četvrtak, 19.04.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:22

Poginuo pilot Vojske Srbije Robert Kaloci, drugi pilot zbrinut na VMA

sreda, 11.04.2018. u 10:38
Место удеса у атару села Ковачица (Фото МО)
Место удеса у атару села Ковачица (Фото МО)
Место удеса у атару села Ковачица (Фото Драгослав Жарковић)
Место удеса у атару села Ковачица (Фото Драгослав Жарковић)
Место удеса у атару села Ковачица (Фото Драгослав Жарковић)

U nesreći koja se danas dogodila u rejonu opštine Kovačica, prilikom redovnog trenažnog leta na školsko-borbenom avionu „Super galeb G-4”, poginuo je pilot major Robert Kaloci, a povređeni pilot major Aleksandar Matić u teškom ali svesnom stanju je prevezen i zbrinut na Vojnomedicinskoj akademiji, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Saučešće predsednika Vučića porodici poginulog pilota
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić uputio je danas telegram saučešća porodici stradalog pilota Vojske Srbije, majora Roberta Kalocija.„Primite izraze najdubljeg saučešća povodom pogibije Vašeg supruga i oca, koji je izgubio život obavljajući časno svoju dužnost.Teško je u trenucima neizrecivog bola uputiti reči utehe članovima porodice, koja je izgubila svog najmilijeg”, navodi se u telegramu saučešća predsednika Vučića.

Major Robert Kaloci, koji je smrtno stradao tokom trenažnog leta na školsko-borbenom avionu Super galeb G-4, bio je oženjen i ima sina.

Major Kaloci je obavljao dužnost opitnog pilota u Centru za letna ispitivanja Tehničko opitnog centra.

Kaloci je prilikom pada aviona kod Kovačice poginuo na licu mesta, dok je njegov kolega Aleksandar Matić u veoma teškom stanju primljen na VMA.

Do nesreće je došlo jutros oko 9,45 sati, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Nadležni tužilac nalazi se na mestu nesreće. Istraga je u toku.

Telegrame saučešća porodici stradalog pilota uputili su ministar odbrane Aleksandar Vulin i načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Ljubiša Diković. 

Vulin: Povređeni pilot bolje, saučešće porodici Kaloci

Pilot major Aleksandar Matić koji je povređen prilikom pada školsko-borbenog aviona Super galeb G-4, a smrtno stradao pilot major Robert Kaloci, van je životne opasnosti, oporavlja se i lekari na VMA brinu o njemu, rekao je minsitar odbrane Aleksandar Vulin.

Vulin je u obraćanju novinarima ispred VMA rekao da je major Robert Kaloci, smrtno stradao tokom trenažnog leta na školsko-borbenom avionu Super galeb G-4, a da je sa njim na redovnom zadatku bio i major Aleksandar Matić.

Ministar je u svoje i ime svih pripadnika Vojske Srbije izrazio najdublje saučešće porodici poginulog pilota i naveo da je to što se desilo strašna i velika tragedija, da je VS uz porodicu Kaloci, kao i čitav narod.

„Istraga je pokrenuta i o rezultatima ćemo vas izvestiti u najkraćem roku u skladu sa zakonom” rekao je Vulin.

Ministarstvo odbrane ranije danas saopštilo je da je do nesreće došlo jutros oko 9,45 sati.

Major Robert Kaloci, koji je smrtno stradao tokom trenažnog leta na školsko-borbenom avionu Super galeb G-4, bio je oženjen i ima sina.

Major Kaloci je obavljao dužnost opitnog pilota u Centru za letna ispitivanja Tehničko opitnog centra.

Kaloci je prilikom pada aviona kod Kovačice poginuo na licu mesta, dok je njegov kolega Aleksandar Matić u veoma teškom stanju primljen na VMA, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

(Tanjug)

Treća katastrofa na Supergalebu u poslednjih deset godina

Školsko-borbeni avion Supergaleb G-4, koji se danas srušio kod Kovačice, je treći avion tog tipa koji je izgubljen u udesima u poslednih deset godina.Prvi Supergaleb koji se srušio od osamostaljenja Srbije bio je G-4 evidencinskoj broja 23736.

U nesreći koja se dogodila 24. septembra 2008. godine poginuo je potpukovnik Ištvan Kanas, koji je iznad aerodroma Batajnica uvežbavao tačku za nastup na aeromitingu.

Drugi gubitak  dogodio se 7. aprila 2017. godine kada su kod sela Slatina kod Šapca poginuli potpukovnik Nenad Ćulibrk i kapetan Dejan Pandurović.

Na trenažnom letu tada je izgubljen G-4 evidencijskog broja 23625.

RV i PVO raspolaže sa nešto više od 20 aviona G-4 od čega je jedan u varijanti tegljača meta N-62T, jedan prototip verzije G-4M a dva Super Galeba su razoružana.

Avioni su proizvedeni u periodu od 1980. do 1991.

Školsko-borbeni mlazni avion Supergaleb G-4 poslednji je serijski proizvođeni avion jugoslovenske avio industrije a u naoružanju je od 1984. godine.

Za jugoslovensko vazduhoplovstvo proizvedeno je ukupno 85 aviona G-4.

Supergaleb je razvijen u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu da zameni stariji Galeb G-2 a prvi prototip aviona poleteo je 18. jula 1978. godine.

Serijska proizvodnja počela je 1983. godine a uvođenje u operativnu upotrebu počelo je naredne godine.

Avion se pokreće britanskim motorom Rols-rojs vajper i razvija maksimalnu brzinu od 910 kilometara na sat. Od naoružanja nosi dvocevni top GŠ-23, kalibra 23 milimetara, i nešto manje od dve tone bombi i raketa.

U Vojsci Srbije G-4 se koristi u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili u Batajnici, 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili u Kraljevu i u Sektoru za letna ispitivanja.

Šest aviona G-4 Supergaleb kupila je početkom 1990-ih godina tadašnja Burma, a ti avioni su korišćeni u Ratnom vazduhoplovstvu Republike Srpske i u Crnoj Gori. (Beta)


Komentari20
1f8fd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zorica
Srbija je mala zemlja da bi smela da tako gubi pilote.
Trifun
Antiprotivni botovi aktuelne vlasti ne propustaju ni jednu priliku,kao ovu tragediju,da ne pokusaju jeftino poentirati i traziti ostavke...Avioni padaju i u USA,Rusiji, i drugim i najjacim zemljama,pa opozicija u tim zemljema i ne pomislja da na tome skuplja jeftine politicke poene.Jer je stvarno degutantno!
Milos Ilic
Izvini, a koliko sati ima naleta u Rusiji ili SAD-u?
Preporučujem 11
Igor
Kad padnu ovako iskusni piloti , pitam se kakva ce i kad katastrofa da se desi sa privatnim vlasnikom koji zna da nadlece Novi Sad kad mu je do adrenalina.
Nenad
Ministru ostavka .
dusan
Avion pada, menja se vlada .
Preporučujem 11
СЕНОВИЋ
Дајте више бре, о чему се ради. Шта је са катапултом, где је падобран. О чему се више ради.
Драган П.
Сведоци наводе да је авион пре пада летео веома ниско. За успешно катапултирање постоји минимална висина на којој се оно мора извести. Авион је вероватно био испод те висине.
Preporučujem 0
dragan
To ni meni nije jasno. Cak u vestima rekose da su se piloti i katapultirali. Kako su onda stradali?
Preporučujem 7

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja