četvrtak, 25.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:06
MUNDIJALSKI RAT SPONZORA

Srpska reprezentacija šampion u menjanju brendova

Nemci nose „Adidas” od 1954, Brazil „Najki” od 1996, a naši fudbaleri su u ovom milenijumu nosili opremu pet različitih firmi
Autor: Aleksandar Miletićčetvrtak, 29.03.2018. u 22:08

Priča poznatog portala za sportske brendove „Futi hedlajnsa“ – pod naslovom „Šokantno: Pumini dresovi za Srbiju i Senegal su obični dresovi sa dodatim logoima“ – samo doliva so na ranu tom nemačkom brendu koji je do skora delio tržište Svetskog fudbalskog šampionata maltene na ravne časti sa „Adidasom“ i „Najkijem“. Pre četiri godine, u Brazilu, „Najki“ je imao deset reprezentacija, „Adidas“ devet, a „Puma“ osam. Sada će novi partner Fudbalskog saveza Srbije imati, uz naš nacionalni tim, samo još Urugvaj, Švajcarsku i Senegal. Posebna šteta za „Pumu“ je to što se četvorostruki svetski prvak Italija, koja nosi njenu opremu od 2003, nije plasirala na „Mundijal 2018“ u Rusiji.

„Adidas“ će u Rusiji opet biti ispred „Najkija“, a imaće 12 selekcija, predvođenih Španijom koja važi za jednog od favorita. Tu su i Argentina, Belgija, Kolumbija, Egipat, Nemačka, Iran, Japan, Meksiko, Maroko, Rusija i Švedska. Američki proizvođač opreme se nada u preporod Brazila, a predstavljaće ga i Australija, Hrvatska, Engleska, Francuska, Nigerija, Poljska, Portugalija, Saudijska Arabija, Južna Koreja. Kostarika i Panama igraju u opremi „Nju balansa“. Na šampionatu će biti prisutna još četiri brenda: „Umbro“ (Peru), „Humel“ (Danska), „Erea“ (Island) i „Ulsport“ (Tunis).

Sve „Pumine reprezentacije”  (Foto Tviter)

 

Na poslednjih pet fudbalskih prvenstva u finalima su igrali: Adidas – Najki (ili Francuska – Brazil 3:0, 1998), Najki – Adidas (Brazil – Nemačka 2:0, 2002), Puma – Adidas (Italija – Francuska penalima 5:3, 2006), Adidas – Najki (Španija – Holandija 1:0 posle produžetka, 2010) i Adidas – Adidas (Nemačka – Argentina 1:0 posle produžetka, 2014).

Naša reprezentacija je šampion u menjanju sportskih brendova. Što govori i o tome kako se razmišlja u fudbalskoj organizaciji koja je – uprkos silnim problemima u našem fudbalu – korenite promene sprovodila samo na „polju proizvođača sportske opreme“. Posle raspada SFR Jugoslavije nastavili smo da igramo u opremi „Adidasa“ s kojom smo i ušli u treći milenijum. Za poslednju deceniju i po naši fudbaleri su nosili logoe pet različitih firmi. Posle „tri crte“, redom su dolazili: Loto (2002-06), Najki (2006-14), Umbro (2014-18) i Puma (2018 -?). Primera radi, Hrvati su na veliku scenu prvi put izašli sa „Lotom“ s kojim su bili i treći na svetu (1998), a u poslednje dve decenije su verni „Najkiju“.

Kad je reč o našoj grupi na „Mundijalu“ u Rusiji, Brazil ima ugovor s „Najkijem“ još od 1996. godine, a jedno vreme u brazilskim medijima se pisalo da im ta kompanija čak „sastavlja reprezentaciju“. Kostarika je od Svetskog šampionata u Italiji 1990, na kojem ju je predvodio naš trener Bora Milutinović, nosila „Loto“ sve do pre tri godine, a od tada sarađuje sa „Nju balansom“. Švajcarci su već 20 godina verni „Pumi“.

Najduže partnerstvo u svetskom fudbalu je ono između Nemaca i „Adidasa“ koje traje od 1954. godine. Pre dve godine potpisan je novi ugovor, do 2022, po kojem će ta reprezentacija dobijati 50 miliona evra godišnje. To je i najveći ugovor koji ima jedna reprezentacija, a na drugom mestu su Francuzi koji od „Najkija“ imaju 43 miliona.

Kad je reč o ceni opreme, britanski „Telegraf“ piše da da će Englezi biti rekorderi ovog leta. Engleski „set“ košta 110 funti (125 evra): dres je 65 funti, šorts 30 i čarape 15. A anketi „Mirora“, u kojoj je glasalo nekoliko hiljada ljudi, 54 odsto se izjasnilo da im se ne dopada novi engleski dres i da ga ne bi nosili.


Komentari1
c2233
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragoslav Stanisavljević
Postoje dve varijante zašto menjamo brendove tako često. 1. Nismo fudbalska velesila kao Hrvatska i ostale države iz Top 10, te brendovi I ne žele iz ,,petnih žila" da nas zadrže, te onda idemo od vrata do vrata I tražimo, ,, daj šta daš" 2. U menjanju brendova ,,mrke brke" omasti jedan ili par njih mešetara, pri tom nebitna uplata na konto FSS. Obzirom na rezultate koje postižemo, dobro da nam se I nude veliki brendovi. Kada bi ,,dublje" razmišljali, pre bi trebalo od FSS da traže naknadu za kirišćenje njihovog logoa. Nadam se da će me bar na ovom munidijalu demantovati, da nismo u kfalifikacijama spletom okolnosti dobrih po nas otišli, a da kvalitetnije reprezentacije ostale kući. Daj bože. A pomigao nam je, priznajmo bar to.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Sport /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja