sreda, 16.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:55

Greška pilota mogući uzrok pada ruskog „antonova”

utorak, 13.02.2018. u 15:41
Службе прикупљају делове авиона (Фото Бета)

MOSKVA – Istražitelji su danas saopštili da je pad ruskog putničkog aviona, u kojem je u nedelju poginula 71 osoba, možda uzrokovan greškom pilota, koji pred poletanje nisu aktivirali grejanje opreme za merenje pritiska, što je rezultiralo pogrešnim podacima o brzini letenja.

Nakon analiziranja crne kutije sa podacima o letu aviona, Međudržavni komitet za vazduhoplovstvo saopštio je danas da je do pada letelice u nedelju došlo pošto su piloti videli različite podatke na dva indikatora brzine aviona, prenosi AP.

Do pogrešnih podataka o brzini došlo jer su piloti, pre poletanja, propustili da stave u pogon sistem za grejanje opreme za merenje pritiska.

„Preliminarna analiza registrovanih informacija, kao i analiza sličnih slučajeva koji su se dogodili u prošlosti, pokazuju da je do posebne situacije moglo doći u vazduhu zbog neispravnih podataka na pilotskim monitorima o brzini letenja, a što bi moglo biti povezano s prekomernim hlađenjem celokupne opreme za pritisak jer su sistemi za grejanje bili isključeni”, objašnjava se u saopštenju, navodi Tas s.

Napominje se da je tokom svih drugih letova koji su registrovani u crnoj kutiji letelice, a takvih letova je bilo ukupno 15, grejanje opreme za pritisak bilo aktivirano pre poletanja aviona, još dok je avion stajao na pisti.

Piloti su u avionu „antonov 148” uključili autopilotski sistem nakon poletanja sa moskovskog aerodroma „Domodedovo”, ali su se vratili na ručne kontrole kada su na monitorima ugledali neodgovarajuće podatke o brzini.

Avion se srušio na teren prekriven dubokim snegom šest minuta nakon poletanja, pri čemu je poginulo svih 65 putnika i šest članova posade.

Avion An-148 leteo je ka gradu Orsk, u oblasti Urala, u blizini ruske granice sa Kazahstanom, u Orenburškoj oblasti, a srušio se u ranim popodnevnim satima po lokalnom vremenu. (Tanjug)


Komentari7
1ec0f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ramovic Nedzad
На основу резултата истраживања узроци проблема били су повезани са уласком воде у пријемнике ваздушног сигнала i direktno su vezani sa kokpitom pilota i kopilota. U tim prijemicima je doslo do zamrzavanje vode pa je avion zbog toga naglo gubio visinu.Na odlomljenim delovima tokom analize su pronasli kristale leda koga uopste nije smelo da bude. I putinicki avioni tipa SUHOJ su imali iste probleme tokom sneznih nevremena ovih dana u Rusiji.Mnogi letovi su bili otkazani. Da padao je sneg kada je avion poletao i bio je veliki minus. Naredjeno je svim avionima tih tipova da ne uzlecu u Rusiji. Trazi se nacin da se taj problem otkloni.
Petar Ilic
Verovatno je tako, ali zasto su prve reakcije bile da je bila u pitanju ljudska greska, a ne neka druga? Ovo nije bila prva zima u Rusiji pa da nisu znali sta sve moze da se desi. Znaju oni sebe mnogo bolje nego sto znaju bilo sta drugo.
Preporučujem 4
Dušan
Ivan M.-Amerikancima nije žao ni amerićkih života, ni u Njujorku, čak ni predsednika, naroćito ako oligarhija to može da unovči.
Nikola Nesic
Alkohol?
Леон Давидович
У ваздухопловству би све морало да функционише савршено, без грешака, али на жалост видимо да није тако и да се авионске трагедије догађају.
Petar Ilic
Ako se dobro secam ranijih ruskih avionskih nesreca, gresaka pilota je bilo vise nego sto se to desavalo u drugim zemljama. Moguce da je tako i bilo, ali ne mora da bude. Istorijski gledano, u sistemima tipa ruskog najlakse je optuziti nekog coveka za gresku i tako zastititi perfekciju sistema. Ljudksi zivot, cast, i integritet ionako nemaju nikakvu vrednost u takvim sistemima.
Ivan M.
"Istorijski" gledano u sistemima tipa Americkog, ljudski zivoti su "samo" kolateralna steta, sve dok nisu Americki zivoti u pitanju.
Preporučujem 23

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja