sreda, 27.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 15.03.2018. u 08:45

Danas je Svetski dan potrošača

(Фото А. Васиљевић)

U Srbiji će danas, kao i u celom svetu, biti obeležen Svetski dan potrošača, 15. mart.

Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) poručuju da su problemi koji muče potrošače u Srbiji najčešće loš kvalitet obuće i odeće, kao i stav trgovaca koji odbijaju reklamacije.

Prema podacima NOPS-a, u periodu od 2011. do 2018. godine bilo je 31.104 reklamacija potrošača, od čega se trećina odnosi na garanciju.

Prema analitici prigovora potrošača NOPS-a, koja je dostavljena Tanjugu, od ukupnog broja evidentiranih prigovora 21,79 posto se odnosi na neispravan proizvod i lošu uslugu, a 6,44 posto na nepoštovanje roka za odgovore na reklamaciju.

Nešto više od 23.000 prijava odnosi se na robu, a 7.971 na usluge.

Potrošači se najviše žale na kvalitet telefona (14,48 odsto), patika (13,21 posto) i laptopova i tableta (7,03 posto), a, kada je reč o uslugama, najviše je pritužbi na račun pretplate za mobilnu telefoniju (13,35 posto) i fiksni internet (5,85 procenata), na primer.

Iz NOPS-a ocenjuju da je petogodišnja strategija za zaštitu potrošača, koja ističe ove godine, ostala „većim delom mrtvo slovo na papiru” u Srbiji, budući da, kako kažu, ni država, a još manje potrošačke organizacije, ne mogu da garantuju da li je u pakovanju ono što piše na deklaraciji. (Tanjug)

Komentari2
605d0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar Mihailovic
Ovaj izveštaj i analiza su smešni, amaterski i ne samo neprofesionalni već i neodgovorni. Kakve patike, obuća i odeća, kakvi bakrači, pa u Srbiji se prodaju sa lažnim garancijama tehnička roba i sredstva koja su jako opasna po živote ljudi, sudovi to znaju ali su zaslepljeni veličinom firmi iz kojih potiču ta opasna sredstva, koja odnose živote širom sveta, zbog čega se povlače iz proizvodnje, državama, SAD recimo, a i veličinom koverti, mislim da nisu one za "Uzmi račun i pobedi", presuđuju suprotno zakonima, ljudskom moralu, časti i dostojanstvu, suprotno savesti, Ustavu, sigurnosti i bezbednosti građana. Znaju i neke ambasade za prevare firmi iz njihovih država ali ne haju, a što bi i hajale ako država ne haje, ako se u njoj može da skladišti na hiljade tona opasnog otpada bez ikakve kontrole i mera sigurnosti, ako i sama država teroriše i reketira pojedine grupe svojih građana i šalje ih u suicide zbog siromaštva, bede, gladi, čemera i jada? Površnim analizama se samo saučestvuje.
Vladan
Ne znam zašto je se kod nas konstantno koristi rogobatna reč potrošač. Potrošač je šporet jer troši struju ja nisam potrošač nego kupac. Dakle vidite kakav odnos prema nekome. Naziv po osobi koja troši novac (potrošač) a trgovci pune kase a ne po tome što osoba za svoj novac kupuje nešto pa je ona kupac. To je i dokaz po nazivu stvari koliko se u ovoj državi ceni kupac.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja