utorak, 23.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:49

Kinezi spasavaju most na Đurđevića Tari

Autor: Novica Đurićsreda, 16.05.2018. u 13:54
Мост се сматра једним од најлепших на свету (Фото Н. Ђурић)

Od našeg stalnog dopisnika

Podgorica – Most na Đurđevića Tari rekonstruisaće Kinezi sopstvenim sredstvima. U obnovu ovog jedinstvenog mosta, koji je uvršten među deset najlepših u svetu, Kinezi će uložiti preko 2,5 miliona evra. Krajem prošle godine potpisan je sporazum kojim je kineska vlada opredelila bespovratnu pomoć u iznosu od 20 miliona kineskih juana, odnosno 2,65 miliona evra, a potpisali su ga potpredsednik Vlade Crne Gore – Milutin Simović i ambasador NR Kine u Crnoj Gori – Cuj Dživej.

Ambasador NR Kine ocenio je da sanacija mosta na Tari ima veliki i istorijski značaj za učvršćivanje tradicionalnog prijateljstva dva naroda, ali i praktični, u cilju nastavka promovisanja saradnje, ali i povećanja broja kineskih turista.

„Osim što predstavlja važan saobraćajni čvor na severu Crne Gore i turistički potencijal, most na Đurđevića Tari ima istorijski značaj i nosi borbeni duh, s obzirom da je tokom Drugog svetskog rata igrao važnu ulogu u borbi protiv fašizma”, rekao je Dživej. On je podsetio da je kod kineskog naroda još uvek popularan film „Most”, koji je snimljen na ovoj lokaciji.

„Možemo reći da ovaj most povezuje srca kineskog i crnogorskog naroda i da je odraz njihovog tradicionalnog prijateljstva”, poručio je tada kineski ambasador.

Kako je najnovija studija izvodljivosti pokazala da prvobitno opredeljena sredstva na osnovu sporazuma iz prošle godine neće biti dovoljna za rekonstrukciju mosta, Kinezi su, pre neki dan, saopštili da su spremni da odobre dodatni iznos od 2,6 miliona evra, i da sa Vladom Crne Gore potpišu novi sporazum.

Potpredsednik Vlade Crne Gore – Milutin Simović kaže da je dodatna donacija još jedan znak „velike pažnje koju je kineska vlada posvetila rekonstrukciji mosta na Đurđevića Tari”.

„Crna Gora je oslobađanjem PDV na izvedene radove i materijale na deonici auto-puta Podgorica–Mateševo učinila jeftinijim rekonstrukciju mosta za ono što je potreba finansiranja same Crne Gore”, kazao je je Simović. „Sada već možemo da kažemo da se vidi kraj te prve deonice, a pregovara se i o nastavku izgradnje auto-puta”. On je obećao da će sve pripremne radnje i procedure uskoro biti završene i da će se steći uslovi za skori početak radova na mostu.

„Dok graditelji iz Kine grade jedan novi most u Crnoj Gori, most Moračica, koji će biti graditeljski podvig i ukras auto-puta, naši prijatelji počinju projekat obnavljanja jednog starog velelepnog mosta kakav je ovaj na Đurđevića Tari. Čini mi se da to na jedan slikovit način govori o današnjoj Crnoj Gori – modernoj, evropskoj i evroatlantskoj. O Crnoj Gori koja hoće i želi da sačuva stare mostove kojima su vekovima koračala prijateljstva, ali i Crnoj Gori koja želi i hoće da gradi nove mostove”, poruka je Simovića.

Most na Đurđevića Tari smešten je između sela Budečevica i Trešnjica, na magistralnom putu Pljevlja–Žabljak i jedna je od najposećenijih atrakcija u Crnoj Gori. Most svojom arhitekturom i dimenzijama spada među najveće i najlepše saobraćajne objekte u svetu. Most na Đurđevića Tari, koji se uzdiže nad kanjonom istoimene reke, prema izboru portala „Bridž sajd”, uvršten je među 20 najlepših u svetu, dok ga je britanski magazin „Tajms” uvrstio u 10 atrakcija koje treba posetiti.


Komentari10
486f0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

svetozar krulj
mp1-,,Verovatno je most morao da se srusi,,?!-Kao sto su svojevremeno,,saveznici,, ,,morali,, bombardovati gradove po Srbiji ?!
mp 1
Krulj, ovo se stalno dogadja u Srbiji da se poredi neuporedivo i da se donose vrlo povrsni i cesto glupi zakljucci. Nije isto rusenje jednog luka mosta, i saveznicko bombardovanje gradova okupirane zemlje. Dalje vazna napomene je da u tim gradovima su bila nemacka (Vermaht) uporista sto ih je cinilo ciljem za saveznike; Najbolje da proucite zasto je rusenje jednog luka mosta bio ratni cilj. U ratnom sukobu izmedju partizana i cetnika, cetnici su streljali Jaukovica, jednog od inzenjera koji je radio na mostu, on je proglasen narodnim herojem. Na Neretvi je takodje srusen most ..bila je borba za ranjenike. Ako hocete da polemisete, pokusajte da to cinite sto je objektivnije moguce bez uzimanja strana, i bez poredjenja NEuporedivog
Preporučujem 4
Rialto
U svetu je mnogo lepih i prelepih mostova. Gledao sam mnostvo rang-lista najlepsih mostova: na svima se redovno nalaze Golden Gate u San Francisku i Rialto u Veneciji.
zoran
i drvena skela visoka koliko se secam preko 150m, podignuta tokom izgradnje, takodje vredi pomena i divljenja.
Стеван
У холу Грађевинског факултета у Београду и некој од витрина има макета дрвене скеле моста Ђурђевића Тара .
Preporučujem 2
Vasa Jevric
Sta moze da se uradi na gradjevini ove velicine za 2,5 miliona evra?! Malo skuplja kuca na Dedinju kosta toliko, pa me interesuje sta to moze da se postigne ovde za te pare? Ipak, hvala Kinezima, znaju oni kako kupiti simpatije medju rajom.
Радомир М. Мисаљевић
Мијат Тројановић рођен је 1902. године у Београду, преминуо је 1984. године у Београду. Ваљда је заслужио, да се барем у српској "Политици", помене као архитекта моста, кога је по наредби Пијаде Моше, 1942. године срушио Јауковић Лазар.
mp 1
Jaukovic je bio jedan od inzenjera koji su radili na mostu? narodni heroj i poginuo u ratu. Verovatno je most morao da se srusi ..vazno je ispricati istoriju mosta naravno ali bez ulepsavanja ili urusavanja price.
Preporučujem 8

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja