subota, 21.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:44

Metalna ograda za temelje, žičana za svinjce

Duž auto-puta kroz Srbiju ukrade se zaštitna ograda i saobraćajna signalizacija čija se vrednost meri milionima evra
Autor: Toma Todorovićpetak, 09.02.2018. u 22:49
Ограда дуж ауто-пута често на мети лопова (Фото А. Васиљевић)

Niš – Informacija o velikoj krađi na istočnom kraku „Koridora 10”, odnosno na još neotvorenoj deonici auto-puta Niš – Dimitrovgrad – srpsko-bugarska granice, između Jelašnice i tunela kod sela Bancarevo, iznenadila je mnoge. Pričinjena je ogromna šteta, a u niškoj policiji za „Politiku” je rečeno da se preduzimaju sve mere kako bi se identifikovali i pronašli počinioci.

Velika i, definitivno organizovana krađa, ispričali su nam meštani Jelašnice i zaposleni u grčkoj firmi „Terna” koja izvodi finalne radove na ovoj deonici, dogodila se tokom noći između utorka i srede. Pod okriljem mraka makazama je isečena žičana ograda i demontirano je jedno „platno” metalne ograde, taman toliko da kradljivci opremljeni specijalnim alatom i bez sumnji kamionom ili traktorom sa velikom prikolicom uđu na gradilište i nesmetano krenu u štetu. Prema prvim procenama, rečeno nam je juče na gradilištu, ukradeno je više od 2.000 metara srednjeg dela metalne ograde između Jelašnice i Bancareva.

– Metalna čelična ograda postavlja se u najvećem delu auto-puta sa obe strane kolovoza i u oba pravca, i ona je neoštećena. Ali, između kolovoznih traka je osim čelične ograde u sredini metalni pojas i u njemu se montira šina od čeličnog lima. Kradljivci su poskidali samo tu šinu u sredini. Očigledno je sve uradila grupa od više ljudi verziranih za komplikovan i težak posao, jer je bilo potrebno dosta veštine, ali i vremena da se sve demontira, da se odviju šrafovi i šina poskida sa stubića, utovari i neprimećeno odveze – ispričali su nam radnici grčke kompanije „Terna”.

Od zaposlenih u ovoj inostranoj firmi i meštana Jelašnice saznali smo da krađe ne predstavljaju nikakvu novinu i da se u prethodnom periodu, od kada su i započeli finalni radovi na ovoj deonici sa gradilišta odnosilo sve što je moglo „okom da se vidi”. Na drzak način odnošene su čak i skele i oplata za izgradnju potpornih zidova, istakalo se i kralo gorivo iz mašina radne mehanizacije koja se koristi na gradilištu...

Nedavno je u Nišu o ovom problemu i neshvatljivoj šteti koja se nanosi državi govorio i Zoran Drobnjak, v. d. direktora Javnog preduzeća „Putevi Srbija”. Tako smo i saznali da je samo na deonici od Pojata do naplatne rampe „Nais” na auto-putu Beograd–Niš od 2008. godine do početka prošle 2017. godine krađama pričinjena šteta veća od milion evra.

Zoran Drobnjak je za „Politiku” rekao da je šteta od Pojata prema Nišu i dalje ka jugu, odnosno istočnom delu Srbije, samo deo od ukupne koja se svake godine nanosi na ostalim deonicama auto-puta Niš–Beograd i drugim najvažnijim magistralnim saobraćajnicama.

Zanimljivo je da je žičane i metalne ograde u 2017. godini od Pojata do „Naisa” skinuto u vrednosti od 4,2 miliona dinara, ali i da je zato mnogo velike štete bilo na pravcu prema jugu i srpsko-makedonskoj granici, odnosno na istoku prema Bugarskoj – dodatnih 8,1 milion dinara.

Žičana i metalna ograda i stubići, kao i saobraćajna signalizacija kradu se „sezonski”. Okrugli saobraćajni znaci sa auto-puta nestaju u vreme pečenja paprike krajem svakog leta i početkom jeseni, kada se sprema zimnica i koriste se kao nekada metalni sač iznad ognjišta, ukradena žičana ograda upotrebljava se za izgradnju torova za svinje ili živinarnika, a metalna ograda i stubići pred svaku novu građevinsku sezonu za postavljanje temelja prilikom izgradnje porodičnih kuća ili zidanje pomoćnih objekata.


Komentari9
7a0f0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Moravac
slazem se da treba stroziji zakon i efikasnija primena , ali pre sevega da li je to ptivatana firma ? pa onda neka zaposli cuvare i neka ih dobro plate , sta mene briga sta se desava kod privatnika
Milic M. Ilic
Ima mnostvo nacina da se lopovi uhvate u "mrezu" , kad bi postjala ozbijna sluzba za ovakve delikte. Prvo prozvati Ministra u cijem resoru je doticna oblast.m
Aleksandar Panda
Ovaj problem su imali i Turci. Kada su shvatili da je djavo odneo salu, ovakve i slicne kradje (strujne kablove, delove mostova i druge infrastrukture) koje ometaju funkcionisanje javnog zivota su u kaznenom zakonku stavili pod stavku SABOTAZA. Zaprecena je minimalna kazna od 10 godina zatvora. Posle toga su ovakve kradje u toj zemlji iznenada splasnule za devedeset posto.
Драган
Изгледа да се неко спрда са нама.Па знате ли колико људи и опреме треба да се скине и спреми за транспорт 2000м. ограде.Само хоће да покрију нечији нерад,обавезу, да обилази изграђено.
АлександарБП
Сигурно лопови не користе металну ограду за темеље ,а нарочито не жичану за свињце . Крађи метала, бакра, жица, ће доћи крај када надлежни органи почну строго кажњавати откупљиваче, отпаде . Кажњавати сиротињу , најчешће припаднике мањина и кориснике социјалне помоћи нема ефекта јер њима та казна нема од чега да се наплати , а ни затвор им није лоша опција , чак шта више ...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja