nedelja, 25.02.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:01

Udeli srpske i ruske strane u „Gastransu” ostaju nepromenjeni

Dokapitalizacija ovog preduzeća znači da će ova firma ponovo biti aktivni privredni subjekat u skladu s domaćim zakonodavstvom, kaže Dušan Bajatović, generalni direktor „Srbijagasa”
Autor: Jasna Petrović-Stojanovićutorak, 13.02.2018. u 22:00
(Фото „Га­спром”)

Od­lu­ka bor­da di­rek­to­ra „Ga­spro­ma” da po­ve­ća uče­šće u pred­u­ze­ću „Ga­strans” ko­je se do pre de­se­tak da­na zva­lo „Ju­žni tok Sr­bi­ja”, ne zna­či pro­me­nu ude­la, već će ru­ska stra­na i da­lje bi­ti ve­ćin­ski vla­snik sa 51 od­sto ka­pi­ta­la, a srp­ska će ima­ti 49, po­tvr­dio je ju­če za „Po­li­ti­ku”, ge­ne­ral­ni di­rek­tor „Sr­bi­ja­ga­sa” Du­šan Ba­ja­to­vić.

– Reč je o do­ka­pi­ta­li­za­ci­ji „Ga­stran­sa”, ali ta­ko da pra­va i ude­li u kom­pa­ni­ji osta­ju isti. Da­kle, ni­šta se ne­će me­nja­ti. Cilj je da pred­u­ze­će „Ga­strans” po­no­vo bu­de ak­tiv­ni pri­vred­ni su­bje­kat u skla­du s do­ma­ćim za­ko­no­dav­stvom – ob­ja­snio je Ba­ja­to­vić.   

Upi­tan šta tač­no zna­či do­ka­pi­ta­li­za­ci­ja fir­me bez me­nja­nja vla­snič­ke struk­tu­re, Lju­bo­drag Sa­vić pro­fe­sor Eko­nom­skog fa­kul­te­ta u Be­o­gra­du, ka­že da to zna­či da su obe stra­ne ulo­ži­le no­vac pro­por­ci­o­nal­no svo­jim ude­li­ma.

– Da­kle, ako su se do­go­vo­ri­li da ulo­že 100 di­na­ra kroz do­ka­pi­ta­li­za­ci­ju, „Ga­sprom” će ulo­ži­ti 51, a srp­ska stra­na 49 di­na­ra – ka­že naš sa­go­vor­nik i do­da­je da to ni­je ni­šta neo­bič­no u po­slo­va­nju. Mno­go je va­žni­je da li će no­vo­ak­ti­vi­ra­na fir­ma „Ga­strans” gra­di­ti ne­ki od mno­go­broj­no na­ja­vlji­va­nih ga­so­vo­da, ka­ko ne bi za­vr­ši­la kao pret­hod­na fir­ma „Ju­žni tok Sr­bi­ja”, ka­že Sa­vić.

Sve ovo mo­ra, do­da­je on, prav­no da bu­de za­vr­še­no, da bi uko­li­ko se bu­de gra­dio „Tur­ski tok” pre­ko Sr­bi­je, „Ga­strans” bio spre­man, od­no­sno ka­ko bri­sel­ska bi­ro­kra­ti­ja ne bi pra­vi­la pro­blem zbog jed­nog za­re­za.

– Da li će bi­ti „Tur­skog to­ga” pre­ko Sr­bi­je to će za­vi­si­ti od Bri­se­la i Va­šing­to­na, od­no­sno nji­ho­ve po­li­ti­ke, ma­da sum­njam da će do­zvo­li­ti da ru­ski gas usko­ro po­te­če ovim de­lom Bal­ka­na, ali i Evro­pom. Za nas je do­bro što se sa­da i Tur­ska kao ve­li­ka si­la i čla­ni­ca NA­TO pi­ta za ove stva­ri – ob­ja­šnja­va Sa­vić.

– U per­spek­ti­vi to mo­že da se do­go­di tek po­što Evrop­ska uni­ja ja­sno ka­že da ne­ma ni­šta pro­tiv grad­nje ovog ga­so­vo­da. Sa pro­du­žet­kom dru­ge ce­vi „Tur­skog to­ka” pre­ko Bal­ka­na, Sr­bi­ja ne sa­mo da će po­sta­ti tran­zit­na ze­mlja, već sa ade­kvat­nim ka­pa­ci­te­ti­ma za skla­di­šte­nje ga­sa mo­že da bu­de zna­čaj­no ga­sno čvo­ri­šte – ka­že Vo­ji­slav Vu­le­tić, pred­sed­nik Udru­že­nja za gas Sr­bi­je.

Za sa­da je iz­ve­sno da će ru­ski „Ga­sprom” za­vr­ši­ti dve ce­vi „Tur­skog to­ka”, od po 15,750 mi­li­jar­di kub­nih me­ta­ra ga­sa, naj­ka­sni­je do 20. de­cem­bra 2019.  

Na­še na­de za ko­nek­ci­ju sa Bu­gar­skom ve­za­ne su za nje­no pri­klju­či­va­nje „Tur­skom to­ku”, a ka­sni­je i „Ju­žnom ga­snom ko­ri­do­ru”, evrop­skom ga­so­vo­du iz Azer­bej­dža­na, pre­ko Tur­ske, Grč­ke, Al­ba­ni­je, za ju­žnu Ita­li­ju. Što se ti­če iz­grad­nje ga­so­vo­da do Ma­đar­ske, to je krup­na in­ve­sti­ci­ja i pi­ta­nje je ko će to fi­nan­si­ra­ti, jer se o to­me još pre­go­va­ra. Ina­če i Bu­gar­ska i Sr­bi­ja pro­šle go­di­ne su sa „Ga­spro­mom” pot­pi­sa­le ma­pu pu­ta za iz­grad­nju ga­sno­tran­sport­nih ka­pa­ci­te­ta na svo­jim te­ri­to­ri­ja­ma.


Komentari4
81790
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

M.N
Draga gospodo o izgradnji gasovoda biće vrlo teško,jer svi znamo od koga zavisi.Što se tiče direktora Srbijagas,on već sad priprema sebi poziciju da bude direktor Gastransa,jer mu je istekao mandat još prošle godine,ostaće član borda u yuros gasu(15000 evrća)i opet sve ide u krug.Svi znaju YU-Ros gas kada je formiran šta je trebao da radi,postavlja se pitanje šta ga je sprečavalo da ispuni date obaveze,Znači sada bi imali sve urađene konekcije ka Bugarskoj,Rumuniji i td,td,td,
Милан Топалов
А,ЧИМЕ ЋЕ ДА СЕ БАВИ, ТО, 49%, СРПСКО ПРЕДУЗЕЋЕ!!!??? Поздрав из Баната!
Vojin
Ni sa cim. Isisavaju pare iz budzeta. Vec godinama tamo ljudi primaju platu, ne radeci nista. Prosecna plata oko 120000. Bajatovic diretor i tamo. A za sta, ubio me Bog ako zna bilo ko!
Preporučujem 18
Jovan Vukadinovic
Pravo i suštinsko pitanje..Realno ničim korisnim po narod i državu, svetom po budžeta,državnu kasu,verovatno veseraj poslovima i finansiranjem interesa Rusije u Srbiji i na Balkanu, sve naravno parama naroda Srbije.Bratski lopovluk ide dalje
Preporučujem 12

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja