četvrtak, 16.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 03.01.2018. u 16:11

Rekordna prodaja električnih i hibridnih vozila u Norveškoj

Električna i hibridna vozila, u kojima se kombinuju električni i benzinski ili dizelski motori, imali su udeo od 52 posto u prodaji novih automobila u 2017. godini

Oslo  - Električni i hibridni automobili činili su više od polovine novih registrovanih automobila u Norveškoj u 2017. godini, pokazali su objavljeni podaci. Tom rekordu su doprinele velike subvencije za kupovinu takvih vozila, prenosi agencija Rojters.

Potpuno električna kao i hibridna vozila, u kojima se kombinuju električni i benzinski ili dizelski motori, imali su udeo od 52 posto u prodaji novih automobila u 2017. godini.

Taj procenat je u Norveškoj u 2016. godini iznosio 40 odsto, saopštio je Norveški savez za puteve (OFV). „Niko drugi nije ni blizu. Prvi put imamo situaciju da je udeo tržišta na fosilna goriva ispod 50 odsto”, rekao je šef Saveza Oejvind Solberg Torsen.

Norveška je izuzela električne automobile iz mnogih poreskih kategorija, a njihovi vlasnici često dobijaju besplatan parking ili punjenje baterija. Skoro celokupnu električnu energiju Norveška dobija iz hidroelektrana.

Međunarodna agencija za energiju (IEA) saopštila je prošle godine da je Norveška značajno ispred ostalih zemalja, poput Holandije, Švedske, Kine, Francuske i Britanije, kada je reč o prodaji električnih automobila. (Tanjug)

Komentari6
6dd7f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Pavle Petrovic
Malo me cudi da su el. vozila tako uspesna u jednoj relativno hladnoj zemlji kao sto je Norveska, zato sto grejanje isisava bateriju, a to nije jos najbolje reseno kod vecine el. automobila, tj., bitno se smanjuje predjena daljina na jedno punjenje baterije. Da dodam jos i da su tamo dnevna svetla obavezna, osim toga to je planinska zemlja, sve to skracuje domet izmedju punjenja.
Lazar
Moram da pohvalim profesionalnost Politike i da kažem da je to jedan od razloga zašto je čitam. B92 je napisao sličnu verziju članka bez pravog izvora, napisanog svojim rečima i pun neistina i grešaka. To govorim jer znam, pošto živim u Norveskoj i imam električni automobil. Kada sam pokusao da, na pristojan način, napomenem te greške u komentaru, komentar nije objavljen. Čovek bi pomislio da se podrazumeva od medija da budu profesionalni, ali u Srbiji su retki.
Milosav Popadic
U naftom bogatoj Norveškoj, prodaja Tesla automobila – na leketrični pogon – je u decembru 2017 obara sve rekorde: Norveška je ukinula porez na kupovinu Tesla automobila, a i dalje pumpa naftu punom parom i prodaje naftine derivate širom svijeta Da zagađuju vazduh, vodu i zemlju u drugim zemljama. Norvešku će u međuvremenu Tesla automobili štititi od zagađivanja.
Ljupco Andreev
Dio poreza ide za "zelene tehnologije", kako bi izgledale jeftinije i pristupacnije, a i hibridi nisu elektricna vozila, jer vise su i oni na petrol ili dizel. Vrlo malo je angazovan elektro motor. Bitno da "zelena mafija" ubere pare od poreznike
Branko Scandinavia
Nedavno sam kupio el.Golf (2.geneacije) i platio ga nesto preko 30.000 e. Inace je najprodavaniji automobil u Norveskoj u 2016. NAPOMINJEM:i da sam imao novca kad sam ziveo u Srbiji ne bih ga nikada kupio da mi Grcic iz pecenjare zajedno sa MMF odredjuje cenu struje.Racun za struju mi je porastao za 18 evra i vozim se oko 800-900 km mesecno , pa je sada oko 65 evra.
Aleksandar
Za toliko ti automobil nije ni potreban

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja