sreda, 24.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:45
POTPISAN UGOVOR O KOCESIJI AERODROMA

Bonžur „Nikola Tesla“

Ugovor za koncesiono upravljanje beogradskim aerodromom potpisan je juče sa francuskim „Vensi erportsom”, ali se preuzimanje ne očekuje pre septembra, kada će biti uplaćen 501 milion evra
Autor: Marijana Avakumovićčetvrtak, 22.03.2018. u 22:00
(Фото Танјуг)

Ugovor o koncesiji za beogradski aerodrom „Nikola Tesla” potpisan je juče u Palati „Srbija” sa pobednikom na tenderu – „Vensi erportsom”. Potpise na ovaj dokument, kojim se beogradska vazdušna luka daje na upravljanje renomiranoj francuskoj kompaniji, koja će uložiti 1,46 milijardi evra u narednih 25 godina, stavili su Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Saša Vlaisavljević, direktor aerodroma i Nikolas Notbar, predsednik „Vensi erportsa”.

Notbar je rekao da je Aerodrom „Nikola Tesla” izuzetno dobro pozicioniran i da im je želja da taj aerodrom postane čvorište i centar u regionu jugoistočne Evrope. Cilj im je i da „Er Srbija” uvede dodatne linije.

– Beograd će biti naš vodeći aerodrom u ovom delu sveta. Uvešćemo linije za Lisabon i Čile. Radićemo na uspostavljanju novih veza između Beograda i drugih destinacija i na taj način stvarati nova radna mesta – dodao je on.

Obećao je i da će „Vensi” pokazati socijalnu odgovornost i imati akademiju za obuku osoblja i razvijati preduzetnički duh.

– Sigurni smo da je Aerodrom „Nikola Tesla” od strateškog značaja za vašu zemlju. Ne bismo bili ovde da nismo verovali u snažne potencijale aerodroma. Verujemo u veliki potencijal Beograda kao turističke destinacije – rekao je Notbar.

Premijerka Ana Brnabić očekuje da će Aerodrom „Nikola Tesla”, koji sada ima 5,3 miliona putnika, sa „Vensijem” dostići brojku od oko 15 miliona putnika godišnje.

Ona je rekla da je na kraju prošle godine bilans direktnih stranih investicija bio 2,6 milijardi evra. – Privlačenje novih investicija i jačanje domaće privrede ostaje naš fokus – rekla je Brnabićeva.

Premijerka Ana Brnabić očekuje da će aerodrom, koji sada ima 5,3 miliona putnika, sa „Vensijem” dostići brojku od oko 15 miliona putnika godišnje

Podsetila je i da Svetska banka i Svetski ekonomski forum svojim ocenama i pohvalama doprinose tome da je sve više investitora koji dolaze u Srbiju. Odličan pokazatelj da smo na dobrom putu jesu ozbiljne ponude koje su za koncesiju stigle od najpoznatijih svetskih firmi. Uverena je da su među osnovnim razlozima što je tako velika firma iz Francuske, sa 35 aerodroma i 275 miliona putnika godišnje, došla u Srbiju uspešno sproveden aranžman sa MMF-om i sveobuhvatne reforme.

Premijerka je naglasila da je prošle godine ostvaren devizni priliv od turizma u visini od 1,1 milijardu evra, a da će, zahvaljujući i ovoj koncesiji, biti sve veći, a turizam sve značajnija grana privrede.

Kako je objasnila, kada Aerodrom „Nikola Tesla” bude počeo da radi u punom kapacitetu, potencijal u turizmu biće ogroman, i uticaće dodatno na rast ekonomije, BDP-a, kao i na dodatno smanjenje nezaposlenosti, na manje od 10 odsto.

– Francuska je jedna od onih zemalja sa kojima Srbija ima blisko prijateljstvo. Na osnovu toga ovde postoji ogroman potencijal za dalju ekonomsku saradnju – rekla je Brnabićeva i najavila da će ministar spoljnih poslova Francuske uskoro posetiti Srbiju, a da bi do kraja godine u zvaničnu posetu trebalo da dođe i predsednik Makron.

I resorna ministarka Zorana Mihajlović istakla je da je ovo „korak više” od same koncesije, jer je to novi vetar u leđa prijateljstvu Srbije i Francuske, koje datira od vremena kada se kralj Uroš oženio Jelenom Anžujskom, pomenuvši sve one koji su bili uz srpski narod od Viktora Igoa, Franšea Deperea, Žaka Širaka…

– Svaki put kada je Francuska bila uz Srbiju, Srbiji je bilo dobro – rekla je Mihajlovićeva i dodala da je to nastavak posla privlačenja investicija, koji je, prema njenim rečima, započeo predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Dolazak „Vensija”, prema rečima ambasadora Francuske u Srbiji Frederika Mondolonija, podstaći će i druge francuske kompanije da ulažu u Srbiju. On je kazao da u Srbiji posluje 100 francuskih kompanija, koje zapošljavaju 10.000 ljudi.

Početak rada „Vensi erportsa” kao aerodromskog operatera ne očekuje se pre septembra, i tada će ovaj ugovor biti dostupan javnosti. U septembru će biti uplaćena i jednokratna koncesiona naknada, koja iznosi 501 milion evra. Isplata će se vršiti kroz dividendu, i to Republici Srbiji 417 miliona evra i malim akcionarima 84 miliona evra. Godišnja taksa na koncesiju biće između 4,4 miliona i 15,1 milion evra. To obuhvata finansiranje, upravljanje, održavanje, proširenje i nadogradnju postojećeg aerodromskog terminala i poletno-sletne staze. Očekuje se i razvoj prostora terminala, podizanje broja gejtova i dodatni razvoj kargo saobraćaja.Antrfile

Na 35 aerodroma

Globalni operater „Vensi erports” razvija, finansira, gradi i posluje na 35 aerodroma, na tri kontinenta, u sedam zemalja – u Francuskoj (12 aerodroma), u Portugaliji (10), u Japanu (dva), u Dominikanskoj Republici (šest), u Čileu i Brazilu (po jedan aerodrom) i u Kambodži (tri).

„Vensi” je na aerodromima kojima upravlja u 2017. godini ostvario ukupan promet od 157 miliona putnika, 1,4 milijarde evra prihoda i rast od 12,4 odsto ukupnog saobraćaja.


Komentari9
de1ad
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Branislav A. Boskovic, dipl. inz. elektrotehnike
Лако је давати у концесију, посебно кад зафали пара у каси. Неке рачунице су показивале да се све ово могло постићи и без концесије, јер прича је "актуелних" да аеродром фантастично ради. Шта ли је следеће, само што још мало тако вредног има. Оно што пропада неће ићи у концесију, већ нама на грбачу.
Бане
Аеродром Сурчин се даје у закуп а концесија није српски назив па зато људи и не знају шта концесија значи и мисле да је продаја. Највише медији у Србији когксте кич и помодарства у речнику!
Ivan Tomic
Gospodine Bane, koncesija u ekonomskom smislu nije klasican zakup, cak postoji vrlo jasna razlika izmedju ovih izraza i u engleskom jeziku odakle je izraz potekao. Upotreba domacih reci je u redu, ali ne treba biti ni toliki puritanac i samo insistirati na domacim izrazima kada je jezik ziva stvar koja se vremenom itekako menja. U ovom slucaju mislim da bi veci problem bio da se upotrebi rec zakup...
Preporučujem 1
Јанаћије Танасић
То раде политичари у име државе Србије као већинског власника. Колико новца мисле да задрже а колико да поделе грађанима као малим акционарима. Имајте у виду да ће се узети тих 501 м€ и да наредних 25 година НЕМА дивиденде, узели сте је унапред. Молим неког компетентног да прокоментарише или редакцију да напише посебан чланак о теми расподеле. Хвала.
Branko P
Lako je prodati, ali dali ce se moci ikad otkupiti i po kojoj ceni???.
Meho iz Sjenice
Po tebi, aerodromom su trebali da upravljaju drugovi komunisticki direktori koji su rasturili zemlju i nafatirali se u vrijeme "jednakosti" jer su bili valjda "jednakiji" od drugih. Ili pak mozda novopeceni, "nouveau riche" srpski tajkuni, a bivse komunjare ili kriminalci, koji su stavljeni u poziciju (citaj: omoguceno im je) da otmu drzavno ili ti tzv. drustveno vlasnistvo u svoje dzepove. Koncesija data nekome, za pristojne pare, ko ce imati interes da upravlja profitabilnim preduzecem, i nije losa opcija. Na zapadu je duh kapitalizma odavno razvijen, i ljudi rade stvari iz interesa. Nismo ni mi drugaciji, ali sa tudjom imovinom i bez rizika. Nema nista ko drzavno, samo lopatom, moj Brankisa! Ja licno mislim da Beograd, Vojvodina (Srem) i Srbija samo mogu da budu na dobitku ako su francuski konfesionari pravi poslovni ljudi. Ali, shvatam ja da malo znam, jer sam sam ti jadan iz Sjenice. A kod nas imas malo i ljudi i poslova. Zato, Brankisa, ako ti Beograd ne valja, dodji kod mene.
Preporučujem 6
Ivan Tomic
Opet vrtimo jednu te istu pricu. Kao prvo, u pitanju je koncesija, sto znaci da nista nije prodato vec dato na koriscenje. Kao drugo, sve i da jeste prodato, aerodrom se nalazi na teritroji Republike Srbije i ne moze se tek tako izneti i odneti, tj. on ostaje nas u svakom slucaju. Setite se samo US Steel-a i njihove "kupovine" fabrike koju su nam posle prodali nazad za 1 US dolar. Tacno je da francuzi mogu da upropaste aerodrom ako zele, ali im to nije u interesu jer su dali realan novac za njega i ipak Beograd i Srbija imaju potencijal. Ja se ne bih plasio, mislim da je ovo sjajna vest!
Preporučujem 10
damirko
Ovo je strašno. Prodaja zlatne koke i još treba da slavimo? Nadam se da će ugovor sa svim aneksima biti dostupan javnosti, pa da se vidi šta je stvarno ugovoreno.
Petar Amer
A koji je to ugovor ikada u ovoj zemlji bio dostupan javnosti? Lepo je nadati se ali nasa realnost je drugo.
Preporučujem 76

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja