četvrtak, 25.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 04.01.2018. u 08:00 Meri Bilić
TV BAROMETAR

Kad bi vas bilo briga, kao što nije...

U neka davna, prepotopska vremena, kada je postojala samo jedna televizija, imamo utisak da je bilo više autorskih emisija i TV zvezda. Što je i razumljivo, u nedostatku konkurencije a sa gledaocima željnim svega što se pojavilo na crno-belom ekranu. Tada programi nisu bili ni celodnevni a kamoli celonoćni. Najmlađe dete je vršilo funkciju daljinskog upravljača i trčalo do televizora da pojača ili smanji ton. Deluje kao vic podatak da se televizija utorkom odmarala i nije emitovala ni munut programa. Danas, kada većina gledalaca ima priliku da uz kablovske operatere gleda (i plaća) stotinu i više programa, svi se žalimo, a u tolikom izboru nema šta da se vidi... To nije tačno, ali utisak je – utisak! Ko je kriv? Televizije. Ko drugi. Pre nekoliko decenija je jednom nedeljno TV Beograd emitovao emisiju „7 TV dana” koju je godinama vodila Eva Laban. Ona je predstavljala nove emisije ali i razgovarala sa rediteljima, scenaristima, urednicima, kritičarima, glumcima... Sa svima onima koji su učestvovali u kreiranju i realizaciji emisija, putopisa, domaćih serija... Gledaoci su tako upoznavali one koji rade iza kamere i pamtili termin emitovanja onoga što im je privuklo pažnju. Emisija je imala dug vek, menjala je urednike i voditelje, a poslednja u nizu je bila Verica Bradić...

U najboljim danima „7 TV dana” je bila osmišljena i informativna emisija.

Tim tragom je pre nekoliko godina krenuo i Studio B sa emisijom Danijele Lišanin „Vaš STB”...

Šta se dogodilo u međuvremenu? Sem što su sve prepustili navici gledalaca da prate svoje omiljene kanale i sve drugo se svodi na ono na šta slučajno naiđu u „šetkanju daljinskim”, pa nam se tako svima dešava da neki film gledamo od sredine ili sam kraj neke serije. Ukoliko se odlučimo za emisiju u kojoj domaćin razgovara sa jednim ili više gostiju, a nismo čuli prvu, najavnu rečenicu, do kraja nećemo saznati ko je taj učesnik.

Jer niti će mu voditelj ponoviti ime, prezime, zanimanje, ni razlog zašto je baš on pod svetlima reflektora, niti će neko iz režije potpisati.

Televizije su izabrale najiritantniji način da nas obaveste o programu: to da uz česte i duge reklamne blokove rutinski „zalepe” kratke isečke, takozvane tizere i trejlere za svoj program.

I umesto da nas zainteresuju, oni uspevaju da nas razbesne.

Komеntari1
c8ab4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Боривоје Банковић
Не бих се сложио да је само утисак да данас на стотинак канала нема шта да се види. Јер реално нема. Чињеница је да се некада програм правио да утиче на публику и да је формира, док данас телевизија иде линијом мањег отпора. Не преноси битне ствари, али нас због свог шеринга и рејтинга радо обавештава да је некаква Џoџа "имала секс" са извесним Шукијем пред камерама риалитија "Брлог". И сама ауторка примећује да се уз невероватне количине иритантних реклама тек провлачи још понешто. Што не ангажује интелект и не наводи на размишљање. Телевизија као медиј је на најбољем путу да изврши самоубиство рекламама, серијама рекордне гледаности и безобразним водитељкама. Пре неколико година смо купили такозвани паметни телевизор, повезали га на интернет и отказали кабловску. Ако нам је баш до пиљења у екран, гледамо Јутјуб, Би-би-си, РТ, некад платимо месец - два Нетфликса, некада Пикбокс, а од пре месец дана и ХБО функционише на тај начин. Заборавили смо шта је блок реклама од двадесет минута.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja