nedelja, 13.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:57
ŽELEZNIČKA TEHNIČKA ŠKOLA

Dugovi „Železnice” prodaju obrazovnu ustanovu

Pored uveravanja ministra prosvete Mladena Šarčevića da je prodaja stopirana, oglas nije skinut sa sajta republičkog izvršitelja
Autor: Ana Jovanovićutorak, 23.01.2018. u 22:00
Увидом у документацију, кажу у школи, наводи се да је 2006. године Железничка техничка школа грешком уписана у катастар непокретности као власништво „Железница Србије” (Фото ЖТШ)

Kako je došlo do toga da se njihova škola usred školske godine nađe na dobošu i da odvijanje nastave i sudbina đaka i zaposlenih postanu neizvesni, danima se pitaju u Železničkoj tehničkoj školi. Spekulacije oko prodaje ove obrazovne ustanove juče je pokušao da razreši ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, ali oglas za prodaju nepokretnosti u Ulici Zdravka Čelara 14 na sajtu republičkog izvršitelja Ratka Vidovića juče nije skinut.

Objekat Železničko-tehničke škole oglasio je na prodaju javni izvršitelj da bi namirio dugove „Železnica Srbije” prema petoro zaposlenih, koji su tu firmu tužili i na sudu dobili spor zbog neizmirenih nadoknada za putne troškove i smenski rad.

Firma nije bila u mogućnosti da radnicima isplati novac koji im sleduje zbog čega je prodaja imovine bila jedino rešenje. U taj problem uvučena je i ŽTŠ jer su njen vlasnik „Železnice Srbije”!

– Svi smo bili šokirani kada smo čuli šta nam se sprema. Ipak, deca nisu kutije koje mogu tek tako da se izbace na ulicu i da se cela škola premesti negde. Informisali smo se i kontaktirali nadležne. Čuli smo da je ministar rekao da će procedura o prodaji škole biti stopirana – objašnjava Sanja Milojević, pomoćnik direktora Dejana Aleksića koji je, čim su u školi saznali da njihova zgrada ide na prodaju, odmah kontaktirao „Železnice”. 

– Ovo nije prvi put da imamo problem. Dešavalo se da nekoliko puta budu stopirani ozbiljniji radovi u školi jer se nije znalo da li je taj deo u vlasništvu naše srednje ili visoke sa kojom delimo zgradu. U privrednom registru stoji da je osnivač škole Republika Srbija, a kako se „Železnica” posle toga uknjižila to nikom nije jasno. Nezvanično smo saznali da škola nije na spisku njihove imovine. Ovo je nekada bio železnički obrazovni centar i tu se školovao stručni kadar, a postojao je i dom za te đake. Sada dom ima i druge korisnike, a najmanje je đaka i studenata iz naših škola – kaže Milojevićeva.

Državi potreban železnički kadar
Železnička tehnička škola je jedinstvena obrazovno-vaspitna ustanova u Srbiji. Školovanje kadrova za potrebe železnice počelo je 1881. godine kada je osnovana Knjaževska srpska železnička i trgovačka škola u Beogradu. Tradicija obrazovanja kadrova za potrebe železnice je izuzetno bogata, a ova ustanova toj tradiciji dala je veliki doprinos.Danas ŽTŠ obrazuje kadrove u dva područja rada – saobraćaja i elektrotehnike. Učenici se osposobljavaju za širok spektar zanimanja neophodnih železnici – otpravnici vozova, transportni komercijalisti, mašinovođe, vozovođe, kondukteri, elektrotehničari telekomunikacija i elektrotehničari signalno-sigurnosnih postrojenja. Zbog priče o prodaji ovog objekta ministar Mladen Šarčević istakao je koliko je ova obrazovna ustanova neophodna u prosveti.– Ova škola neće ići iz svojih prostorija jer državi trebaju njeni kadrovi, a greška koja je nastala u podeli imovine biće ispravljena – rekao je Šarčević.

Ministar Šarčević uverava da neće biti nikakvih problema i da će škola nastaviti da radi kao i do sada. Do prodaje zgrade srednje Železničke tehničke škole zbog izmirivanja dugova „Železnica Srbije” prema svojim radnicima, kaže ministar, neće doći. U pitanju je, ističe, greška do koje je došlo prilikom podele srpskih železnica na četiri preduzeća.

– Došlo je do podele „Železnica Srbije” na četiri kompanije i onda je sa imovinom te škole tako zapalo. U suštini, ta podela nije dobro odrađena. Nas je Pravobranilaštvo Srbije odmah izvestilo, a prekjuče smo uložili prigovor da se to ne desi. Došlo je do previda – naveo je juče Šarčević, a prenosi Tanjug.

On je dodao da je razgovarao sa upravom „Železnica Srbije” i da su zaposleni iz njegovog ministarstva imali sastanak sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović.

Iz Ministarstva prosvete škola je prekjuče dobila usmenu garanciju da zgrada škole neće biti prodata, a jučerašnjom izjavom ministra to je i potvrđeno. Crv sumnje ipak i dalje unosi oglas na na sajtu javnog izvršitelja.

Direktor srednje škole na Paliluli Dejan Aleksić ističe da, iako je na prodaju stavljena samo škola, oni taj prostor dele sa Visokom železničkom strukovnom školom.

– Zajedno imamo oko 6.000 kvadrata i ukupno 1.200 đaka i studenata i 150 zaposlenih – naveo je Aleksić i dodao da se nada da će oglas biti skinut sa sajta Komore izvršitelja Srbije.

– Za sada nismo dobili nikakav zvaničan dopis od ministarstva, ali očekujemo da će danas sve biti rešeno – rekao je Aleksić.

Uvidom u dokumentaciju, kažu u školi, navodi se da je 2006. godine Železnička tehnička škola greškom upisana u katastar nepokretnosti kao vlasništvo „Železnica Srbije”. Oglas za prodaju objavljen je 26. decembra prošle godine na sajtu Komore izvršitelja Srbije, a u dokumentaciji stoji da je 20. decembra izvršen uvid u nepokretnost, o čemu zaposleni u školi nisu imali nikakva saznanja. U njemu piše da utvrđena vrednost nepokretnosti iznosi 483.313.793 dinara, da početna cena na prvoj javnoj prodaji iznosi 338.319.655 dinara, a danas u 14 časova je zakazana i javna licitacija u kancelariji izvršitelja Vidovića.

Ovaj Gordijev čvor pokušali smo da razmrsimo i sa jednim od glavnih aktera u ovoj priči, „Železnicama Srbije”, ali nadležni u ovom preduzeću nisu odgovorili na naša pitanja. 


Komentari3
d1c81
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Karlo Polak
Прво су поукидане фабрике, ради килограма старог гвожђа за претапање, а паре у нечији џеп. Па се сада укидају луке и пруге да би исти грабежљивци узели земљиште. Хеј, највећа и најважнија железничка станица у Србији, у Београду, на Савском тргу се укида! Ово је само почетак следећег корака где државне школе, а касније вероватно болнице, постају плен грабежа
Ema
Greskom upisana u katastar nepokretnosti kao tudje vlasnistvo?! Da li je to uopste moguce?
Jovica Jovanovic
Moguće je, nije greška nego zloupotreba radnog mesta na sudu i katastru! Poznajem slučaj, kad predsenik suda donosi rešenje, da je vlasnik zemljišta neko izmišljeno lice, a ne stvarni legalni vlasnik!
Preporučujem 3

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja