nedelja, 20.05.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:43
PLANIRANI SAOBRAĆAJNI KORIDORI U PRESTONICI

Novi bulevar, most i tunel za manje gužve

Ako u narednih pet, šest godina budu ostvareni projekti koje su najavili nadležni, promenu saobraćajnog krvotoka najviše bi trebalo da oseti Savski amfiteatar
Autor: Dejan Aleksićpetak, 20.04.2018. u 22:00
Железничка станица у епицентру урбанистичких промена (Фото Д. Јевремовић)

Popodnevni špic u Beogradu, a trebalo bi što pre da se stigne od novobeogradskog Bloka 67 do Bulevara despota Stefana u starom delu grada. Većina Beograđana verovatno bi odustala od ovakve zamisli jer brz prelazak sa jedne na drugu prilično udaljenu tačku u ovakvim okolnostima danas je gotovo nemoguća misija. Ali, brzo prebacivanje iz udaljenih novobeogradskih blokova u prometni deo Palilule za oko pet, šest godina konačno bi moglo da postane svakodnevica.

Da bi upadanje u kolone i saobraćajne čepove postalo prošlost, osnovni uslov je da se do tada izgradi nekoliko važnih infrastrukturnih projekata koje je grad najavio – železnički podvožnjak na Novom Beogradu, novi, veći savski most, tunel između savske i dunavske padine i nov bulevar između Karađorđeve i Bulevara vojvode Mišića. Deo ovih projekata je nov, a deo njih planiran je još pre nekoliko decenija, ali do danas nije ostvaren.

Jedan od novijih, ali i projekat koji će verovatno najbrže biti sproveden jeste izgradnja železničkog podvožnjaka za čije projektovanje i gradnju je nedavno raspisan tender. Sav taj posao trebalo bi da traje 16 meseci, a posle njegovog završetka trebalo bi da se stvori veza između Bulevara umetnosti i Ulice dr Agostina Neta, saobraćajnice koje trenutno razdvaja železnička pruga. Plan je da se na pruzi koja prolazi kod Bulevara heroja sa Košara izgradi podvožnjak sa po tri trake za svaki smer, razdelnim pojasom i obostranim trotoarima i biciklističkim stazama.

Sledeća lokacija na spomenutom putu od blokova 67 i 67A do Bulevara despota Stefana, a koja bi trebalo da doživi znatne promene, jeste tramvajsko-drumski savski most. Nova saobraćajnica preko reke, na mestu Starog savskog mosta koji su četrdesetih prošlog veka podigli nacisti, trebalo bi da bude završena za dve, tri godine. Njena prednost u odnosu na postojeći trebalo bi da bude veći kapacitet – više saobraćajnih traka, više prostora za pešake i bicikliste, ali i moderniji šinski sistem. Kako je zimus najavljeno, idejno rešenje za ovaj most CIP će završiti krajem godine, posle čega sledi izdavanje građevinske dozvole i izbor izvođača radova.

Ali, otkako je pre više od godinu dana postalo jasno da će se ovaj projekat definitivno raditi, pokrenula se i polemika da li je neophodno da se uklanja u potpunosti postojeći most. Dok deo stručnjaka smatra da to nije neophodno i da se proširenje kolovoza može uraditi na postojećoj mostovskoj konstrukciji, glavni argument gradske vlasti je da prepoznatljiv zeleni lučni most spada u tipske mostove koje su nacisti širom Evrope dizali u toku rata. Ako ne bude promene i novi most bude izgrađen na mestu starog, širi centar grada dobiće devetu saobraćajnicu preko reke. Ona bi trebalo da povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju ili Zemunski kej i Lido i to će upravo biti Stari savski most čija konstrukcija će biti preseljena najverovatnije na neku od ove dve lokacije. Kako su predstavnici CIP-a zimus istakli, ako bude trebalo, na novoj lokaciji dogradiće neophodne delove na postojeću konstrukciju mosta.

A na novi savski most u pravcu Ekonomskog fakulteta nastavljaće se tunel koji će povezivati savsku i dunavsku padinu. Njegova druga strana trebalo bi da izlazi na Bulevar despota Stefana kod Ulice Jovana Avakumovića. Ovaj projekat koji je čamio decenijama u fiokama nadležnih, prema poslednjim najavama, na terenu bi trebalo da počne da se sprovodi početkom naredne godine, a da se gradnja završi 2021. Saobraćajnica ispod centra grada imaće dve tunelske cevi, tunel će biti dug nešto manje od dva kilometra, a najveća dubina trebalo bi da bude ispod Terazija. Jasno je da će zbog ovog krupnog infrastrukturnog projekta neki objekti na njegovoj trasi morati da budu rušeni.

Deo grada koji će posle gradnje mosta i tunela naročito saobraćajno da prodiše za nekoliko godina je Savski amfiteatar na koji je godinama usmeren veliki broj vozila. Saobraćajnom „otčepljenju” Karađorđeve i Savske, ali i okolnih ulica u ovom delu grada trebalo bi da doprinese i probijanje novog bulevara širokog 40 metara i sa šest saobraćajnih traka. On će se protezati od Karađorđeve do Bulevara vojvode Mišića, a na oba ulaza u taj bulevar biće kružni tokovi. Kako je početkom godine ukazao gradski urbanista Milutin Folić, novi bulevar biće otvoren krajem godine, ali gradski menadžer Goran Vesić nedavno je najavio da će građani novu modernu saobraćajnicu moći da vide za oko mesec dana i da će ona poneti ime nekadašnjeg američkog predsednika Vudroa Vilsona.


Komentari15
d2f06
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ivan
Na gužve bi rekao bi dosta uticalo i da se sinhronizuju semafori, zakrpe rupe i eventualno počne kažnjavanje vozača koji u desnoj traci ostavljaju vozila. To bi dosta poboljšalo protok vozila, zar ne? Mi pravimo kule i gradove a još đubre ispred kuće nismo sklonili!!!
Milica_bg
Ako su vec resili taj tunel da prave mogli bi da naprave da se izlazi u Dunavskoj ulici umesto u Bulevar Despota Stefana(29.novembar) tamo ima mnogo vise prostora.U 29.novembra nema gde bukvalno.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Kada je u pitanju izgradnja Novog savskog mosta Komisiji za planove skupštine grada Beograda je na Javnoj sednici 15.03.2018. skrenuta pažnja, da će saobraćaj motornih vozila između leve i desne obale Save doživeti kolaps ako se prvo sruši Stari savski most da bi se na njegovom mestu izgradio novi most. Zato im je tada predloženo da se novi most izgradi nizvodno odmah do Starog savskog mosta koji bi ostao za pešake i bicikliste, kao i da pri tome na novom mostu nije potreban prostor za tramvaje, jer se isti sele na most na Adi, pa nema opravdanog stručnog razloga da bi se tramvaji vraćali na novi most i time bi taj most bio za 1/3 jeftiniji. Komisiji je takođe predočeno da umesto tunela između Savske i Dunavske padine treba nizvodno od Muzeja savremene umetnosti izgraditi most koji bi spojio Bulevar Nikole Tesle i Bulevar vojvode Bojovića. Time bi se omogućila direktna veza između Novog Beograda i Zemuna sa jedne strane i Dunavske padine i dalje Karaburme i Ada Huje sa druge strane.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Most koji bi spojio Bulevar Nikole Tesle i Bulevar vojvode Bojovića je u poređenju sa tunelima koji bi povezali Savsku i Dunavsku padinu saobraćajno i ekonomski mnogo povoljnije, da ne kažem optimalno rešenje, a za učesnike u saobraćaju i mnogo bezbednije rešenje. Pored toga, izgradnjom tog mosta smanjile bi se saobraćajne gužve na raskrsnici Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle, a samim tim i na Brankovom mostu. Jedna od glavnih negativnih strana izgradnje tunela Savska – Dunavska padina je, naravno pored visoke cene izgradnje, velika koncentracija motornih vozila koja bi nastavljajući preko novog mosta prema centralnom delu Novog Beograda i Zemunu izuzetno opteretila raskrsnicu Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle, dok bi mnogo manji broj motornih vozila ulicom Jurija Gagarina produžio u pravcu blokova na savskoj strani Novog Beograda.
Preporučujem 4
Mirko
Novi most na Adi ide iz Novog Beograda gotovo u njivu. Sve saobraćajnice koje vode od Novobeogradske strane i od Obrenovca i Banovog brda slivaju se na kraju mosta kod topčiderskog parka i Miloševog konaka u jednu traku zato što sa te strane nisu napravljene pristupne saobraćajnice. Čekanja su i po sat vremena na mostu i na isključenje sa njega. Sledeće usko grlo je na rakovačkom putu na skretanje prema kanarevom brdu zato što ne postoji traka za skretanje pa na skretanje čekaju i oni koji idu prema rakovici. Na sred puta postoji kuća izmedju puta i pruge da se ljudi nemogu načuditi čudu od planera saobraćaja u Beogradu.
Aranđel Mihajlović
Ova vlast je u predizbornoj kampanji 2012 god. najavila početak izgradnje prve linije metroa od Ustaničke do Zemuna za 2013 god. , i njegovo puštanje u rad 2017 god. Mislim da je najbolje rešenje da se nađu koncesionari za tri metro linije , koje bi se gradile istovrameno , i po trasama koje sami koncesionari odrede . A logično je da će odabrati trase sa najvećim brojem putnika , a ne Makiš - Ada Huja.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja