sreda, 24.07.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:56

Premijerka Srbije na konferenciji o razvoju „kreativne industrije”

utorak, 13.03.2018. u 13:33
(Фото Танјуг)

Na konferenciji u Beogradu „Kreativna Srbija: Budućnost je kreativna”, premijerka Srbije Ana Brnabić je danas u govoru najavila „sistemsku pomoć” razvoju „kreativne industrije kao najbrže rastućeg sektora u zemlji”.

„Trenutak je da sistemski pomognemo razvoj kreativnog sektora u cilju podizanja konkurentnosti naše privrede, što će se odraziti na veće zapošljavanje i bolje plaćena radna mesta, a što je u vrhu prioriteta Vlade”, rekla je ona.

Najavila je izradu „akcionog plana za podršku razvoju kreativnih industrija i da će u „narednih nekoliko dana osnovati i svoj savet za kreativne industrije”.

Jedna od najvažnijih prednosti kreativne industrije koja obuhvata umetnost i druge oblasti koje se zasnivaju na autorstvu i intelektualnoj svojini, jeste što, ocenila je Brnabić, „zadržavamo ljude u Srbiji”, zatim što ljudi koji su otišli, mogu da se vrate, a i da stranci dođu i započnu poslovanje u Srbiji.

„Kreativna industrija”, nastavila je ona, može da doprinese i razvoju turizma i „rebrendiranju Srbije”, kao „kreativne i inovativne”.

„Moja misija je da negujemo i razvijamo kreativnu industriju kroz strateške projekte koji će omogućiti da se imidž Srbije u svetu vezuje za inovacije, genijalnost i kreativnost”, kazala je Brnabić.

Podsetila je da su njeni prioriteti digitalizacija i obrazovanje, zbog čega je država posvećena razvoju nauke i kreiranju boljih uslova za naučno-istraživački rad.

„Vlada Srbije je već opredelila budžet i raspisala konkurs da se u naučno-istraživačke projekte koje finansira država, uključi dodatnih 1.000 naboljih studenta”, rekla je premijerka i najavila do kraja godine osnivanje fonda za nauku.

Brnabić je kazala da se pravi spisak svih naučnika i inovatora iz Srbije koji rade u svetu, da bi sarađivali s naučno-istraživačkim institucijama u Srbiji.

Po jednoj analizi Svetske banke, „kreativna industrija” u Srbiji zapošljava više od 100.000 ljudi od kojih skoro 70 odsto ima između 25 i 44 godine, polovina je visokoobrazovana, a veliki broj čine žene. Taj sektor sa 31.835 firmi 2016. godine, beleži stabilan rast od 4,6 odsto godišnje u protekle tri godine i ostvaruje prihod od 4,7 milijardi evra, što je 13,5 odsto BDP Srbije.

(Beta)


Komentari5
4153f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Goran Mitković
Najkreativnija industrija u Srbiji je "kreativno knjigovodstvo".Ova "moderna" industrija naročito se dobro primila u javnim preduzećima,lokalnim samoupravama i republičkim organima i ministarstvima.Odlikuje je neverovatno visoki stepen kreativnosti zahvaljujući kojoj se loši učinci,propusti i deficiti pretvaraju u uspešne priče,vrline i suficite.Deluje magično,a u stvari je tragično.
Dejan R. Popovic, dipl. inz.
"Industrija" je u Oksfordskom recniku definisana kao "ekonomska aktivnost koja se bavi preradom sirovina i proizvodnjom robe u fabrikama".
pedja
Ucinimo Srbiju lepom i pozeljnom za zivot pa niko nece odlaziti. Potrebno je napraviti svakodnevnu zivotnu okolinu lepom, ne samo "visokom umetnoscu" vec svim sto moze, od parkova , fasada, namestaja, odece, restorana i kafica, pa do radnih mesta, bolnica, vrtica i domova starih. Citava industrija lepote moze da se oformi, vodjena strucnjacima, od primenjenih umetnosti i arhitekture do strucnjaka za organizaciju rada.
milan
kreativna "industrija"!!!?!? nije to nikakva "industrija", kao što ni banke nemaju "proizvode"....ovo je u stvari najbitnije "..а велики број чине жене.". još jedna lgbt/feministička ujdurma, gde će nas zaboleti tek ćemo saznati, ali za običan narod koji teško radi za sitniš, bez "orjentacija" i "kreativnosti" nekako mi se čini da ovo nije dobra vest.
Bosa S
Naravno da banke imaju proizvode, to je servis gradjanima. Banke se bave usluznim a ne proizvodnim djelatnostima. Glavni cilj svih djelatnost je profit.
Preporučujem 2

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja