ponedeljak, 19.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:17

Linijski park po uzoru na njujorški Haj lajn

Umesto pruge od Brankovog do Pančevačkog mosta, koja se uklanja do kraja godine, biće zelena oaza
Autor: Daliborka Mučibabićutorak, 06.03.2018. u 09:45
Будући изглед парка уз Карађорђеву улицу који ће бити саставни део нове зелене линије

Obnova Karađorđeve ulice između Brankovog mosta i Beton hale, koja bi trebalo da počne do leta, biće zamajac za konačno spuštanje grada na reku. Rekonstrukcija te ulice bez drastičnih graditeljskih zahvata poklopiće se sa ukidanjem železničke pruge oko Kalemegdana, a potom sledi pretvaranje tog prostora u linijski park sve do Pančevačkog mosta.

Buduću oazu ispuniće obilje zelenila, dečja i sportska igrališta, skulpture u javnom prostoru, klupe, česme, a pešačkim stazama ona će povezati Savamalu, Kosančićev venac, Dorćol i deo Palilule sa Savom i Dunavom. Pruga kojom se danas prevoze opasne materije maltene kroz centar grada do kraja godine odlazi u istoriju, dok uređenje linijskog parka počinje sledeće, najavljuje Milutin Folić, gradski urbanista.

– Biće to park sličan najmlađem njujorškom parku Haj lajn – transformaciji zastarele železničke infrastrukture u zapadnom delu Menhetna u zeleno ostrvo koje je istovremeno šetalište, botanička bašta i gradski trg. Naš linijski park biće spona grada i njegovog najvećeg potencijala za razvoj, a to su reke. Kada pruga bude uklonjena, pešaci će, na primer, Dubrovačkom ulicom i parkom moći da se spuste do budućeg Muzeja Nikole Tesle i reke – ističe Folić.

Za preobražaj Karađorđeve ulice zadužen je Boris Podreka, austrijski arhitekta, koji je angažovan na proširenju pešačkih zona u centru prestonice. On je projektant i budućeg stambeno-poslovnog kompleksa koji će holandski investitor zidati na mestu bivše fabrike „Beko” na Dorćolu. Predstavljajući novi projekat, Holanđani su nedavno obećali da će gradu pokloniti rešenje za budući linijski park što znači da bi i taj prostor mogao da oblikuje Podreka.

Prema njegovom rešenju za Karađorđevu ulicu, trotoari pored zgrada biće prošireni na pet metara, imaće drvored, dok se tramvajska pruga pomera prema reci, a baštice popločavaju kamenim kockama.

Autobusi kojima je sada dozvoljeno da prelaze prugu da bi tik do reke pokupili turiste sa brodova, posle rekonstrukcije dobiće parking mesta uz ulicu kako bi šetalište bilo oslobođeno od saobraćaja.

Potez uz Savu trebalo bi da bude prepoznatljiv i po zelenilu koje će presecati obnovljene biciklistička i pešačka staza. Postojeća staza za bicikliste na pristaništu biće povezana sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice.

Delovi šetališta biće obloženi drvetom, dobiće nove klupe, dečje igralište, a spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju sa koje će biti vidljiviji – na pravcu silaza sa velikih stepenica na reku – ističe gradski urbanista. Železnički tunel koji se naslanja na Beton halu mogao bi da postane novo čvorište za umetnike.


Komentari13
66296
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Gajic Milan
У свим нормалним светским градовима мостови дуж река су повезани саобраћаницама. Како је сада повезана "Газела", "Бранков мост" и "Панчевачки мост"? Ови планови, тренутно лоше стање, само погоршавају. Тунел (питање када?) повезује само 2 тачке а не тачке града. Где си сада Бранко Пешићу?
Jovan Duljaj
Ako ce zaista da prosire trotoare u Karadjordjevoj, onda mozda i ima smisla. I ako ce rupe da pokrpe. I da smaknu sa trotoara one odvratne barjake Beograda na Vodi. I da postave stubove na ivicnjak da se primitivci ne parkiraju na trotoar tako da ne mozes proci peske. Ovako, da zasade 2 drveta i obrnu novac, i ne moraju.
Srđan
Njujorški High Line uopšte nije na vodi. Lepa ideja je srediti kej, ali ovako otvoren bez drvoreda biće dobro samo za toplotni udar.
Sasa Petrovic
Uzor Haj lajn u Njujorku. Pa ovo moze da napise samo neko ko nikada nije bio u Njujorku.
Zorica
Mnogo se plašim rekonstrukcija novokomponovane vlasti, posle njihovih poduhvata samo krš, lom, popločane ulice u stanju raspadanja, kolovozi kao da su njive.... Sprečimo ih da uništavaju Beograd pod parolom uređivanja i sređivanja i da je to zbog građana!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja