sreda, 16.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:00

Partnerstvo „Milanovića“ i „Simensa“ najveći posao Srbije

Već krajem godine u novoj industrijskoj zoni kraj Kragujevca počinje proizvodnja delova za nemačke vagone i tramvaje. Država uložila 870 miliona dinara u infrastrukturu. Posao za hiljade radnika i inženjera, ne samo iz Šumadije
Autor: Brane Kartalovićčetvrtak, 12.04.2018. u 14:01
Це­ре­мо­ни­ји све­ча­ног по­ла­га­ња ка­ме­на те­мељ­ца при­су­ство­вао и пред­сед­ник Ср­би­је Алек­сан­дар Ву­чић (Фото Танјуг)

Kragujevac – Dugo se pričalo kako u Kragujevcu nema nijedne velike investicije posle dolaska „Fijata“ pre deset godina. A onda je stigla najveća moguća. I to na najbolji način: zahvaljujući uspešnom domaćem privredniku, koji je u Šumadiju doveo veliki „Simens“, ponos nemačke industrije i verovatno najmoćnijeg proizvođača šinskih vozila u svetu. Reč je o Bratislavu Milanoviću, osnivaču preduzeća „Milanović inženjering“, pod čijim je okriljem u selu Sobovica kod Kragujevca nedavno počela izgradnje ogromnog industrijskog parka površine nekoliko stotina hektara.

Ceremoniji svečanog polaganja kamena temeljca za „Majnd park – Milanović“ prisustvovao je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, u društvu nemačkog ambasadora Aksela Ditmana, direktora svih „Simensovih“ fabrika šinskih vozila Urliha Zemzerka, gradonačelnika Kragujevca Radomira Nikolića i, naravno, Bratislava Milanovića.

– Ne mogu da sakrijem koliko sam srećan. Za sve Šumadince počinje bolja budućnost. „Simens“ je ponos Bavarske, ponos nemačke industrije. U Kragujevac, u centralnu Srbiju, došla je najveća fabrika. Ovo je najvažniji dan za našu zemlju, partnerstvo „Milanovića“ i „Simensa“ je najveći posao Srbije. Vozovi koji se ovde prave već se voze u Briselu, voziće se i tramvaji. Na ovo mislimo kada govorimo o razvoju Srbije, povećanju bruto društvenog dohotka, boljem standardu za naše građane. Biće ovo težak, ali isplativ rad. Naučićemo se odgovornosti. Nema ništa bolje od „Simensa“, to je vrh piramide. Uostalom Nemačka je najvažniji partner Srbije, a nemački privrednici su još malo pa najveći poslodavci u Srbiji. Zato je važno da sa tom zemljom imamo najbolje odnose – poručio je predsednik Vučić, najavljujući investiciju nemačkog CTF-a u Pančevu, vrednu oko 160 miliona evra.

Industrijski „Majnd park – Milanović“ počeo je da se gradi na površini od oko 10 hektara. Već krajem godine na potezu sela Sobovica i Lužnice, koja su od Kragujevca udaljena petnaestak kilometara, biće izgrađen proizvodni pogon u kome će se praviti vagonski i tramvajski delovi za „Simensova“ šinska vozila. Uz pogon će biti izgrađena i savremena upravna zgrada, koja će u svom sastavu imati i odeljenje za tehnološki razvoj i inovacije. Paralelno sa tim, „Majnd park – Milanović“ će imati aerodrom, bolnicu sa najsavremenijom dijagnostičkom opremom, ali i vrtić za decu zaposlenih.

– Odluka da svoju firmu, koju sam dugo pravio i negovao, unesem u veliki „Simens“ bila je jedna od najtežih u mom životu. To sam uradio zbog mladih u celoj Srbiji. Želim da ostanu ovde, da se ovde obrazuje, rade i usavršavaju. „Simens“ će im to omogućiti. Dolazak „Simensa“ je kruna svega što sam u životu radio, a naš najveći resur su ljudi. Šumadija će po ovom industrijskom parku postati prepoznatljiva u svetu. Posebno ćemo voditi računa o energetskoj efikasnosti i životnoj sredini. Dovešćemo ovde najpouzdanije partnere, ali ovaj ambijent mora biti sačuvan. Na vrhu upravne zgrade sagradiću kafanu, odakle će da se vidi cela Šumadija – otkrio je Milanović.

Ovaj veliki posao verovatno će ostati upamćen i po tome što država nije direktno subvencionisala dolazak „Simensa“, već je u infrastrukturu uložila 870 miliona dinara.

Inače, razvoju industrijskog „Majnd parka“ kragujevačka lokalna samouprava namenila je više od 600 hektara.

– Proizvodnja oružja u Kragujevcu počela je sredinom 19. veka, potom smo pravili kamione i automobile, a „Simens“ je u 21. veku otvorio novu stranicu razvoja i modernizacije grada – rekao je gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić, najavljujući da će u zoni posao dobiti na hiljade radnika i inženjera.

Direktor „Simensovih“ fabrika šinskih vozila objasnio je da su pregovori oko preuzimanja firme „Milanović inženjering“, koji su okončani pre dva meseca, trajali pune tri godine

– Nastavljamo proizvodnju delova za vagone, a otpočećemo i proizvodnju delova za tramvaje – rekao je Urlih Zemzerk, napominjući da se saradnja sa dobavljačima neće prekidati.

Podsećajući da u oko 400 nemačkih fabrika u Srbiji radi više od 44.000 ljudi, kao i da su ulaganja Nemačke u srpsku privredu dostigla vrednost od oko dve milijarde evra, ambasador Aksel Ditman je izrazio posebnu radost što se u našoj zemlji sve više prave visokokvalitetni proizvodi.

– Kada nemačka kompanija dolazi u Srbiju, to je dugoročni aranžman – rekao je ambasador Nemačke u Srbiji, napominjući da je svaki ovakav posao važan, pre svega za mlade talentovane ljude.

Zahvaljujući Bratislavu Milanoviću, svečanost je bila odlično organizovana. Na prostoru oko mesta gde je položen kamen-temeljac bile su postavljene bele tende za brojne zvanice i goste, a ispred se okretalo prase na ražnju. U skladu sa tradicionalnim šumadijskim običajem, predsednik Vučić i nemački privrednici su nazdravili ispijajući domaću rakiju. Skupu su prisustvovali i direktori naših javnih preduzeća, od kojih su neki bili sportski obučeni, što im je predsednik Vučić zamerio, opominjući ih da ovakve svečanosti iziskuju sako i kravatu.


Komentari42
115ce
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

svetozar krulj
Korektni komentari pozitivno uticu i na citaoce i predocavaju realne prilike i potrebe a ne neosnovana velicanja ili umanjivanja koristi od novih proojekata a sada bas mislim na projekt SIMENS u Kragujevcu koji ce,apsolutno sam uveren,ne samo povecati dohodak i budzet grada Kragujevca i zaposlenih,vec ce biti i dobar zov mnogim ,ne samo nemackim,kompanijama. Sasvim se slazem sa komentarom ,,Kosta,, i ,,Vlada,,. Iz teorije i prakticnog iskustva -uveren sam da ce,u slucaju da uspevaju i ubuduce da prodaju sve sto proizvedu,svima biti vece plate od onih sa kojima su poceli. Radnik na pr. sa 5 godina iskustva na radnom mestu proizvodi -vise,brze i bolje -pa dakle i po nizim troskovima po jedinici proizvoda -stvara veci dohodak -sebi,fabrici,gradu ,Domovini i,zasto ne,i Nemackoj..To poboljsanje s pravom moze da ocekuje protekom vremena i radnik koji je juce poceo da radi. Dobra fabrika i ljudi mogu preobraziti zivot u gradu.Naravno Fabriku treba i voleti kao Kravu hraniteljku.
Savan
Inovator i uspješni menadžer g.Milanovic je iz velike ljubavi prema Srbiji i svojem kraju,uspeo da na “ prag svoje kuće” dovede svjetskog giganta ,kako bi uposlio srpsku mladež i doprineo razvoju svojeg kraja.Zasluzuje najveće poštovanje i priznanje cele Srbije.
Aranđel
Da li to "Simens" dolazi sa onom "čistom"tehnologijom kao u Subotici?
Raca Milosavljevic
... mala poruka za Marinu ... procitajte komentar gospodina Tomislava ... to bi bilo to otprilike,drzavnicko razmisljanje ...
tomislav
Fabrika "Goša" je zatvorena od strane Slovaka, posle 100godina postojanja i napravljenih vise desetina hiljada vagona. Zadnji vagon koji je izasao iz Gose 2000g. je super moderni, klimatizirani i konforni za brzine 200 km/h!, za srpsku zeleznicu. Pre nje izradjeni su vagoni isto takvi za Madjare, Hrvate, Slovence... i mnoge druge.... 2007.u zao čas kupi ovu fabriku los kupac i umesto putnickih vagona, poce da konkurise i listom da se zatvaraju sve srpske fabrike teretnih vagona. Od ponosa železnicke industrije Srbije koji su izvozili i po 5000 vagona, nema nista,sad se na livadi dize fabrika, a svi infrastrukturalni kapaciteti stoje kao aveti prazni?! Želvoz, Kraljevo, Nis... ne postoje sa Gošom zajedno... Sedam hektara hala u S. Palanci sa svim energetskim prikljuccima i na koridoru deset, domacinski ocuvane zvrje prazne.. U Srbiji ima vise stotina inzenjera koji su svi iz branse železnice, koji sa novim mladim inzenjerima koji diplomiraju na katedrama Masinskog i Saobracajnog fakulteta su i sada spremni da projektuju i izradjuju najslozenija vozna sredstva železnice... Novoj fabrici puno srece i dragim Kragujevcanima uspeh...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja