sreda, 25.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 27.02.2018. u 14:20

Nemački sud odobrio zabranu dizelaša

Медији с великом пажњом пратили одлуку суда у Лајпцигу (Фото Бета/АП)

BERLIN – Savezni upravni sud u Nemačkoj danas je presudio da gradovi u toj zemlji mogu da uvedu zabranu vožnje dizel automobila u okviru borbe protiv zagađenja vazduha.

Kako ocenjuje agencija Rojters, to je potez koji će verovatno sniziti vrednost oko 12 miliona takvih vozila na najvećem evropskom tržištu automobila i primorati proizvođače na skupe modifikacije.

Analitičari kažu da će odluka suda u Lajpcigu biti od velikog uticaja na oblikovanje tražnje širom Evrope, gde prodaja dizel automobila već mesecima pada usled negativnih reakcija regulatora i zbog sve rasprostranjenijih manipulacija s emisijom gasova među proizvođačima automobila.

Sudski postupak je počeo tako što je prvo nemački ekološki lobi DUH tužio regionalne prestonice Štutgart i Diseldorf kako bi ih prisilio da usklade limite o zagađenju vazduha sa Evropskom unijom, koje su godinama kršile. Niži sudovi su doneli presude u korist lobija za zaštitu životne sredine.

Na te presude su se žalile dve nemačke savezne države Saveznom upravnom sudu u Lajpcigu, zatraživši od njega da odluči da li su zabrane gradskih vlasti za dizel automobile legalne. Sud u Lajpcigu je, međutim, potvrdio presude nižih sudskih instanci.

Rojters dodaje da će zabrana vožnje verovatno uticati na vozila opremljena tehnologijom Evro 5 za kontrolu emisije gasova, kao i na starije modele.

Od 15 miliona dizel automobila koliko ih je bilo na putevima Nemačke prošle godine, oko 2,7 miliona ima motore s najnovijim Evro 6 standardom, koji se primenjuje od septembra 2015. godine za sve nove automobile u prodaji, prema podacima nadzornog tela za motorna vozila KBA.

Nemačkim gradovima će biti potrebno najmanje šest meseci da prerade svoje strategije protiv zagađenja vazduha pre nego što donesu bilo kakvu zabranu, kažu pravni eksperti. U nemačkom udruženju vozača ADAK čak ne očekuje da će bilo kakve zabrane biti uvedene pre kraja godine, dodaje britanska agencija.  (Tanjug)

Komentari6
97195
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Латиновић Владимир
Кад видим коментаре попут "Ви који не разумијете како функционише друштво на Западу...", ја се најежим! Ако неко мисли да ова одлука суда има везе са екологијом, а нема са политиком-грдно се вара! Када ћемо престати да мислимо да су сви странци поштени, а само наши лопови-Бог ће га знати?! Био сам мали али се још добро сјећам јадиковки Аустријанаца како им сметају високи фабрички димњаци из СФРЈ (Словенија). Због екологије, наравно... Плашили се да ћемо се индустријски развити па нам неће моћи продавати своју робу. А кад су код њих били димњаци, ми нисмо имали право гласа. Елем, окрени-обрни, некако увијек се ми морамо придржавати прописа које они намећу. Занимљиво, Енглеска се највише индустријски развила када је затворила своје тржиште, некад прије 2-3 вијека. А сада нама продају фору о отвореном тржишту... Кад је тако, чему су служиле квоте за продају јапанских аута прије двадесетак година, квоте за извоз нашег шећера или сада ове за кинеску робу? Погађате, у питању је ЕКОЛОГИЈА...
Sasa Trajkovic
To i jeste pobeda jednog ekološkog društva i svesti da ljudi imaju i odgovornost prema prirodi to je odgovorni pristup koji podiže ekološku kulturu i daje smernice novim tehnologijama koje moraju da imaju jaku ekološku komponentu, naravno Nemačka ima ekonomsku moć da sprovede ovu tehnološku revoluciju i bude lider u tome.
milan
Problematika sa dizel motorima je nejasno obradjena. Zasto bi se zabranila upotreba dizel motora ako se oni trenutno proizvode po Evro 6 standardu. Po tom standardu se proizvode benzinski i dizel motori i oni minimalno zagadjuju atmosveru . Cak i benzinski motori sa nizim standardima koji su jos legalni u mnogim zemljama a i kod nas truju vise atmosferu od dizela Evro 6 .
Леон Давидович
И ово је један од доказа како суд може бити најмоћнија институција друштва јер може да суди коме хоће и како хоће. Ко све не загађује животну средину ? Шта ћемо са димњацима из термоелектрана? Хоће ли и њих забранити ? Или шта ћемо са разним отровима који се бацају по ораницама у циљу уништења корова или заштите од паразита и болести, шта ћемо са отровима у отпадним водама итд. ? Овде се вероватно ради о интересу неке интересне групе у циљу зараде на производњи другачијих аутомобила?
Zivojin
Ne razumete uopste kako drustvo funkcionise na zapadu. Inace dim iz termoelektrana prolazi kroz celu seriju filtera i s obzirom na energiju koju se tu proizvodi kolicina stetnih gasova je daleko manja nego iz dizel automobila. Pesticidi se u kontinuitetu testiraju i nadgledaju i stalno se razvijaju novi nacini zastite useva a da se pri tome nanosi sto manja steta za okolis. Osim toga na razlicite nacine se podstice proizvodnja organske hrane itd.
Marko Markovic
A kod nas ce i dalje golf 5 dizel za zagadjuje vazduh koji udisu nasa deca. Bravo, bravo vlado! Bar podignite sa euro 3 na euro 5 za uvoz.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja