petak, 19.01.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:32

Logo nemačke laboratorije „Intertek” zloupotrebljen u promociji meda

Firma „Aza” iz Starih Ledinaca na teglama meda istakla etikete na kojima tvrdi da je nemačka laboratorija potvrdila da je njihov med potpuno prirodan. – „Intertek” poručio: „Zaustavite svako reklamiranje uz naš logo”
Autor: Jelica Antelj; Ivana Albunovićčetvrtak, 11.01.2018. u 22:00
(Фото СПОС)

Firma za proizvodnju, preradu, otkup i pakovanje meda „Aza” iz Starih Ledinaca koristi bez odobrenja logo nemačke laboratorije „Intertek” iz Bremena za promociju meda i time dovodi potrošače u zabludu, tvrde za „Politiku” u Savezu pčelarskih organizacija Srbije (SPOS).

„Aza” je, naime, na teglama meda istakla uočljive reklamne etikete koje potrošače informišu kako je upravo ova nemačka laboratorija, najrespektabilnija kad je reč o kontroli meda u Evropi, analizama potvrdila da je njihov med u potpunosti prirodan.

Takođe, i da je od „Interteka” dobila najbolje ocene za kvalitet svog proizvoda. Možda se SPOS ne bi ni bavio „Azom” i njihovom kampanjom da nije reč o firmi koja je u javnost dospela zbog afere prodaje neispravnog meda trgovinskom lancu „Ideja”, o čemu je i „Politika” prošle godine pisala.

– Bilo nam je čudno da „Aza” u reklami koristi stari logo laboratorije „Intertek” i posumnjali smo da oni možda i ne znaju za ovu reklamu. Obratili smo im se zvaničnim dopisom, prijavili slučaj i tražili od njih da nam dostave informaciju da li je „Aza” od njih dobila odobrenje da koristi logo u promotivne svrhe. Jer, postavlja se pitanje kako „Intertek” može da stane iza uzorka meda koji tamo skoro nikako nije mogao biti poslat kao službeni uzorak od strane inspekcije, već pretpostavljamo da ga je tamo poslala sama „Aza” – kaže Rodoljub Živadinović, predsednik SPOS-a. Laboratorija je od SPOS-a, dodaje, tražila dokaze, koje im je udruženje i poslalo. Pre nekoliko dana stigao je još jedan dopis iz nemačke laboratorije, koja im je potvrdila da je od predstavnika „Aze” dobila pismenu izjavu da će sa svih tegli meda u prodaji biti uklonjena sporna etiketa.

Zoran Đurđevac, vlasnik „Aze”, za „Politiku” kaže da je etiketu na proizvode stavio samoinicijativno i da nije imao ni odobrenje ni zabranu od „Interteka”.

– Sa ovom laboratorijom sarađujemo dugo i imamo na stotine analiza porekla šećera u medu. Med koji prodajemo jeste prirodan, i to tvrdimo. Posle kontakta sa laboratorijom obavezali smo se da uklonimo te etikete, ali taj postupak ne ide tako brzo, jer bi to trebalo da uradimo u 500 objekata u Srbiji – kaže Đurđevac. Na pitanje zašto je pristao na to kada već ima sve potrebne dokaze o kvalitetu meda iz Bremena, on odgovara da je sporno to što bi, po propisima, a i tvrdnjama SPOS-a, uzorak u Bremen morala da šalje inspekcija, kao i to što se na etiketi ističe da je med prirodan, a prema pravilniku to nije dozvoljeno (podrazumeva se da je med prirodan).

– Zamereno nam je što koristimo stari logo „Interteka”. Tačno je – kaže, i priznaje da je greška dizajnera koji je pravio ovu promotivnu etiketu. Na pitanje da li je ova respektabilna laboratorija izričito tražila od njih da uklone etikete, naš sagovornik kaže da još nisu dobili takvo uputstvo. Međutim, iz zvaničnog odgovora „Interteka” „Azi”, koji je Đurđevac, na naš zahtev, poslao redakciji „Politike”, jasno je da je nemačka laboratorija bila izričita u tome da „Aza” prekine ovu praksu i ukloni sve etikete sa njihovim logom, sve vrste reklamiranja.

Na poričući da sarađuju sa „Azom”, za koju su, na zahtev, kontrolisali pojedinačne uzorke meda na poreklo šećera, iz „Interteka” naglašavaju da se ove analize ne odnose na generalni kvalitet proizvoda koje tržištu isporučuje proizvođač, nego samo na kontrolisane i konkretne uzorke.

– „Intertekov” logo u reklamne svrhe može se koristiti samo uz zvaničnu dozvolu ove laboratorije – navedeno je u ovom pismu, koje je „Intertek” poslao direktoru „Aze”. Takođe se zahteva da ova firma urgentno prestane sa ovakvom praksom, kao i da će u protivnom saradnja biti prekinuta, a „Intertek” preduzeti pravne korake.

Bez obzira na to što je „Aza” poslala dopis i SPOS-u i najavila da će u narednom periodu ukloniti etikete sa svih proizvoda na tržištu, u savezu ipak ne odustaju. Kako kaže Živadinović, SPOS priprema prijavu svim nadležnim inspekcijama. 


Komentari12
914a2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

zoran
klasicni prevaranti,
Joca Dopisnik Belosvetski
Odmah treba promeniti direktora i ostale rukovodioce koji sabotiraju preduzece. To ce biti resenje za opstanak te kompanije.
ana (graficki dizajner)
Mene fascinira cinjenica da neko bez trunke srama na svoje etikete stavi logo tudje firme ( bilo koje), bez saglasnosti te druge firme i u tome ne vidi sta je pogresio.Trebalo bi uvesti obavezu polaganja elementarnih pravnih normi o poslovanju za sve direktore i vlasnike firmi. Jos ima ' obraz' da kaze da je dizajner kriv!?
Dejan
Kada može da prodaje nešto što nije med, zašto ne može da stavi i lažnu etiketu. A šta je pošto nije med to treba da se brine onaj ko kupuje, kada ga država neće zaštititi.
Preporučujem 14
Milojko Maljković
Mislim da su mogli da pitaju Đilasa kako se to radi prije nego što su udarili taj pečat na pakovanje.
Dejan
Pa kada može se prodaje neispravna bebi hrana može i lažan med od kukuruznog sirupa i šećera. Do pre par godina dok je prodaja lažnog meda bila zanemarljiva, bilo je skoro nemoguće naći šumski med. Sada ga ima na svakom ćošku, iako znam preko 100 ozbiljnih pčelara samo jedan od njih ima godišnje par kilograma pravog šumskog meda. Ja nikada ne bih kupio med u velikim trgovinskim lancima, već samo med iza koga stoji ime proverenog pčelara.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja