nedelja, 24.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 09.02.2018. u 11:30 O. Jan­ko­vić

Pružna obilaznica pravo kroz Pančevo

Đaci lokalne osnovne škole moraju da idu uz neobezbeđenu prugu bez pasarela, isti problem muči i ostale koji prelaze tri pruge – rafinerijsku, gradsku i međunarodnu
Ђа­ци на­се­ља Ста­ра Ми­са мо­ра­ју да иду уз нео­бе­збе­ђе­ну пру­гу (Фо­то О. Јан­ко­вић)

Pan­če­vo – U Pan­če­vo je ovih da­na od nad­le­žnih sti­glo no­vo idej­no re­še­nje, ko­je je tre­ba­lo da ras­pe­tlja čvor pro­ble­ma sa pru­žnom obi­la­zni­com oko pre­sto­ni­ce, ko­ja pre­ko bu­du­ćeg drum­sko-že­le­znič­kog mo­sta Vin­ča–Star­če­vo, ra­fi­ne­rij­skim ko­lo­se­kom se­če gu­sto na­se­lje­ne de­lo­ve Pan­če­va–Mi­sa, Ko­te­ža je­dan i dva.

No, ne sa­mo da se že­le­znič­ki te­ret­ni sa­o­bra­ćaj ne iz­me­šta iz­van gra­da, već se kao i u sta­rim pla­no­vi­ma uvo­di na po­sto­je­ći pro­ble­ma­tič­ni in­du­strij­ski ko­lo­sek uz za­dr­ža­va­nje svih već po­sto­je­ćih pru­ga kroz ova na­se­lja.

Po­sle če­ti­ri go­di­ne ras­pra­ve sa struč­nja­ci­ma oko pro­ble­ma ostan­ka tran­zit­ne pru­ge ko­ja pro­la­zi kraj nji­ho­vih do­mo­va, gra­đa­ni pan­če­vač­ke Sta­re Mi­se ka­žu, ne sa­mo da su na po­čet­ku, ne­go pro­blem po­pri­ma sve go­ri sce­na­rio.

„Ne­ma raz­li­ke me­đu sta­rim i no­vim re­še­nji­ma. Šta­vi­še, ne zna se ko­je je go­re, jer su opet te­ret­ni sa­o­bra­ćaj usme­ri­li kroz grad­ska na­se­lja. To je ne­iz­dr­ži­vo. Za sve što tre­ba da oba­vi­mo mo­ra­mo pre­ko ne­ke pru­ge. Ovo, no­vo-sta­ro re­še­nje opet vo­di tran­sport či­ta­ve Sr­bi­je, a ta­ko i mno­go opa­snih ma­te­ri­ja, kroz na­še i kom­šij­ska na­se­lja. To je za nas neo­dr­ži­vo, pa i da­lje tra­ži­mo da tra­sa bu­du­će pru­ge, ko­ja obi­la­zi Be­o­grad, obi­đe i Pan­če­vo”, ka­že Den­ko Ton­čev, je­dan on me­šta­na, ko­ji već go­di­na­ma bi­ju bit­ku sa nad­le­žni­ma, ko­ji su ih, do­da­je ube­đi­va­li da je pru­ga tra­si­ra­na po va­že­ćim pro­stor­nim pla­no­vi­ma i za­ko­nu, ali i da će se pro­jek­ti bu­du­će obi­la­zni­ce me­nja­ti, a spor­ni ko­lo­sek bi­ti uklo­njen iz grad­skog tki­va. 

Po­što po­ma­ka ni­je bi­lo, ži­te­lji ovog na­se­lja od oko 1.200 lju­di, na­pra­vi­li su i „te­mat­sko” udru­že­nje i kre­nu­li u ro­vov­sku bor­bu sa bi­ro­kra­ti­jom. Od pr­vih gnev­nih pro­te­sta, pre­ko ne­ko­li­ko jav­nih ras­pra­va i sa­sta­na­ka sa nad­le­žni­ma svih ni­voa. 

Svi s ko­ji­ma smo raz­go­va­ra­li tvr­de da ne­pre­kid­no tr­pe mal­tre­ti­ra­nje iza­zva­no tut­nja­njem na de­se­ti­na kom­po­zi­ci­ja te­ret­nih va­go­na i ci­ster­ni sa „ko zna ka­kvim ma­te­ri­ja­ma”, ko­je kr­sta­re nji­ho­vim na­se­ljem. Đa­ci lo­kal­ne osnov­ne ško­le „Sve­ti Sa­va” sva­ko­dnev­no mo­ra­ju da idu uz neo­be­zbe­đe­nu pru­gu bez pa­sa­re­la ili bi­lo ka­kve sta­ze za pe­ša­ke a isti pro­blem mu­či i  osta­le ko­ji bi do am­bu­lan­te, me­sne za­jed­ni­ce... ili do cen­tra gra­da – svi pre­la­ze tri pru­ge – ra­fi­ne­rij­sku, grad­sku od sta­ni­ce Voj­lo­vi­ca i me­đu­na­rod­nu od Vr­šca. 

„Če­sto se de­ša­va­ju ne­zgo­de, no sre­ćom, još ni­je bi­lo žr­ta­va. Pre­ti nam ži­vot­na opa­snost od te­ret­nih vo­zo­va, jer ne­ma čo­vek ku­da da ide. Ni­ka­kve sta­ze, ni ze­mlja­ne, pa ide­mo po pra­go­vi­ma, a kad voz na­i­đe mo­ra da se sto­ji u jar­ku dok ne pro­đe. Mo­že­te mi­sli­ti ka­ko to iz­gle­da zi­mi. Mi ko­ji smo uz sa­mu pru­gu ne mo­že­mo da sa­sta­vi­mo sat mi­ra. Klo­pa­ra voz, tu na dva me­tra od ku­će, tre­su se pro­zo­ri, ogra­da, a šlju­nak i pra­ši­na sve za­pra­še, i sta­kle­ni­ke i ba­šte…”, pri­ča­ju pr­ve kom­ši­je pru­žnog ko­lo­se­ka. Za­to po­ru­ču­ju kre­a­to­ri­ma ove no­ve-sta­re ide­je da su re­še­ni da ne od­u­sta­nu od pro­te­ri­va­nja pru­ge i da će, ako bu­du mo­ra­li i svo­jim te­li­ma spre­či­ti iz­grad­nju te­ret­ne obi­la­zni­ce ko­ja, ka­ko ka­žu, obi­la­zi sve sa­mo ne nji­hov kraj. 

I pan­če­vač­ko grad­sko jav­no pred­u­ze­će „Ur­ba­ni­zam” iz­ne­lo je oce­nu i da­lo su­ge­sti­je na stu­di­ju o pro­ce­ni uti­ca­ja na ži­vot­nu sre­di­nu – idej­ni pro­je­kat te­ret­ne obi­la­zni­ce pru­ge Be­li po­tok – Vin­ča – Pan­če­vo sa drum­sko-že­le­znič­kim mo­stom pre­ko Du­na­va kod Vin­če, Sa­o­bra­ćaj­nog in­sti­tu­ta CIP, na­ru­če­nog od nad­le­žnog mi­ni­star­stva. 

„Mi­šlje­nja smo da je re­še­nje da­to pred­met­nim idej­nim pro­jek­tom u skla­du sa pla­no­vi­ma vi­šeg re­da, ali i da je ne­po­volj­no za grad Pan­če­vo. Upo­zo­ra­va­mo na po­sle­di­ce ko­je mo­gu na­sta­ti, jer će pru­ga tog ran­ga i ta­kvog in­ten­zi­te­ta, sa va­go­ni­ma opa­snog te­re­ta, ko­ji pro­la­zi kroz stam­be­no tki­vo, pred­sta­vlja­ti opa­snost za gra­đa­ne i mo­ra­la bi da bu­de iz­me­šte­na da­le­ko iz­van na­se­lja, za­klju­ču­ju struč­nja­ci grad­skog JP „Ur­ba­ni­zam”. 

Me­šta­ni Mi­se za­gle­da­ni u lo­kal­nu sa­mo­u­pra­vu, ko­ja po nji­ho­vom mi­šlje­nju mo­ra da se na­no­vo ak­ti­vi­ra, opet će se obra­ti­ti i re­sor­nom mi­ni­star­stvu, uve­re­ni da još ima na­de da spor­na obi­la­zni­ca za­o­bi­đe Pan­če­vo, kao što će obi­ći srp­sku pre­sto­ni­cu.

Komеntari5
a4ff4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nenad
sve zbog privatnog gradilista zvanog Beograd na vodi!
Bosa S
Unistavanje zeljeznickog saobracaja je velika steta i uakzuje na manjak vizije. Sigurnost treba da je na prvom mjestu ali isto tako je kombinacija svih vrsta prevoza.
niločic zeljko
ovo nije normalno pruga prolazi deset metara od kuca dok ne dodje do neke katastrofe a nema sta se ne prevozi od hemikalija nafte itd neka nam bog pomogne
Буран
Уместо да држава ради на побољшању железничког саобраћаја и његовом даљем развоју она га заједно са медијима спутава и урушава. Хистерија која је настала због железничке пруге у Београду се сада преноси и на Панчево. Власт убеђује народ да железница спречава развој Београда јер је ''оковала'' град. Приче о необезбеђеној прузи и сл. ствари не стоје, а требало би питати грађане шта је прво никло: пруга или њихови приватни поседи заједно са кућама. Србија не може да се развија без железничког саобраћаја и убрзо ће пасти на ниво Албаније по том питању.
Pancevac
Ako ne verujes onome sto procitas dodji u pancevo,prosetaj tom prugom,pazi da te voz ne zgazi pa ces onda imati drugo misljenje.Odavno vlast u pancevu igra onako kako im vlast u Beogradu svira a ne u interesu gradjana Panceva.Ovi sto su sada zaseli su ekstrem u tom pogledu i po misljenje idu kod bivseg novobeogradskog kafedzije i sofera u ministarstvu i briga ih za interese gradjana Panceva.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja