nedelja, 20.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 01.03.2018. u 22:00 Anica Telesković

BMV: Razmatramo lokacije za fabriku

Konačna odluka još nije doneta, kaže za „Politiku” Sandra Šilmiler, zadužena za komunikacije u ovoj kompaniji, povodom vesti da jedan auto-gigant stiže u Srbiju
Седиште компаније БМВ у Минхену (Фото Википедија)

Potraga za misterioznim nemačkim auto-gigantom koji će, prema nezvaničnim najavama, u Srbiji izgraditi fabriku za proizvodnju električnih sistema za automobile, nastavljena je i juče. Mate Rimac, osnivač i vlasnik kompanije „Rimac automobili” iz Hrvatske, napisao je pre nekoliko dana na svom fejsbuk profilu da će jedna velika nemačka automobilska kompanija u Srbiji izgraditi proizvodni pogon za električne pogonske sisteme. Rekao je da je sastanak uprave te firme održan u Nemačkoj, ali je istovremeno na ovoj društvenoj mreži 27. februara objavio i fotografiju na kojoj se vidi krajičak dokumenta, pri čijem se dnu nalazi logo BMV-a. Zbog toga smo se, tragajući za misterioznim investitorom, obratili ovom proizvođaču automobila iz Minhena.

– Konačna odluka o lokaciji za izgradnju nove fabrike nije doneta – kaže za „Politiku” Sandra Šilmiler, zadužena za komunikacije u „BMV grupi”. – „BMV grupa” redovno razmatra različite zemlje kao potencijalne destinacije za buduće proizvodne lokacije, kao deo naših budućih planova i dugoročne proizvodne i razvojne strategije.

U nastavku odgovora, Šilmilerova za „Politiku” navodi da „BMV grupa” ima visok nivo iskorišćenosti proizvodnih kapaciteta.

– Bilo kakva odluka o uspostavljanju buduće proizvodne lokacije zavisiće, pre svega, od kapaciteta koji su neophodni unutar proizvodne mreže. Neophodni kapaciteti izračunavaju se upoređivanjem razvoja tržišnih potencijala širom sveta sa postojećim proizvodnim kapacitetima. Ako buduća tražnja prevazilazi raspoložive proizvodne kapacitete, mogućnost proširenja proizvodne mreže „BMV grupe” novim proizvodnim pogonom, na dugi rok, nije isključena – kaže Šilmilerova na direktno pitanje da potvrdi ili demantuje informaciju da će ovaj auto-gigant u Srbiji izgraditi fabriku.

S obzirom na to da je Mate Rimac 27. februara na „Fejsbuku” napisao da je bio na skupu uprave jedne velike nemačke automobilske kompanije, u nastavku prepiske pitali smo Sandru Šilmiler da li je ovaj hrvatski biznismen i inovator član borda direktora „BMV grupe”. Interesovalo nas je i da li je 26. februara održan bilo kakav sastanak uprave ove kompanije.

– Mate Rimac ne pripada „BMV grupi” – ubrzo je mejlom odgovorila naša sagovornica.

– Da li kompanija „Rimac” iz Hrvatske na bilo koji način sarađuje sa BMV-om? – insistirali smo na odgovoru.

– Nažalost, ne mogu da odgovorim na vaše pitanje. Pravilo je da ne komentarišemo po imenu naše partnere ili dobavljače – rekla je Šilmilerova.

Na pitanje da li razmatraju izgradnju fabrike na bilo kojoj lokaciji u istočnoj Evropi, naša sagovornica je odgovorila da ne može da kaže ništa više od onoga što je već rekla.

Čini se, međutim, da se profil ovog proizvođača ne uklapa u potpunosti u opis misterioznog ulagača koji je na „Fejsbuku” postavio Mate Rimac. Ovaj proizvođač automobila iz Hrvatske rekao je da su poslovni prihodi misterioznog investitora gotovo na nivou BDP-a Hrvatske.

Inače, BDP Hrvatske iznosi oko 46 milijardi evra, a BMV ima godišnje prihode veće od 90 milijardi. Rimac je napisao i da je reč o kompaniji koja ima 140.000 zaposlenih. U „BMV grupi” radi oko 124.000 ljudi.

Od nemačkih kompanija koje posluju u automobilskoj industriji, „Mercedes”, na primer, ima 143.000 zaposlenih. Međutim, ovaj proizvođač četvorotočkaša ima i poslovne prihode koji su skoro dvostruko veći od hrvatskog BDP-a.

„Audi”, na primer, ima poslovne prihode približne hrvatskom BDP-u, ali je u ovoj kompaniji zaposleno oko 85.000 ljudi.

S druge strane, BMV je već saopštio da do 2025. godine planira da izbaci na tržište 12 električnih modela i 13 verzija hibridnih automobila. Prvi BMV-ov električni automobil „mini” sići će sa proizvodne trake 2019. godine, izveštava britanski javni servis Bi-Bi-Si. Ranije je najavljeno da će od 2020. godine svi modeli BMV-a imati električnu verziju i postojaće veliki pritisak da se u narednih pet godina proširi lepeza potpuno elektrifikovanih i hibridnih modela.

Nadležni iz ove kompanije već su izjavljivali kako je „trend ka električnoj mobilnosti nepovratan”.

 

Komentari22
2a02e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Драган
Услов да БМВ дође у Србију је отварање рудника литијума и давање бесплатних концесија швабама, а нама остаје још једна еколошка катастрофа.
David
U svakom slučaju nemačka kompanija je dobrodošla. Nema veze i ako bude kompanija sa motanjem kablova. Bolje išta nego ništa.
Владимир Матић
Моје је мишљење да Немци никакав суштински важан погон неће градити у Србији, јер они према Србији гаје дубоку аверзију, јер нас сматрају проруским ентитетом. Поготову, не треба се надати да ће неки од проверених немачких гиганата (БМВ, Мерцедес, Сименс, ...) неки свој озбиљни погон отворити у Србији. Немци ће пре ићи у Македонију, а најрадије у Словенију или Хрватску. Пре ће и у Бугарску него у Србију. Дакле, не треба се надати - тосу све приче за малу децу.
Драган П.
Miodrag: Ево, ја стално покушавам да будем германофил, али никако ми не иде, 3 пута ме је Герман убијао у 20. веку. Па ни амерофил не успевам да постанем, још ми је у сећању 1999. Англофил, франкофил, еврофил, такође. Ни туркофил нисам успео да постанем, сви су они окрвавили руке крвљу мог народа. А Рус нас никад није убијао, никад није оружјем ишао против нас, чак нам је понекад и помагао, али ето, има тако неких наопаких Срба који баш тог Руса мрзе, а уздижу оне који су га убијали. Не иде ми то у главу никако...
Немам цену
А јок биће про НАТО оријентисан!? Променићу веру? Презиме? Оа никада нећу подржати улазак у НАТО, савез који ме је пржио са неба, отео део земље и који ми намеће двоструке аршине на сваком кораку! Јел сам зато Русофил!? Е па нисам, волим само своју земљу пуно и ако сам и због тога русофил, е па нисам!
Prikaži još odgovora
InfoSek
Pa bravo!!! Nema ovde sta da bude predizborno kada obavestenje dolazi od samog BMW-a. Ovde nije rec o Fiatu u Kragujevcu, ovo je mislim malo znacajnije. Radi se o proizvodnji delova za Hibridne automobile. Ljudi, to je ipak malo visa nauka. Bice ovde dosta posla za ljude sa zavrsenim masinstvom i elektrotehnikom kao i za ljude sa SSS. Neka je plata i 300 evra, to je 5-6-7000 manje nezaposlenih. Jos 15 puta ovako i bice nesto.
Cole
GENJALNO! Steta sto izbori nisu cesce pa bi imali puno ovako lepih vesti. Ali unistili smo sopstvenu industriju i sad cekamo da nam Bog pomogne. A imali smo industriju automobila i traktora za koje je radio ceo metalni kompleks i to ne samo iz nase zemlje vec iz celog regiona. A sada nam ostaje jedno da namotavamo kablove i pravimo trzne centre gde ce se prodavati strana roba. Dacemo I subvencije za kupovinu uvoznih traktora da pomognemo nasim "prijateljima" koji nas podrzavaju.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja