nedelja, 16.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:04

Ako auto nema TH registarsku oznaku, to nije taksi

Kada uđu u vozilo, putnici bi trebalo da, posle utvrđivanja trase, provere da li su taksimetar, cenovnik i taksi dozvola vozača vidno istaknuti i da li na taksimetru piše „start”. - Posle uključivanja taksimetra, on treba da pokaže iznos od 170 dinara, koji važi za sve tri tarife
Autor: Dejan Aleksićsubota, 17.03.2018. u 19:15
(Фото Д. Јевремовић)

Kasnite na posao, u velikoj ste žurbi. U brzini zaustavljate taksi kako biste što pre stigli od Pravnog fakulteta do Bajlonijeve pijace. Na odredištu, „taksista” umesto računa od nekoliko stotina dinara ispostavlja ceh od 2.000. U šoku ste, ali nemate kud. Plaćate i izlazite iz vozila ne znajući šta vas je snašlo. 

Odgovor je – nije taksi svako vozilo koje na krovu ima taksi oznaku. Kako prevare vozača koji se predstavljaju kao legalni taksisti nisu retkost u dvomilionskoj metropoli, Sekretarijat za inspekcijske poslove potrudio se da sugrađanima koji koriste ovu vrstu prevoza otkrije „cake” na osnovu kojih mogu da utvrde da li je reč o legalnom taksiju ili o divljem.

– Ako se taksi usluga naručuje telefonom ili SMS-om, treba pozvati jedno od registrovanih taksi udruženja. Ukoliko se neposredno zaustavlja taksi vozilo ili vožnja započinje sa taksi stajališta, potrebno je uveriti se da li vozilo ima registarsku oznaku „BG ... TX” i krovnu oznaku poznatog taksi udruženja, koja mora biti neoštećena i obostrano jasno vidljiva, sa čitkim slovima i brojevima – sugerišu iz sekretarijata. 

I kada uđu u taksi, putnici bi trebalo da budu u pripravnosti. Kako savetuju u sekretarijatu, posle utvrđivanja trase, putnici bi valjalo da provere da li su taksimetar, cenovnik i taksi dozvola vozača vidno istaknuti, da li na taksimetru piše „start”.

– Posle uključivanja taksimetra, on treba da pokaže iznos od 170 dinara, koji važi za sve tri tarife. Taksimetar mora da radi ujednačeno, sa ravnomernim prebacivanjem sa prethodnog na sledeći iznos. Svako ubrzavanje rada taksimetra ukazuje na nameru vozača da više naplati taksi prevoz. U tom slučaju treba momentalno ukazati na uočenu nepravilnost. Preporuka je i da se obavezno uzme račun koji treba da je jasno ispisan i overen pečatom taksi prevoznika – dodaju u sekretarijatu.

Nadležni sugerišu da se ne preporučuje vožnja ako taksi vozač nudi nagodbu o ceni bez uključivanja taksimetra. Za korisnike taksi usluga sa aerodroma, navode iz sekretarijata, vozač samostalno utvrđuje trasu prevoza i nema obavezu uključivanja taksimetra jer uslugu naplaćuje prema potvrdi o fiksnoj ceni taksi prevoza, koja se prethodno dobija na taksi pultu na aerodromu. 

Nebaždaren taksimetar među najčešćim prekršajima

U toku nadzora nad taksi prevozom, inspektori drumskog saobraćaja Sekretarijata za inspekcijske poslove najčešće zatiču prekršaje kao što su nebaždaren taksimetar, istekla potvrda o pogodnosti i klasifikaciji taksi vozila, korišćenje taksi vozila bez TH registarskih oznaka, kao i prekršaje pružanja taksi usluga na teritoriji Beograda taksista sa taksi dozvolama koje su izdale druge lokalne samouprave. To su najčešće Apatin i Alibunar, ukazuju u Sekretarijatu za inspekcijske poslove.

Cene vožnje

Tarifa 1 – cena vožnje po kilometru je 65 dinara radnim danima od 6 do 22 časa

Tarifa 2 – cena vožnje po kilometru je 85 dinara od 22 do 6 časova i u dane državnih praznika i nedeljom

Tarifa 3 – cena vožnje po kilometru je 130 dinara i primenjuje se van obeleženih tačaka gradskog područja.
Cena prtljaga putnika uračunata je u cenu taksi prevoza. 

 


Komentari5
665b9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dane
Zamislite evropski grad u kome se osecate tako sigurno kada narucite taxi, da morate da mu proverite registarsku tablicu, krovnu oznaku, zatim da li su dozvola, taksimetar i cenovnik istaknuti, te da li taksimetar ubrzava tokom voznje.
Dragan Jaćimović
Zar nije najprostije rešenje da sva taxi vozila budu ofarbana u istu boju? I nema problema...
Maja
Da, sve to mi vec i znamo. I naravno da proveravamo. Ali ima ih toliko, da stvarno treba nesto da se uradi. A ne mi da stalno proveravamo. I nije samo to . Voze nas u raznim krntijama gde kada udjes smrdi ( zajedno sa vozacima) koji su obicno jako nepristojni i nekulturni, u dosta slucajeva jako neprijatni. Pored toga izuzetno nehigijenski i jako prljavi ( cast izuzetcima ). Visi im po dvadeset krstova, ikone, novine razbacane, lekovi, recepti od apoteke i ostale neverovatne stvari. Toliko od mene.
vik
joooooj...ima i za to resenje(bez drzave), a zove se UBER...vozim u Torontu i putnici nemaju problem sa cenom-zna se unapred, ali korporacija kao korporacija ustine nas vozace za cenu...tvrdim da je cena voznje jeftinija nego u BGD-u +ako niste zadovoljni kao korisnik to podelite kroz aplikaciju i ....sve je kao FB+GPS aplikacija transparentna+placa se porez+PDV-
Бранислав Станојловић
Није чудо што је УБЕР јефтин. Штеде и на платама. Једно њихово возило БЕЗ ВОЗАЧА јуче уби жену!
Preporučujem 1

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja