nedelja, 20.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 28.02.2018. u 22:00 Anica Telesković

Srbija iščekuje dolazak nemačkog auto-giganta

Електроаутомобили су блиска будућност аутоиндустрије (Фото Пиксабеј)

Predsednik Aleksandar Vučić iz Nemačke je poslao dobru vest da će u Srbiju stići jedna velika i važna investicija o kojoj još ne sme da govori. Da se na društvenoj mreži „Fejsbuk” nije oglasio Mate Rimac, osnivač i vlasnik kompanije „Rimac automobili” iz Hrvatske, ova izjava verovatno bi ostala na nivou pukog predizbornog obećanja.

„Bio sam na skupu uprave jedne velike nemačke automobilske firme, koja ima prihode gotovo na nivou hrvatskog BDP-a. Tražili su lokaciju za gradnju proizvodnog pogona za električne pogonske sisteme u istočnoj Evropi, za šta se nadmetalo 15 država. U finalu su ostali Makedonija i Srbija. Hrvatska nije bila ni među ovih 15. Na kraju su odabrali Srbiju. Definitivno. Tamo će proizvoditi stotine hiljada pogonskih sistema za električne automobile”, napisao je Rimac.

O kojoj je kompaniji reč nije bilo moguće saznati ni od Rimca, ni iz kabineta predsednika Republike Srbije.

„Zar se kod vas ništa o tome ne zna?”, pitao je Rimac novinara „Politike” kada smo ga na kraju pronašli i propitivali.

Na pitanje da li je možda reč o „Audiju”, čiji su godišnji prihodi 59 milijardi evra, što je nešto više od hrvatskog bruto domaćeg proizvoda (46 milijardi evra), Rimac je odgovorio:

„Dobar vam je pokušaj! A šta mislite da krenemo redom: ’Mercedes’, ’Porše’, BMV... Ne mogu, zaista, da govorim o tome, jer sam informaciju dobio nezvanično”, rekao je Rimac i dodao da je sastanak održan u Nemačkoj.

S obzirom na to da je u objavi na „Fejsbuku” napisao da je bio na skupu uprave jedne nemačke kompanije, pitali smo ga u kojoj je automobilskoj firmi član upravnog odbora.

„Ne mogu ništa dalje da komentarišem”, rekao je Rimac i spustio slušalicu.

Još nekoliko tragova o tome o kojem je investitoru reč, ovaj inovator iz Hrvatske ostavio je na svom fejsbuk profilu. U prepisci sa prijateljima napisao je da je reč o kompaniji koja ima 140.000 zaposlenih.

„Meni su to pričali ljudi iz uprave firme u Nemačkoj. Bez da sam ih išta pitao na tu temu. Video sam planove za fabriku. Reč je o firmi koja ima 140.000 zaposlenih, tako da verujem da je sve ozbiljno”, napisao je Rimac u prepisci sa virtuelnim prijateljima.

Od nemačkih kompanija koje posluju u automobilskoj industriji „Mercedes” je najpribližniji opisanoj – ima 143.000 zaposlenih. Međutim, ovaj proizvođač četvorotočkaša ima i poslovne prihode koji su skoro dvostruko veći od hrvatskog BDP-a.

Još jedan delić ove investicione zagonetke Rimac je otkrio na društvenim mrežama. Na pitanje u kojem će gradu u Srbiji biti izgrađena fabrika, on je odgovorio:

„Neki grad gde su se pre pravili avioni. (?) Tako su mi bar Nemci rekli. Zaboravio sam kako se zove”, napisao je Rimac.

Istovremeno, predsednik Vučić je na insistiranje novinara otkrio još jedan detalj o misterioznom ulaganju. Rekao je da je reč o investiciji u jedno mesto u centralnoj Srbiji.

„Aeroplanska radionica Vazduhoplovnog tehničkog zavoda” bio je naziv za državnu fabriku aviona u Kraljevini Jugoslaviji koja je osnovana u Kraljevu 1927. godine.

Da li će nemački proizvođač automobila stići u ovu opštinu, još nije poznato.

A iz jedne druge objave na društvenoj mreži „Tviter” stekao se utisak da će ova kompanija možda doći u Obrenovac.

„Ukoliko nekome nije jasno zašto je važan današnji susret Merkel–Vučić, kao i odnos Srbije i Nemačke, i ukoliko nekome nije jasno šta je Srbija danas na svetskoj automobilskoj mapi, i naš Obrenovac, naravno. Srbija pobeđuje!”, napisao je Miroslav Čučković, predsednik opštine Obrenovac.

U telefonskom razgovoru za „Politiku” negirao je da investitor stiže u njegovu opštinu, rekavši da ne zna o kome je reč.

„Kad sam napisao da je Obrenovac na automobilskoj mapi, mislio sam na ranije ulaganje kompanije ’Mei Ta’”, pojasnio je Čučković.

I dok se u Srbiji nagađa o kojem je ulagaču reč, u susednoj Hrvatskoj žale zbog propuštene investicione prilike.

„Žao mi je što nisam znao ranije za to, jer bih pogurao da se Hrvatska uzme u obzir. No, možda je i bolje tako. Verovatno bi to bilo totalno gubljenje vremena, jer ne bi bio prvi put da sam to radio”, negodovao je Rimac.

Među njegovim slikama na „Fejsbuku” je i objava od 27. februara i dokument na kojem se, između ostalog, nalazi i logo kompanije BMV. Čini se, međutim, da se ni profil ovog proizvođača ne uklapa u okvir koji je postavio Rimac (prihodi od oko 50 milijardi evra i 140.000 zaposlenih). Jer, BMV ima 124.000 zaposlenih i poslovne prihode od oko 94 milijarde.

Nije poznato ni kada će se ova investicija realizovati. Odgovarajući na pitanje novinara u Berlinu da makar otprilike kaže kada bi ta velika investicija mogla da krene, predsednik Aleksandar Vučić je rekao da to ne zavisi od nas, već od investitora.

„Verujem uskoro, urađene su sve pripremne radnje. Reći ću vam samo, broj ljudi koji će biti zaposleni veći je od broja ljudi u RTB ’Bor’ i ’Železari’, neka vam bude jasno kolika je to investicija”, istakao je Vučić.

Komentari30
db001
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ivan Ivanovic
Prvo sto je bitno je da li su za dolazak dobili drzavne subvencije-ako jesu znaci da je opet na delu "tajni" ugovor kao sa Fiat-om koji je opet na stetu drzave i ljudi koji u njoj zive. Dobice se jeftina radna snaga odredjenih operativnih mogucnosti koje su placene nekoliko puta manje nego na zapadu. Upamtite da se u Fiat-u vec strajkovalo i da se dugo prica o odlasku-videcemo da li je i ovo preslikan model. Ako nije dolazak sa dobijanjem drzavnih subvencija(u sta sumnjam), onda osim motiva za dobijanje jeftine radne snage ne vidim ni jednu konkretnu korist za ljude i drzavu. Na dobiti ce biti samo oni koji su ih doveli "iscrpljujucim pregovorima i 20-ocasovnim radom".
Paun
Po komentarima vidi se da je u Srbiji puno dokoni ljudi,koji ne znaju sto će sa vremenom.Kada bi barem svaki treći od takvih svojom inventivnošću i preduzetnistvom ostvario mjesečni prihod od 300 Euragdje bi bio kraj Srbiji.
Божидар
Да ли смо стигле до постављања камена темељца или камена спотицања? Рекао бих ни до једног ни до другог. По тексту бих човек рекао да неко хоће да пошаље из Немачке у Србију технологију 21 века, само тако а да за себе и своју земљу задржи технологију 20 века, дизел моторе! Ми то све треба да поверујемо, јел тако?
karlo
Pa, dobro, koja od tih kompanija proizvodi i elektricne automobile?
Baki
"Na jednog naprednog čoveka (mene) dolazi čitav bezdan duhovno zaostalih i ništavnih".

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja