četvrtak, 13.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:01
Veliki ekran

Izabel Iper kao Snežanina maćeha

Francuska glumica igra u erotskoj komediji koja se snima prema Grimovoj bajci „Snežana i sedam patuljaka”. - Premijera je krajem godine
Autor: Branislava Džunovčetvrtak, 10.05.2018. u 08:00
Изабел Ипер (Фото Промо)

Osam nedelja će trajati snimanje filma „Bela kao sneg”, javljaju francuski mediji. Već u samom naslovu je varijacija na Grimovu bajku „Snežana i sedam patuljaka”, koja je Ani Fontejn, francusko-luksemburškoj rediteljki, poslužila kao početna inspiracija za „erotsku komediju” za odrasle. Bajku je scenaristički obradio Paskal Bonizer. U ulozi Kler, moderne Snežane, pojaviće se mlada Lu d’Laž, a Izabel Iper je njena maćeha Mod, zagledana u ogledalce. Umesto patuljaka pojaviće se sedam različitih muškaraca. U svetu sedme umetnosti rediteljka Ani Fontejn je poznata kao autorka koja rado poseže za literaturom, ali i po spremnosti da je samovoljno tumači, što je bio slučaj i sa njenom „Džemom Bovari” (2014), adaptacijom romana Engleskinje Pozi Simonds, napisanom i obrađenom u maniru Gistava Flobera.

U centru projekta u nastajanju „Bela kao sneg” je Izabel Iper, francuska miljenica u svakom pogledu. Maćeha i lepa pastorka zajedno vode mali hotel. Njihov odnos je katastrofalan. Ljubomorna maćeha Mod odlučuje da se otarasi naivne Kler. Nedužna lepotica pronalazi utočište na farmi na kojoj živi sedam muškaraca različitog profila. Kako će Kler, to jest Snežana, isplivati iz opasnosti? Biće tu više zapleta. Premijera je predviđena krajem godine, kad film bude zaokružen, a naša publika će ga verovatno videti na idućem Festu?!

Neprikosnovena privatnost

Glumica o koju se otimaju reditelji i koja ima mnogobrojne francuske i evropske nagrade retko se se pojavljuje u javnosti. Njena privatnost je neprikosnovena za novinare. Prisustvovala je odavanju poslednje počasti nedavno preminuloj koleginici Stefani Odran („Neverna žena”). Na dodeli Oskara kamera je u jednom trenutku uhvatila njeno nasmejano lice u gledalištu. Njena najnovija „Eva” u režiji Benoa Žakoa nije bila nominovana.

(Foto Promo)

Prošle godine je sa filmom „Ona” Pola Verhovena imala određene šanse da dobije prestižno holivudsko priznanje i mnogo se radilo na tome da je što bolje upozna i zavoli američka publika, ali se čudo nije dogodilo. Postoji uverenje da ja najviše šanse imala 1980. godine sa „Vratima raja” Majka Čimina, ali tada je Čimino bio u nemilosti kritike i producenata zbog probijanja budžeta, što je ovoj vestern sagi stvorilo negativan publicitet, a mnogi ga i danas smatraju odbačenim remek-delom... Svejedno, za nju je Čimino bio i ostao najomiljeniji američki reditelj i posećivala ga je sve do njegove smrti (2016), kad god bi odlazila u SAD. Veoma je poštovala i Kertisa Hensona sa kojim je 1987. snimila „Prozor iz spavaće sobe”, čiji je najbolji film „Poverljivo iz L. A”. Kako je setno primetila, umro je iste godine kad i Majkl Čimino.

Od Berlina do Beograda

Njen poslednji film „Eva” imao je promociju na festivalu u Berlinu gde je primljen sa mešavinom uzdržanosti i protokolarne ljubaznosti. Viđen je i na ovogodišnjem Festu i ubraja se među desetak filmova za koje je vladalo najveće interesovanje gledalaca.

Film je zasnovan na knjizi Džejmsa Hedli Čejsa – trileru o susretu dve kontroverzne ličnosti, piscu koji se krije iza ukradenog bestselera i elitne prostitutke čija enigma ostaje iza tri slova imena – Eva. Crna perika, hladnoća u držanju i misterija u igri zavođenja. Izabel Iper je superiorna u tome.

Rođena Parižanka
Izabel An Madlen Iper (1953) rođena je u Parizu. Karijeru je počela 1971. godine. Igrala je u više od stotinu filmova. Od 1982. udata je za Roberta Šama i ima troje dece. Poznata je po filmovima: „Profesorka klavira”, „Gospođa Bovari”, „Osam žena”, „Ljubav”, „Ona”, „Eva”...Glumila je Dafinu kod Aleksandra Saše Petrovića u istorijskoj drami „Seobe”, snimljenoj 1989. godine, prema romanu „Seobe” Miloša Crnjanskog, u jugoslovensko-francuskoj produkciji. Ostala je nedovršena istoimena TV serija (RTS).

U istoj ulozi oprobala se i Žana Moro, u filmu „Eva” Džozefa Louzija, 1962. godine, samo što je radnja bila smeštena u Veneciji, a partner joj je bio Stenli Bejker, kao velški romanopisac koga ponižava koristoljubiva Francuskinja. Benoa Žako, reditelj nove verzije, u nedavnoj izjavi za emisiju „Velika iluzija” (RTS), rekao je da je video Louzijevu „Evu”, ali da je njegov stvaralački princip uvek bio da stvori nešto sasvim drugačije, da intuitivno beži od bilo kakvih uzora ili kopiranja. Prosto, ima svoje ideje u glavi. Ovo je, inače, njegov šesti film sa Izabel Iper, što nije slučajno, čekao je da bude slobodna kako bi zajedno radili. Kao što je Ani Fontejn čekala  svoju fetiš glumicu za film „Bela kao sneg”.

Stanje uma

Smatra se da postoji izvesna paralela između filmova „Ona” i „Eva”. U oba filma Izabel Iper igra, istovremeno, prefinjene i brutalne žene koje vešto pronalaze slabe tačke kod suprotnog pola. Bar u tri-četiri filma je bila prostitutka, ali, kako tvrdi, nikada na isti način, to nisu bili isti likovi. Kod Žan-Lika Godara u „Spasavaj se ko može” žena koja se bavi najstarijim zanatom na svetu potpuno je suprotna liku iz „Eve”. Nije suština u tome staviti periku, objašnjava glumica. Kao što mantija ne čini sveštenika, tako ni spoljna obeležja ne mogu činiti ženu, bez obzira na to čime se bavi.

Presabirajući uloge i reditelje sa kojima je sarađivala, francuska glumica se seća Žan-Kloda Šabrola koji joj nikada nije davao sugestije šta i kako treba da izvede. Bila je potpuno slobodna u traganju za likom. Sa Benoa Žakoom je mnogo razgovarala, tražila je da ponovo pročita Čejsovu knjigu jer je želela da ubaci elemente koje scenario nije sadržao. Eva neprestano „radi”, ali u filmu, namerno, nema scena vođenja ljubavi. Ne vide se njeni klijenti, podrazumevaju se. Njena Eva je perverzna i manipulativna na mentalnom nivou.

Za sebe kaže da nikada ne igra ulogu, uvek nastoji da prikaže stanje uma, filmovi su beskrajno prikazivanje stanja svesti. Uvek igra samu sebe i nikad sebe ne zaboravlja iza postavljenog lika. Njene uloge rade za nju, filmsko platno zahteva svedenost, uvek mora da se oduzima a nikad dodaje i to valja prepoznati u scenariju, tako razmišlja.

Opsesivno se bavi pozorištem ili snima filmove. Igrala je u seriji o Romanovima na Amazonu, zatim u filmu Nila Džordana „Udovica”, sada je uronila u film „Bela kao sneg”, komediju sa primesama zabavnog i erotičnog koja će, veruje se, iznenaditi publiku.

Upitana kako reaguje na pokret žena protiv seksualnog uznemiravanja, na aferu sa Harvijem Vajnštajnom, glumica je ostala suzdržana. Smatra da je jednom moralo da se otvori to pitanje. Nema ništa protiv polemika i različitih stavova. Nije čitala pismo Katrin Denev u kojem se relativizuje pojam seksualnog uznemiravanja. Izabel Iper je samo rekla da je vreme da se pređe na drugu temu.


Komentari0
3ea51
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja