subota, 21.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:44

Merenje srednje brzine samo između Šida i Šimanovaca

Sistem se, uprkos najavama, ne koristi na svim auto-putevima jer se "ne zna tačno rastojanje između naplatnih rampi"
Autor: Dušan Teleskovićponedeljak, 08.01.2018. u 22:00
(Фото Пиксабеј)

Vozači koji su za vreme proteklih praznika putovali srpskim auto-putevima primetili su da se na većini deonica ne meri srednja dozvoljena brzina na osnovu koje bi se kažnjavali nesavesni učesnici u saobraćaju, iako su krajem avgusta prošle godine nadležni najavili početak rada ovog sistema za prve dane septembra.

Našem listu je u MUP-u Srbije rečeno da se srednja dozvoljena brzina meri samo na deonici auto-puta između Šida i Šimanovaca, dok se za ostale deonice sistem još uspostavlja. Objašnjeno nam je da je problem u merenju tačne udaljenosti između naplatnih rampi kako bi se precizno znalo za koliko se vremena stiže od tačke A do tačke B. To je, kažu u MUP, neophodno da kazne za prekoračenje brzine ne bi „padale” na sudu.

Na konstataciju našeg lista da svako ko ima automobil može da izračuna koliko ima kilometara između, recimo, naplatne rampe u Vrčinu i naplatne rampe kod Niša, te da nije jasno zašto se od septembra, kada je počela primena ovog sistema, to nije izmerilo, u MUP-u su nam kratko rekli: „Nije do nas, stvar je u preduzeću ’Putevi Srbije’”.

Iz ovog preduzeća našem listu je odgovoreno da se obratimo Upravi saobraćajne policije. Na dodatna pitanja da li je tačno da još nije izmereno koliko je rastojanje između naplatnih rampi i koliko je vremena potrebno da se taj posao obavi, iz „Puteva Srbije” nije nam odgovoreno.

Sistem merenja srednje brzine kretanja vozila na auto-putu počeo je u septembru prošle godine. Reč je o projektu MUP-a i „Puteva Srbije”, koji mere srednju brzinu na osnovu vremena prolaska kroz naplatne rampe. Razlika u vremenu i pređenoj kilometraži na auto-putu, od kućice do kućice, daje obračun prosečne brzine. Plan je bio da svi koji prema ovoj računici voze brže od 120 kilometara na čas budu kažnjeni.

Ceo sistem za snimanje srednje brzine na auto-putu vlasništvo je „Puteva Srbije”. Pre početka primene projekta objašnjeno je da su sve naplatne stanice pokrivene kamerama, povezane optičkim kablom i da imaju jedan centralni server. Sve kućice imaju identično, sinhronizovano vreme i tačno se zna kada je ko ušao na auto-put, a kada je izašao sa njega. „Putevi Srbije”, kako je bilo planirano, trebalo je da dokumentuju sve prekršaje i da ih prosleđuju policiji.

Iz „Puteva Srbije” nam nisu odgovorili ni na pitanja koliko je dosad prekršaja dokumentovano i koliko ih je prosleđeno MUP-u.

Iz saobraćajne policije krajem avgusta prošle godine objasnili su da cilj ove novine nije punjenje budžeta od naplate kazni, već da vozači uspore. Suština je bila u tome da se smanji broj žrtava i da se unapredi bezbednost saobraćaja.

Sistem merenja srednje brzine na auto-putu koristi se već dugi niz godina u više evropskih zemalja. „Sekšn kontrol”, radarski sistem za kontrolu ograničenja brzine na jednoj deonici, skoro deceniju i po veoma uspešno disciplinuje vozače u Austriji. U Velikoj Britaniji već duže se koristi nadziranje ograničenja na jednom delu puta i tamo nosi naziv SPECS. U Italiji se sličan sistem zove „tutor”, a u Holandiji postoji sistem nadzora ograničenja brzine – „trajektkontrol”.


Komentari17
7bb4d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Matija Soskic
Ovo je necija glupa ideja. Vozac moze da vozi 200 km/h i da stane 15 minuta pre kontrolne stanice, pa ce mu srednja brzina izmedju Sida i Simanovaca biti u dozvoljenim granicama. Interesantno je da niko ne kritikuje ovu glupost.
Метузалем
Немојте да сте тако строги према њима, не схватате да је проблем што се тела - у овом случају дужина аутопута - шири на топлоти а скупља на хладноћи.
Ljubomir Sindzirevic
A ja kada sam bas to pisao pre par meseci - skoro niko od citalaca nije kliknuo "preporucujem". Problem NIJE u "merenju rastojanja A-B" od rampe do rampe. Pa to se U NA DESETI DEO MILIMETRA moze naci iz "Projekta izvedenog stanja" (tzv. As Built na engleskom) za BILO KOJI put. Problem je u glupoj definiciji "od rampe do rampe". Tj. ako vreme od spustanja rampe do dolaska na sledecu rampu podelimo sa duzinom i to proglasimo V(srednje) - napravili smo jako veliku gresku! Vozilo se od rampe ubrzava, pa se krece nejednakom brzinom, zavisino od uslova puta i pritiska na gas, pa potom usporava pred rampom, tako da ako vozac na deonici vozi U OKVIRU ogranicenja, on NIKAKO nece stici od A do B za t=(AB)/Vsr, vec ce mu trebati vise vremena zbog ubrzanja i usporenja oko rampi. Tako cemo "pohvatati" JAKO MALO narusilaca ogranicenja. Treba uvesti KONTROLNE TACKE, koje bi bile, nprm, na 1Km posle i 1Km pre rampe i ta se deonica uzimala kao (AB). I to jos nije sve... (nema mesta u 1000 slova).
Dejan
Zeleo bih da preciziram i da upozorim autora teksta, Gospodina Teleskovica, na jedan detalj koji se odnosi na italijanski sistem zvani "Tutor". Zivim u Italiji vec 30 godina i verujte mi dobro sam upoznat sa italijanskim pravilima i zakonima. Sistem "Tutor" meri srednju dozvoljenu brzinu samo na odredjenim razmacima na auto putu koji su NE duzi od 2 do 5 km. Znaci ne od ulazne naplatne rampe pa sve do izlazne naplatne rampe kao sto je u Srbije bespravno uvedeno. Tako nesto Italijani nikada ne bi dozvolili. Taj sistem je vidnio instaliran sa specijalnim kamerama i po zakonu mora biti svetlosno naznacen kada je "Tutor" sistem u funkciji, a cesto nije. Ako nije naznacen onda merenja ni nema. Kazna moze zbog toga cak da bude i anulirana kao sto se i meni desilo. Smatram da vasi citatelji imaju pravo na precizne informacije posto bas te iste se uzimaju za opravdanje odredjenih odluka i zakona koje u Evropi ne bi bile nimalo prevosnazne. Zahvaljujem na paznji.
Jeremija
Država pronašla novi način samofinansiranja i mučenja vozača. Zamislite, ograničenje brzine na autiputevim 120km/h i još to zovu autoputem, pokrpanim ko sirotinjske pantalone. Pa još maltretiraju narod da menja novac u najbližem gradu, čekaju zoru ako je noć..... Izem ti ovakvu državu. Dajte im uplatnicu i zavedite u informacioni sistem, pa pratite da li su platili. Ljudi, 21. vek je već osamnaestu godinu, a vi još orete na krave.
milovan
Pa u Engleskoj je ogranicenje na autoputu 113 km na sat a ima po tri i 4 trake.
Preporučujem 6

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja