Razgovarajući sa đacima iz njima nepoznate zemlje učenici šestog četiri odeljenja beogradske OŠ „Ivo Andrić” pokušavaju da pogode o kojoj je državi reč, postavljajući o njoj vršnjacima pitanja na engleskom jeziku. Podeljeni u šest grupa, neki pišu na tabli, drugi u atlasima traže tu zemlju, treći na osnovu pitanja i odgovora eliminišu države dok ne nađu rešenje, četvrti o svemu sastavljaju izveštaj za školski blog... Tako izgleda jedan od časova geografije u ovoj osmoletki na Kanarevom brdu, zahvaljujući mladoj nastavnici tog predmeta Tanji Parezanović.
Upoznajući do tada nepoznate drugare iz Češke i upijajući putem skajpa znanje o njihovoj zemlji, ovi prestonički đaci uče evropske geografske pojmove i usput se zabavljaju, pa čak i žale što časovi nisu duži i nema ih više. „Odlično smo se proveli i rado bismo ponovili ovo iskustvo”, jedan je od komentara učenika napisan na geografskom blogu posle neuobičajenih časova nastavnice Tanje.
Korišćenje VR naočara, koje đake vode u svet virtuelne realnosti, pravo na destinacije o kojima uče, igranje igrica napravljenih na osnovu gradiva, upoznavanje geografskih pojmova uz korišćenje interneta, izrada prezentacija i pisanje postova uz učenje gradiva, nastava na daljinu i slušanje školskih lekcija od kuće putem sadržaja postavljenih na blogu. Sve su to nesvakidašnje nastavne metode, izgrađene uz mnogo truda i želje da geografiju približi internet generacijama današnjice, po kojima se ova nastavnica izdvaja od svojih kolega.
Njeno zalaganje nedavno su prepoznali i predstavnici Vlade Srbije, odnosno Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV). Zato su je ovih dana stavili na čelo spiska nagrađenih radnika učeničkih domova, vrtića, osnovnih i srednjih škola koji su najuspešnije sproveli u praksu znanja stečena na nekom od odobrenih seminara za zaposlene u prosveti. Nastavnica Tanja je prvonagrađena zahvaljujući najboljem pretakanju znanja stečenog na seminaru „Blog, ’Tviter’ i ’Fejsbuk’ u nastavi” na čas geografije, što je i predstavila u svom radu „Blog, sredstvo za realizaciju ideja”.
Ona kaže da je seminar odslušala prošle godine i da je odmah intezivno krenula da uređuje školski geografski blog kako bi svojim đacima na prijemčiv način predstavila sadržaje iz geografije.
– Pored zanimljivih geografskih članaka, na blogu se nalazi i elektronski udžbenik za peti razred koji sam sama napisala, kao i veliki broj igrica za lakše savladavanje razmeštaja geografskih pojmova. Ono što ovaj blog izdvaja od ostalih jeste činjenica da je potpuno namenjen učenicima, pa na njemu mogu uvek da posećuju prezentacije sa časova, kao i da se informišu o domaćim zadacima – objasnila je Parezanovićeva i dodala da se nadala da će neko ceniti njen trud i zalaganje da đacima gradivo učini zanimljivijim, ali da nije očekivala da dobije prvu nagradu na konkursu ZUOV-a.
Naglašava da joj, kao mladom nastavniku, priznanje mnogo znači i motiviše je da nastavi da realizuje ideje koje doprinose osavremenjivanju i unapređenju nastave.
Konkurs ZUOV-a, nazvan „Saznali na seminaru, primenili u praksi”, u obzir je uzeo sva primenjena znanja stečena u toku obuka koje je Zavod odobrio u poslednjih pet godina. Na njega su pristigla 82 rada, od kojih je 31 uvršten u bazu onih koji, sa najboljim radovima iz prethodnih godina, služe kao primer dobre prakse za sve nastavnike, vaspitače i stručne saradnike u Srbiji. Od toga je deset radova predloženo za nagradu, a pored troje prvonagrađenih, još troje kandidata dobiće priznanja na svečanoj dodeli koja će biti priređena 12. februara, u okviru obeležavanja Dana ZUOV-a. Prvonagrađena nastavnica Tanja dobiće laptop računar, drugonagrađenom nastavniku Zorici Kondić iz OŠ „Jovan Jovanović Zmaj” u Novom Sadu biće poklonjen tablet, a nagrada za treće mesto – mobilni telefon, namenjena je Branislavi Ivković, profesorki Ekonomsko-trgovinske škole u Bečeju. Simboličnim nagradama i priznanjima država nastoji da podrži nastavnike i vaspitače koji unapređuju praktični obrazovni rad.