subota, 23.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:23
MOST NA ADI

Pripremni radovi za postavljanje tramvajskih šina

Prvi tramvaji preko najprepoznatljivijeg beogradskog mosta trebalo bi da prođu u kasno proleće 2019, posle čega kreće izmeštanje starog i početak gradnje novog savskog mosta
Autor: Dejan Aleksićnedelja, 18.03.2018. u 14:59
(Фото Драгослав Жарковић)

Šest godina otkako je svečano otvoren Most na Adi, na njemu su konačno počeli pripremni radovi posle kojih će ova saobraćajnica preko Save moći da dobije i epitet tramvajske i to najverovatnije u maju 2019. Kod najprepoznatljivijeg prestoničkog mosta trenutno se organizuje gradilište, donosi se gradilišna infrastruktura i obeležava teren.

Kada se radovi zahuktaju konzorcijum koji predvodi „Energoprojekt”, a koji je početkom godine pobedio na tenderu za ovaj posao, imaće zadatak da postavi tramvajsku prugu dugu oko 2.700 metara preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji. To sve moraće da se uklopi u postojeću prugu, kao i da rekonstruiše postojeće mostove preko Topčiderske reke i železničke pruge.

Početak nove tramvajske deonice biće u zoni priključka na postojeću prugu u Ulici Đorđa Stanojevića u Novom Beogradu. Pruga će ići preko nasipa i postojećom severnom prilaznom konstrukcijom izlaziće na Most na Adi. Nastavljaće izgrađenim koridorom po sredini mosta, između dva smera drumske saobraćajnice.

Na čukaričkoj strani pruga će se protezati preko izgrađenih južnih prilaznih konstrukcija mosta, onda do raskrsnice sa postojećom prugom i završavaće se u zoni razdvajanja pruga za Banovo brdo i Rakovicu, podsećaju u Direkciji za građevinsko zemljište.

Na tom mestu biće uvedene nove veze, kojima će se omogućiti da tramvaji sa Novog Beograda i Banovog brda idu direktno ka Rakovici i centru grada. Širina koloseka biće 1.000 milimetara.

Na novoj pružnoj deonici predviđena su i dva stajališta – „Blok 42” na novobeogradskoj strani i „Petlja Radnička” odmah posle glavnog raspona Mosta na Adi, na desnoj obali Save.

– Oba stajališta su izgrađena, njihova dužina je oko 75 metara, a projektom je predviđeno njihovo opremanje nadstrešnicama i ostalim mobilijarom – ukazuju u Direkciji.

Predviđen je i sistem pešačkih staza u obliku slova „N” kojim će se stajalište „Blok 42” povezati sa železničkom stanicom „Novi Beograd”, stajalištima javnog prevoza, otvorenim tržnim centrom, a i sa planiranom autobuskom stanicom.

U planu je i ugradnja dva tipska lifta kapaciteta 1.600 kilograma, odnosno za 21 osobu, prilagođena za prevoz osoba sa invaliditetom. Konzorcijum ima zadatak da sav posao završi za 14 meseci. U toku radova, kako su istakli nadležni, ostali saobraćaj na mostu će se odvijati normalno.

Kada radovi budu okončani, Rakovica i Banovo brdo biće šinski povezani sa Novim Beogradom, pa će putovanje iz tih delova Beograda na drugu stranu Save trajati desetak minuta.

Posle završetka ovog posla odmah će krenuti izgradnja novog savskog mosta na mestu sadašnjeg Starog savskog. Do kraja godine trebalo bi da bude završen projekat novog savskog mosta, a početkom sledeće trebalo bi da usledi i raspisivanje tendera. Stari most će, što je od prošle godine i poznato, biti repariran i premešten na drugu lokaciju, ali je novina da će o tome odlučiti struka, a ne građani.

Prethodnih meseci gradski čelnici su u više navrata isticali kako o budućoj lokaciji Starog savskog građani uveliko glasaju i da će oni odlučiti gde će biti premešten, ali gradski menadžer Goran Vesić je obznanio da će u donošenju odluke učestvovati i stručnjaci. Dve lokacije koje se najčešće pominju kao nova adresa su – veza sa Lidom, ali i veza Novog Beograda sa Adom Ciganlijom.

Prvi tender propao 2017. godine

Ponude na tenderu za izbor izvođača za postavljanje šina na Mostu na Adi otvorene su krajem januara. Pobedila je grupa ponuđača čiji je vodeći član „Energoprojekt – niskogradnja” sa iznosom od 1.978.797.028 dinara i rokom za izvođenje radova od 420 dana od uvođenja u posao.

U okviru ovog konzorcijuma je i francuski „Kolas rejl”. Ugovor je izabranom ponuđaču dodeljen krajem februara. Na tenderu su, inače, učestvovali i konzorcijum koji je predvodio austrijski „Štrabag”, ali i špansko-srpski konzorcijum „Kikasa” i „Bauvesen”.

Prvi tender za postavljanje šina na Mostu na Adi raspisan je krajem 2016. Na njega su se javili i tada „Kolas rejl”, „Štrabag”, kao i „Zue” iz Poljske, ali je propao 2017. zbog toga što nijedan od njih nije ispunio sve uslove. Novi tender, ovaj na kome je i izabran izvođač, raspisan je početkom decembra.

 

 


Komentari2
2a9ff
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Peking-Beograd
Победила је група понуђача чији је водећи члан „Енергопројект – нискоградња” са износом од 1.978.797.028 динара и роком за извођење радова од 420 дана од увођења у посао. Cena me oduševila preciznošcu. A za 420 dana Kinezi bi postavili šine od Pekinga do Beograda.
vojislav
Svaka cast Kinezim na svemu ,ali ni oni nisu svemoguci.Na koridoru 11 trebalo je da zavrse radove do decembra Obrenovac - Ljig, a radovi jos nisu gorovi i ako je bila blaga zima.Svi naidju na losu projektnu dokumentaciju!
Preporučujem 14

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja