nedelja, 15.07.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:09

U Brankov most ugrađeno 335 tona čelika

Na saobraćajnici na kojoj je obnova započeta letos završena montaža pešačkih staza, ivičnih nosača i graničnika
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 11.01.2018. u 22:00
(Фото Дирекција за грађевинско земљиште)

Obnovi pešačko-biciklističke staze na Brankovom mostu, koja je započeta letos posle brojnih najava i odlaganja, kao da se ne nazire kraj. Ali, iako se tako ne čini, veći deo puta u priči o rekonstrukciji ove staze je pređen s obzirom na to da se kraj radova očekuje u proleće. Da je dobar deo posla uveliko završen potvrđuju i u Direkciji za građevinsko zemljište.

– Postavljene su sve nove konzole. Na celoj dužini staze montirane su i pešačke staze, ivični nosač i graničnici. Od ukupne količine novog čelika (oko 350 tona) ugrađeno je 335 tona – preciziraju u direkciji.

Već je završeno i zavarivanje spojeva čeličnih konzola u dužini od 3.100 metara. Montirano je i 400 metara ivičnjaka i oko 210 metara odbojne ograde.

Sugrađanima koji godinama čekaju na pešačko-biciklističku stazu na levoj strani mosta iz pravca Brankove ulice deluje da sve ovo nije dovoljno. Jer ona ne može normalno da se koristi skoro pet godina. Posao je, kako je objašnjavano, odlagao nedostatak novca, ali i znatno veća oštećenja nego što se u prvi mah činilo da će ih biti. Tender za obnovu ove staze i delova ispod nje Direkcija za građevinsko zemljište konačno je raspisala polovinom oktobra 2016. Tada je precizirano da će izabrani ponuđač posle uvođenja u posao imati 260 kalendarskih dana da obnovu završi. Projekat je predvideo zamenu 432 metra staze sa ogradom, ivičnjaka između pešačke staze i kolovoza, odnosno izgradnju potpuno nove staze sa konzolama i ivičnjakom, ali i demontažu, sanaciju i ponovnu ugradnju ograde. Ugovor o ovom poslu, vredan 210 miliona dinara, Direkcija je sa „Mostogradnjom” zaključila krajem februara prošle godine.

Obnova je konačno startovala na leto. Iako se znalo da će sav posao okvirno biti završen za oko devet meseci, nadležni u gradu su, iz samo njima znanih razloga, sugrađane uveravali da će taj sve biti gotovo znatno ranije, u kasnu jesen, a najkasnije do kraja 2017. Ali, baš na jesen se ispostavilo da su najave bile preterano optimistične i nerealne i da posao ne može biti okončan pre tenderom zacrtanih devet meseci.

Do sada urađeno:

3.100 metara spojeva čeličnih konzola zavareno

400 metara ivičnjaka montirano

335 tona novog čelika ugrađeno

210 metara odbojne ograde montirano

 


Komentari6
956a6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ID
A, svo ugrađeno gvožđe potpuno zarđalo. To nema teorije da se sve očisti od rđe, ni peskarenjem. Za koju godinu, propalo, korozija i daj pare ponovo.
Nemanja Filipović
Molim Vas da se suzdržite ovakvih komentara ako niste iz struke. Ugrađeni čelik će imati nivo zaštite od korozije C4 a ivičnjaci, ivični nosač i odbojna ograda C5. Navedeni nivo žaštite od korozije se primenjuje za visikokorzivna industrijska postrojenja. Tako da će most , bar što se tiče pešačke staze dugo vremena biti zaštićen.
Preporučujem 0
Aлександар
Не треба журити, ни очекивати нешто ефикасније од овог што имамо деценијама. Полако, има времена. Ми смо у средњем веку и ту ћемо остати. Видећемо колико ће проћи времена до корозије уграђеног челика.
Nikola Nesic
Uobičajena igra brojki o tonama i metrima, da se stekne utisak velike žrtve koju su naši gradski oci položili. Nejasno je za šta je bio rok 10. decembar?
Стефан Стојановић
Не бих да закерам, али ми ипак није јасно зашто нису искористили реконструкцију да додају и бициклистичке стазе. Јер овако је хазард и за пешаке и за бициклисте. А спуштао сам се и коловозом - е то је баш забавно. Бициклиста не сме по закону да вози пешачком стазом. Не сме ни жутом. Остаје му да вози средњом. А то је, као што рекох, врло забавно.
Ilic Momcilo
Original Brankov most je imao samo polovinu ove sirine.Druga polovina je dogradjena tako, sto je gradjena nekoliko metara udaljena od postojeceg mosta,pa je po zavrsetku privucena i spojena u jedan duplo siri most.To je bio tada veoma visok stepen tehnologije izrade mostova.Taj spoj se pokazao vibriranjem, pri prelasku ogromnog broja ljudi preko njega,iduci na miting ispred skupstine za opstanak SFRJ.Licno sam doziveo razdvajanje te dve polovine po sredini koji je bi sirok ocigledno 30-50 cm .Cela masa ljudi je zbog ljuljanja slicnog vrlo jakom zemljotresu,instinktivno stala i za 15-tak minuta se most smirio.Cela ova prica je zbog ugradnje 350 tona celika pola sa jedne pola sa druge strane i sumnje u ponasanje i izdrzljivost povezane dve polovine mosta,koji nije preterano nov i pitanja,sta ce se desiti ako se vibracije zbog povezanosti opterecenja i zvuka sloze i izazovu navedenu snagu ljuljanja svake polovine mosta za sebe.Ovo nije kritika,vec samo briga.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja