utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:01

Vučić: Koncesija za aerodrom je veliki posao za Srbiju

Srbija uspela da dobije mnogo više novca od Hrvatske za zagrebački aerodrom, zemlje koja je članica EU, dodajući da je to i odličan signal za investitore koji dolaze u našu zemlju, kaže predsednik Srbije
subota, 06.01.2018. u 15:46
Премијерка Србије Ана Брнабић и председник Србије Александар Вучић (фото Бета - Емил Ваш)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ocenio je danas da je dogovorom o koncesiji za beogradski aerodrom Nikola Tesla ostvaren ogroman uspeh, jer je Srbija uspela da dobije mnogo više novca od Hrvatske za zagrebački aerodrom, zemlje koja je članica EU, dodajući da je to i odličan signal za investitore koji dolaze u našu zemlju.

Vučić je čestitao premijerki Ani Brnabić i Vladi na na koncesiji, podsetivši da je posao započet kada je on bio premijer, ali je ključan deo posla, kako je kazao, napravila ova vlada.

Rekao je da će ukupna dobit od koncesije biti 1,468 milijardi evra, te da ljudi možda ne razumeju koliko je Srbija napredovala i koliko je drugačija i bolja nego pre 4 do 5 godina.

„Kada smo počeli da razmišljali da damo koncesiju na 25 godina, pre četiri godine, rekli su nam stručnjaci da možemo da dobijemo maksimalnih 40 do 50 miliona dolara, odnosno evra. Ja sam govorio više puta da očekujem između 300 i 350 miliona evra, zatim 350 i 400 miliona evra, kada sam shvatio da srpska ekonomija raste, a i broj putnika raste. Onda sam kazao da možemo da dobijemo 450 miliona evra, kada sam znao rezultat neobavezujućih ponuda. Sačekali smo da dobijemo 501 milion evra”, objasnio je on.

Vučić je ukazao da će vlada dobiti 417 miliona evra prihoda za budžet, a 84 miliona evra dobijaju građani Srbije - mali akcionari.

Da nismo napravili kompaniju Er Srbija, ne bismo mogli da dobijemo više od 50 miliona evra za koncesiju za „Nikolu Teslu”, istakao je predsednik Vučić.

„Sada bih pitao sve stručnjake koji su nas kritikovali da li su sada razumeli šta znače vizija, ozbiljnost i odgovornost. Pitao bih i one koji su preko novina tvrdili da ćemo da prodamo. Oni nisu polupismeni, već nepismeni ili zlonamerni”, poručio je predsednik.

Kazao je da je ukupna vrednost koncesije 1,468 milijardi evra i da je tenderska procedura trajala godinu dana, bila otvoren, transparentna i javna.

Prema njegovim rečima nivo investicija, koncesionim ugovorom je 732 miliona evra, a od koncesijske takse država će dobijati još značajnih sredstava.

„Nismo prvi aerodrom koji je u našem regionu ušao u kocensiju. Imali smo problem sa rastom aerodroma u Sofiji i Zagrebu. Beograd je pametno postupio i zato uspeo da dobije značajno više od Zagreba, koji je za koncesiju dobio 865 miliona evra ukupno”, naglasio je Vučić.

On je istakao da je ukupna vrednost našeg ugovora za više od 50 odsto veća od onog koji je Zagreb ostvario, što je ogroman uspeh za Srbiju koja nije članica EU. Takođe je kazao da je veoma važno da se koncesionar potpisanom namerom obavezao da neće otpuštati zaposlene na aerodromu.

Isto tako preneo je da aerodromske takse, na osnovu ugovorne obaveze, u naredne tri godine neće biti povećavane.

Ukazao je da dolazi jedna od najvažnijih i najznačajnijih kompanija, iz jedne od najsnažnijih zemalja EU, koja će obezbediti da dostignemo 15 miliona putnika, a već 2024. imaćemo 7,9 miliona putnika, i 2030. deset miliona.

„To govori o stravično velikom i izvanrednom rastu beogradskog aerodroma i rastu srpske ekonomije koji se očekuje”, naglasio je on.

„Slušao sam neke koji govore, a bolje bi bilo da ne govore ništa, koji kažu - 'zašto mi ne ubiremo profit'. Ubiremo. A kad ste vi vladali Srbijom, profit nam je bio 130.000 evra na godišnjem nivou. Znači, da smo ih slušali i da su opstali na vlasti, bilo bi nam potrebno celo jedno ledeno doba da vratimo te pare, dakle 10.000 do 11.000 godina da samo vratimo ovaj 501 milion, da ne pričamo o celom ugovoru”, rekao je Vučić.

On je istakao da ćemo ovih godina imati realnih oko 24-25 miliona evra profita.

„Ako izračunate, mi to vraćamo za 20 godina, a dobijamo novac odmah, da ne pričam o investiciji, o koncesionoj taksi, koja će da bude nekoliko stotina i hiljada puta veća nego što je bio sveukupni profit koji su 2012. godine ostvarivali Tadić, Đilas, Jeremić i ostali”, rekao je Vučić.

On se osvrnuo i na kritike zbog produžavanja roka od sedam dana za odluku o koncesionaru i rekao da je do bilo potrebno da bi se sagledale sve ponude, te da su još dve kompanije bile veoma blizu ponude francuskom Vansiju.

„Obično dušebrižnici i predstavnici onih političkih snaga, koje su pokrale i opljačkali Srbiju i kod kojih ništa transparentno nije bilo, pitaju zašto sedam dana novih. Pa, zato što je bilo potrebno da sagledamo sve, od finansijskih do tehnički ponuda”, rekao je Vučić.

On je rekao da je koncesija za aerodrom „Nikola Tesla” važna i zbog naših regionalnih aerodroma, u Nišu, Užicu, Kraljevu, te da ćemo imati punu slobodu da razvijamo aerodrome u Srbiji.

„Ovo je velika i važna vest i verujem da ćete i od francuskog predsednika Emnanuela Makrona, kada bude došao, za koji mesec, moći da čujete šta misli o svemu tome”, zaključio je Vučić. (Tanjug)


Komentari42
b8fc3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bora
Dobar je posao samo ako drzava ima problem sa otplatom kredita pa misli da je bolje dati Aerodrom u koncesiju nego se zaduziti. S druge strane, za Aerodrom NT Beograd se ne moze reci da je zastareo vec naprotiv, sa pistom dugom 3km, dva terminala i 16 avio-mostova i te kako savremen. Cak lako podnosi promet od 5 miliona putnika, a za povecanje kapacitet na 8 miliona potrebno je dodati novih 4-C gejtea za sirokotrupne avione, otvoriti nove bus-gejtove u prizemlju za dolazece putnike, prosiriti C platformu i osavremeniti check-in saltere sto se sve moze finansirati aerodromskim prihodima. Po meni staviti jedan takava izvor deviz pod finansijsku jurizdikciju druge zemlje je ekonomsko slepilo. A sta se desilo kad je londonski Heathrow Airport dat u koncesiju - koncesionar je taksu za putnike povecao sa 2 na 80 funti. To ce se i nama desiti - posledica manje dolazaka u Beograd. Pa kad se koncesionar Ugovorom i Anexima zastiti od pada prometa moze se desiti da im vracamo deo fiksne uplate.
Aleksandar Mihailovic
Najsumnjivije je zbog čega se toliki prostor daje upoređivanju i rivalstvu sa Zagrebom? Da li je ZG dobro postupio, a ako nije onda ni mi nismo dobro postupili, te se sve pokriva time da smo bolje prošli? Drugo što je sumnjivo je to ko nam saopštava ove informacije, zbog čega ne Premijerka ako Vlada potpisuje ugovor? Da li je Predsednik objedinio obe funkcije? Treće, kako progutati da se sve što vredi prodaje ili daje pod koncesije, a što daje profit? Može li strani koncesionar posle 5g recimo da promeni namenu aerodroma i da ga pretvori u pilićarnik, a šta mu brani da to učini ako mislimo da mu pravimo konkurenciju sa drugim aerodromima u Srbiji? Kako progutati da se ima namera prodaja i drugih JP, zlatnih koka nosilja, ali i rudnika zlata, oranica, izvorišta vode i banja? Kada će Predsednik i Premijerka da zajedno saopšte narodu radosnu vest da je nešto domaće kapitalno izgrađeno a ne prodato ili stavljeno pod koncesiju? Kakva je to ekonomija koja temelji na prodajama i koncesijama?
Aleksandar Mihailovic
@Bijeli. Da, jedno se priča a drugo je potpuna istina, narod kaže, "ako koza laže rog ne laže", ali, naš, balkanski problem je što i koza i rog slažu i lažu. Kada bi bili iskreni morali bi da kažu da li se mogu razvijati ostali aerodromi ili ne, da li se neki moraju zatvoriti kako bi se naizgled poboljšalo stanje i rezultati koncesioniranog, a moralo bi biti transparentno šta se od investicija i do kada mora izgraditi. Vidim da je "Pleso" imao problem da nisu ispoštovana obećanja i da je čak u odnosu na stari aerodrom po nečemu i u minusu. Narodu se mažu oči kako su eto i najveći aerodromi, sa prometom i preko 30 miliona putnika godišnje, privatizovani, ali, ne kažu u čijem su vlasništvu te firme i da iza njih uglavnom stoje mudre i pametne države, a ne neki tajkuni koji sutra mogu i stvarno da od aerodroma naprave parking za traktore Zemljoradničkih zadruga ili farme pilića. Samo nesposobni, bezidejni i paceri-amateri, prodaju što su drugi gradili, dok sposobni i kreativni grade.
Preporučujem 9
Bijeli
Dobro retoricko pitanjem... Upucujem vas da uguglate "koncesija Pleso" i imate orginal Ugovor iz kojeg je jasno da ce ZG dobiti milijardu i sedamsto miliona. Uz to, Hrvatska ima jos 6-7 aerodroma tipa Nis i dva velika koja rade promet preko 2 miliona putnika svaki(Split,Dubrovnik). Znam da Vucic "pobedjuje" sve redom(haha) ali siguran sam da potcjenjuje ljude jer ima vas informaticki pismenih i sa elementarnim znanjima i logikom.
Preporučujem 16
Muhamed Popovic Pop
Potrošiše se pare od zajmova, legalizacije divlje gradnje i ostalih štetnih "izvora" - a partiju i parazite u državnoj službi treba izdržavati.
Mirko
Eto vam Rusofili.
Бобан В.
Браво, браво, нека се спреми ЕПС, па МТС. Давне 1989 бдп по становнику овде, био је исти као у Португалији 5500 усд, код нас је и данас исти 5500 усд а у Португалији је 19800 усд ето таман је то слика успешности и мудрости тадашње политичке елите и њихових ученика који су данас на власти.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja