ponedeljak, 19.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:44

Gondolom od skejt parka do Kalemegdana

Imaće dve stanice, biće duga kilometar i moći će u satu da preveze tri hiljade putnika, predviđeno je nacrtom plana detaljne regulacije
Autor: Daliborka Mučibabićpetak, 09.03.2018. u 22:00
За инвестицију која би могла да се реализује за годину и по потребно је око 10 милиона евра (Фото Извор Институт за архитектуру и урбанизам Србије)

Beogradu treba gondola. Bez dileme to tvrdi dr Igor Marić, urbanista. Prema predlogu plana detaljne regulacije, kojim rukovodi u ime Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije, ona će povezati Kalemegdan i park Ušće.

Ideja o gondoli koja će prevoziti pešake, bicikliste, majke sa dečjim kolicima, osobe sa invaliditetom sa jedne na drugu obale Save nije ad hok vaskrsnula, kaže Marić. Godinama je u igri i daleko je jeftinije, jednostavnije i ekološki prijemčivije rešenje od izgradnje pešačkog mosta.

– Taj deo Save do Brankovog mosta je međunarodni plovni put što znači da sve što se gradi u toj zoni mora da bude na visini od 16,5 metara od najviše kote reke. Na novobeogradskoj strani su reni bunari i izuzetno je komplikovano napraviti prilaze mostu, a pitanje je da li bi se on na tu obalu naslonio tamo gde je najpogodnije pešacima. Njegov raspon ne bi mogao da bude četiri ili pet metara kao što se obično misli, nego bismo na kraju gradili pravi saobraćajni most što je skupa investicija – objašnjava Marić.

I proširenje Brankovog mosta levo i desno za njega je problematično ne samo zbog toga što to zahteva obnavljanje nosača i konstrukcije, već zato što je to izuzetno prometna saobraćajnica u kojoj je vazduh zagađen.

U Londonu su pešačkim mostom spojili obale Temze, ali su posle dve godine morali da ga popravljaju jer nije bio stabilan, a Temza je potočić naspram Save, podseća ovaj planer.

– Gondola nije skupa za održavanje, elegantno je rešenje za spajanje dva dela grada i turistička je atrakcija. Imaju je svetske metropole poput Pariza, Barselone, Lisabona, Londona... Stanice naše gondole neće ugroziti vizure na istorijsko jezgro grada i biće na visini od oko 40 metara što je visinska razlika između Save i Terazijske terase – ističe Marić.

Metar ispod Savskog šetališta na Kalemegdanu biće jedna ulazno-izlazna stanica, a druga je zamišljena tik uz skejt park, odnosno preko puta Poslovnog centra „Ušće”. Stanica u Starom gradu biće ukopana u zemlju i njoj će se prilaziti stepenicama i stazama sa blagim nagibom. Na dubini od sedam metara ispod nje je pećina i urbanisti su ostavili mogućnost da se ona uredi i liftom poveže sa stanicom.

Ona preko puta Poslovnog centra „Ušće” biće iznad zemlje, tik uz skejt park i imaće suvenirnicu i bistro.

Skejteri nemaju razloga za brigu, dodaje Marić, jer njihov poligon neće biti porušen. Koridor gondole malim delom zahvata skejt park i ako bude trebalo on može da se proširi za deo koji mu se uzme.

Gondola će se protezati na dužini od kilometra, od čega je 300 metara iznad reke. U tom transportnom sistemu biće šest dekorisanih stubova, dva pored stanica na visini od 15 metara. Tri su planirana  na novobeogradskoj strani, jedan na mestu tramvajske okretnice kod pristaništa i sva četiri su od po 50 metara. Brzinom od pet, šest metara u sekundi u špicu će prevoziti 3.000 putnika na sat u oba smera.

– Plan predviđa između 30 i 35 kabina u koje će moći da stane između 10 i 30 putnika. Neće raditi dvadesetak dana godišnje zbog remonta, košave ili zaleđenih sajli. Gondola bi mogla da služi i kao javni prevoz. Za ovu investiciju, koja bi mogla da se realizuje za godinu i po, potrebno je oko 10 miliona evra – navodi Marić.

Investitor gondole je JP „Skijališta Srbije”, a predlog plana je na javnom uvidu do 19. marta. Dan kasnije ističe rok kad građani mogu da dostave primedbe na taj dokument Sekretarijatu za urbanizam.

Da li će nacrt pretrpeti izmene odlučiće članovi gradske komisije za planove koji dokument šalju u Skupštinu grada gde se usvajaju ovakvi zakoni.


Komentari13
9ee4f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dejana
Na fotografiji pise da je izvor fotografije renomirani institut. KOJI JE POVUKAO LINIJU U vreme kada ceo svet radi 3D animacije jos na nivou srednjih skola u Revitu 18 i to od 2004 godine naovamo! Gde mi zivimo kada renomirani instituti SMEJU da ovako daju crvenu liniju sa "opisom" u koji treba da se VERUJE . Pitanje je na osnovu koje projektne dokumentacije su krenuli u preliminarni predmer ( ove crvene linije i radnika sa "iskustvom" ), koji ce da "osamare" kolicine i vrednost radova. Da nepricam da se zna u svetu odavno, da postoji Civil 3D koji omogucava nesto sto ZAMENJUJE "crvene linije" na fotografskoj mapi. I jedan i drugi programski paket kostaju neuporedivo manje od "polovnih" automobile kojima nase sluzbe izlaze na teren da bi "sagledale situaciju". Tj, ako se nesto na vreme ovde ne poradi kao sto se radi u svetu, nacin odredjivanja vrednosti radova ce biti kao `46 godine. Sa lepim tekstovima i slikama i "crtezima" u autocadu , koji je davno (u svetu) izbacen iz upotrebe.
Cene rastu
Cena gondole vec raste. Kako citamo o tome u novinama, cena se pomera - prvo je bilo 5 miliona evra, pa 7, onda 10, sada je vec 15 miliona evra. Zavrsice kao most na Adi (onaj sa pilonom), cija je cena porasla dva i po puta tokom pripreme, projektovanja i izvodjenja. I nekome je jako lepo zbog toga.
Goran Bg
U Londonu sponzor godole je "Emirates Airline", nisu je platili iz svojih džepova Britanci, kao ni građani Londona. Broj stranih turista: 19 miliona. U Parizu sam trenutno, tražio sam tu gondolu i jedino što sam našao na tu temu jeste restoran "La Gondola". Broj stranih turista: 16 miliona. Barcelona ima godišnje 9 miliona stranih turista, Lisabon preko 10. A Beograd? 800 hiljada (2015). Daj pet gondola! Malo je jedna.
Gagi, dr. za turizam
Očigledno je da dr. Ivan Marić nikada nije bio u Londonu kada je rekao, citiram; »da je Temza potočić naspram Save« i zato moram malo da ga podučim. Naime, Temza je ispod mostova Tower i London široka 230m, ispod mosta Millenium 240m, ispod mostova Hungerford i Golden Jubilee 260m, a najšira je ispod mosta Queen Elizabeth II i to 580m. Sava je na ušću u Dunav, a kod splava Shake'n'Shake široka 270m i kada bi se na tom mestu gradio saobraćajni most dužine 700m i širine 30m koji bi spojio Bulevar Nikole Tesle i Bulevar vojvode Bojovića isti bi koštao ne više od 30 miliona €. Pored toga, ako su zvaničnici izjavili da će gondola koštati 1,8 milijardi dinara, dakle oko 15 miliona €, odakle sada dr. Mariću informacija da će gondola koštati 10 miliona €. A da li će Nacrt plana detaljne regulacije za gondolu Kalemegdan–Ušće ići na usvajanje i u kom obliku znaće se već na Javnoj sednici Komisije za planove Skupštine grada Beograda koja je zakazana za 12. april u 13h.
Zoran
Gondola!!! A zasto ne i prevoz balonom?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja