nedelja, 17.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:04

Železnicom preko Žeželjevog mosta početkom aprila

U novom mostu, evropska komesarka vidi „snažnu simboliku“ jer je „Vlada Srbije ispunila obećanje od pre godinu dana da zajedno otvore most”
Autor: Snežana Kovačevićponedeljak, 26.03.2018. u 14:20
Свечаност у Новом Саду (Фото С. Ковачевић)
Ма­ши­но­во­ђа Сло­бо­дан Са­чић у пробној вожњи (Фото Танјуг)

Novi Sad – Voz koji je sa Železničke stanice u Novom Sadu pošao specijalnom linijom u 11.45 časova prevezao je preko novog Žeželjevog mosta prve „putnike“, devetnaest godina nakon što je stari most na tom mestu srušen u NATO bombardovanju. Kasnio je u polasku petnaest minuta – akademskih, nikako i železničkih – dok se na njega nisu ukrcali svi evropski i srpski političari, učesnici promotivne vožnje do sredine ovog mosta koji se tu preko Dunava gradi već šestu godinu, a u prvim danima aprila trebalo bi da konačno bude otvoren za redovan železnički saobraćaj.

Mašinovođa Slobodan Sačić prevezao je putnike do odredišta za sedam minuta, poteravši laganim tempom teškog ruskog dizelaša od 109 tona. U kompoziciji voza bili su: vicepremijerka i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, kao i komesarka Evropske unije za transport Violeta Bulc i šef delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici. Prisustvovali su i predstavnici kompanija koje grade most i pristupne puteve, neophodne da bi se tuda odvijao i drumski saobraćaj.

Na sredini mosta, voz i delegaciju dočekali su radnici opremljeni šlemovima i svetlećim prslucima, ali i mobilnim telefonima, kojima su želeli da zabeleže dolazak voza.

Mirović je novinarima izjavio da će železnički saobraćaj biti otvoren petog, šestog ili sedmog aprila, a za nekoliko meseci i drumski saobraćaj.

„Posla još ima i niko ne treba da ima iluzija da ćemo za nedelju ili dve uspeti da ovaj posao završimo, ali ono što je istina i činjenica jeste da smo zajednički, od kada smo napravili potpunu koordinaciju predstavnika EU, Vlade Republike Srbije, pokrajinske vlade i grada Novog Sada, uspeli da u planiranim rokovima, bez finansijskih i tehničkih problema, ovaj posao polako privedemo kraju“, naveo je Mirović i dodao da je ovo veoma važna vest za sve stanovnike naše zemlje i da predstavlja novu snagu Srbije.

Odgovor na novinarsko pitanje o tome kada će biti pušten i drumski saobraćaj, Mirović je prepustio šefu gradilišta, koji je izneo plan o 1. junu, mada delegacija EU, po njegovim rečima, vidi završetak 1. jula.

U novom Žeželjevom mostu, evropska komesarka Violeta Bulc vidi „snažnu simboliku“. Kako je objasnila, Vlada Srbije je ispunila obećanje od pre godinu dana da zajedno otvore most.

„Druga važnost ovog mosta jeste to što je ovo značajan infrastrukturni projekat povezivanja ne samo ljudi, ne samo dve strane reke, navela je komesarka za transport.

Bulcova je rekla da je EU sufinansirala izgradnju mosta. Od 50 miliona evra, obezbedila je 40 miliona evra, a tu spada i novac za pristupne puteve, gde je od četiri miliona evra EU dala tri miliona evra.

Ministarka Zorana Mihajlović je navela da su predstavnici Vlade Srbije, pokrajinske vlade, grada Novog Sada, ali i EU, na nedeljnom nivou pratili napredak radova na mostu koji je na važnom Koridoru 10.


Komentari3
baf5c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Никола
Па они су га и срушили, то да нам не дају те паре и то све да им и не вратимо ни једне банке.
Kostadin
Инфраструктурни пројекат повезивања не само људи већ и два града. Града Петроварадина, који је старији од Новог Сада само 600 година, и који ће преусмерити цестовни саобраћај преко десне стране реке у смеру изван Подграђа Петроварадина и Петроварадинске тврђаве.
Radoslav Kragovic
Sjajno sto je Evropska unija sufinansirala obnovu odnosno reizgradnju Žeželjevog mosta . To je i očekivano . Oni su ga i srušili na kraju 20.og veka . Kakav varvarizam . Ko će da plati penale i gubitke što ovaj most ne radi već 20 godina. Bilo bi bolje da nam isplate ratnu odštetu od nekoliko stotina milijardi . I obnovićemo sve mnogo lakše i brže. Nažalost ljudske živote ne može niko nadoknaditi...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja