nedelja, 16.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:05

NASA šalje helikopter na Mars

subota, 12.05.2018. u 15:24
Фото АП

HJUSTON - NASA će poslati helikopter na Mars, u okviru misije Marsovski rover, čije se lansiranje planira za 2020. godinu.

„Ideja o helikopteru koji nadleće nebo druge planete je uzbuđujuća”, saopštila je NASA.

U prilogu koji je objavio Bi-Bi-Si na svom sajtu navodi se da je u pitanju mali helikopter, težak samo samo 1,8 kilograma, ali da se njegovi rotori okreću 10 puta brže od rotora standardnog helikoptera na Zemlji.

Naučnicima je bilo potrebno četiri godine kako bi napravili helikopter, koji će moći da krene ka Crvenoj planeti.

Pre nedelju dana, NASA je lansirala na Mars raketu „Insajt” u kojoj se nalazi čip sa 2.429.807 imena ljudi sa Zemlje, među kojima je i 2.835 imena osoba iz Srbije koje su poslale podatke putem sajta NASA.

Na sajtu američke agencije za istraživanje svemira objavljeno je da je nakon predatih skoro 2,5 miliona „bording pasova”, registracija okončana i da se sletanje robota na površinu Crvene planete očekuje u novembru.

„Insajt” je deo programa NASA čija je misija sletanje robota proizvedenog za kretanje na površini Meseca ili Marsa. Svrha ove misije je istraživanje i otkrivanje procesa koji su oblikovali planete Sunčevog sistema pre više od 4,5 milijardi godina, javlja Bi-Bi-Si a prenosi Tanjug.

22f8d

tana sapic
Bilo bi lepo da se nikada ne vrate.
momabrazil
zasto salju chip sa imenima ljudi, da li neko zna?
Cune
bice prvi koji ce dobiti GREEN card!
Kamenko
To su ovi sto ce medju prvima dakolonizuju Mars
Божидар
Баш ме занима да ли елиса може да створи потисак у безваздушном простору? Марс нема атмосферу али наивних има у изобиљу!
Огњен
Марс има атмосферу, само је 0.6% од Земљине.
Milan Dorcolac
Siguran sam da u NASI nikom nije palo na pamet to pitanje. Verovatno racunaju na nase ne znanje. Opak, ima i medju nama onih koji znaju.
Prikaži još odgovora