! To je posledica besomučne trke za zaradoma. U tim poslovima su se formirali novi menadžeri od kojih su neki nasledili šibicarske gene od svojih predaka. Jer kako se drugačije može objasniti upozorenje mobilnog operatera pripejd korisniku da će, ukoliko ne obnovi uplatu, preostali iznos prethodne pretplate "biti brisan".
Preporučujem 29
mika
pljacka , jadni nas narod

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja