utorak, 15.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:17

Godišnjica sistema za upravljanje redovima

Šalteri u beogradskoj filijali Fonda PIO imaju svoj opseg tiketa što omogućava 999 stranaka dnevno. – Radi i zvučno pozivanje
Autor: Marija Brakočevićponedeljak, 19.02.2018. u 22:00
Претходни систем био је у функцији од 2008. до фебруара 2017 (Фото А. Васиљевић)

U Fond PIO sam došao da mi neko od nadležnih protumači uverenja o stažu i zaradi, da se podrobno informišem kako da regulišem svoj staž koji nije registrovan u uverenju. Posebno sam zabrinut, jer poslodavac kod kojeg sam radio nepune dve godine više ne postoji, a uskoro bi trebalo da se penzionišem. Da dođem na red čekam već nekih dvadesetak minuta. Biću primljen za deset minuta, što me raduje. Očekivao sam da će sve ovo ići znatno sporije, ali eto nije tako – kaže Milan K. iz Beograda, dok sedi u šalter-sali Filijale za grad Beograd Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje.

Kroz šalter-salu dnevno prođe između 1.500 i 2.000 građana. Nešto veći broj korisnika zatekne se u Nemanjinoj 30 početkom meseca, ali i ponedeljkom i četvrtkom, jer tada rešavaju obaveze u vezi sa upravnim postupkom koji se vodi po već podnetim zahtevima

februara u zgradi beogradske filijale biće obeležena godišnjica rada novog sistema upravljanja redovima. Nadležni podsećaju da stari  nije mogao da omogući upravljanje redovima za tako veliki broj stranaka i broj šaltera. Sa kancelarijom za prijem zahteva, ima ih 35.

Pružaju i pravnu pomoć 
Pravna pomoć strankama se svakodnevno pruža na šalterima 2, 3 i 4. Najčešće pitaju za uslove za penziju, traže tumačenje uverenja o stažu i zaradi i u vezi sa tim na koji način da regulišu staž koji nije registrovan u uverenju, pogotovo ako poslodavac više ne postoji... Interesuju se i za uslove za penziju u bivšim republikama, overavaju potvrde o životu.U kancelariji broj 35 primaju se zahtevi koje stranke prvi put podnose za starosnu i prevremenu starosnu penziju, zahtevi za porodičnu penziju po smrti osiguranika, ali i zahtevi za utvrđivanje ili prestanak svojstva osiguranika, za konačan iznos penzije... U toku 2017. godine podneto je 11.569 zahteva za starosnu penziju i 2.657 zahteva za prevremenu starosnu penziju. Ostali se podnose na šalterima 10 i 11, osim zahteva za invalidsku penziju, TNP i TO koji se primaju na šalterima 30 i 31. Pri prijemu zahteva referenti ukazuju strankama na dokumentaciju koja nedostaje i obaveštavaju ih o daljem toku postupka.

U Fondu PIO ističu da novi sistem omogućuje bolju i efikasniju kontrolu redova, a  strankama brže obavljanje posla. Jedna od najvećih razlika u odnosu na ranije stanje jeste to što je sada garantni rok nove opreme pet godina.

– Po ulasku u šalter-salu stranka na info-pultu dobija prve informacije i tiket. Na tiketu je označen broj šaltera i redni broj. Redni broj može da se prati na ekranu iznad označenih šaltera, na tiketu, kao i na dva dodatna info-panela u sali. Svaki šalter ima svoj opseg tiketa što omogućava 999 stranaka dnevno. Novina je zvučno pozivanje – ističu u Fondu PIO i podsećaju da zahvaljujući novom sistemu za upravljanje redovima, prvi put referent ima mogućnost  da stranku koja pogreši šalter ili završi posao na jednom uputi na drugi odgovarajući, bez dodatnog čekanja u redu, a  po vremenu dolaska na prvi šalter.

Novi sistem za upravljanje redovima Filijali za grad Beograd omogućuje efikasnije praćenje stanja i bolju organizaciju rada, a samim tim se povećava zadovoljstvo osiguranika i korisnika načinom komunikacije i uslugama koje se pružaju u šalter-sali.

Putem  aplikacije QMS omogućena je i unapređena evidencija o broju stranaka na šalterima. U svakom trenutku, ovlašćeni radnici mogu proveriti broj stranaka na čekanju, vreme čekanja, broj primljenih stranaka, prosečno vreme obrade... Na osnovu toga, moguće je i, kako dodaju nadležni, bolje organizovati rad i to tako što će se povećati broj izvršilaca i otvoriti novi šalteri.

– Cilj je da se smanji broj stranaka na čekanju – podsećaju u Fondu PIO.

U šalter-sali uvedeno je i svakodnevno dežurstvo predstavnika rukovodećeg kadra (načelnici, pomoćnici, šefovi). Oni neposredno ili putem aplikacije QMS prate rad zaposlenih i organizuju rad u zavisnosti od priliva i broja stranaka.


Komentari0
a8dee
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Društvo /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja